nike83 Postat 22 januari 2013 Postat 22 januari 2013 hejdin vitbröstade kirurg ser jättesmal ut! äter den i huvudtaget? Citera
LN21 Postat 22 januari 2013 Postat 22 januari 2013 Fina bilder på fina fiskar, gillar Pincettfisken riktigt mycke, stort villhabegär:) Citera
Reuben Postat 22 januari 2013 Postat 22 januari 2013 Du måste mata mer om din kirurg skall klara sig en längre tid, den ser inte alls bra ut. Se till att den ofta har Nori tillgängligt och öka kanske matningen lite. Vad matar du med? Citera
tiomm Postat 23 januari 2013 Postat 23 januari 2013 Riktigt vackra fiskar! Några favoriter där, A. Leucosternon och C. Rostratus.Men jag hoppas du tänkt uppgradera karet snart för 250 liter är inte mycket med de där i. Citera
Andreas N Postat 23 januari 2013 Postat 23 januari 2013 Fina fiskar du köpt dig. men till 250 liter hade det väl räckt med scopasen och kanske pincetten. skall du uppgradera till ett större kar kanske? Har du nyss köpt din leucosternon? Citera
MonicaOB Postat 25 januari 2013 Författare Postat 25 januari 2013 Hej på er, Dum fråga kanske...Nori.... är det inte sjögräs som Japaner har i matlagning?Var får man tag i det och hur utfodrar man med det? Kan man låta det ligga i karet? Citera
Yodelking Postat 25 januari 2013 Postat 25 januari 2013 Här brukar jag köpa:http://www.drakfisken.se/foder/1362-omega-one-super-veggie.htmlFäster det med en klämma som denna:http://www.tritonakvarium.se/product.asp?product=256Jag brukar ta en 4x8cm bit som mina fiskar kan beta på. Citera
Reuben Postat 25 januari 2013 Postat 25 januari 2013 Hej,Är som du säger, nori = Japansk matlagning. de flesta matbutikerna i storstäderna har det, annars brukar man kunna köpa hos sin lokala salthandlare. Jag brukar binda fast det på en levande sten, annars finns klämmor som man fäster på glaset. Citera
loopmannen Postat 25 januari 2013 Postat 25 januari 2013 Nori köps billigt i lokala butiker ex LIDL superbilligt. Måste dock säga att mina kirurger föredrar Ocean Nutrition Marine Algae speciellt den röda. http://www.pwss.se/product.php?productid=12893&cat=539&page=1Håller med om att din A. Leucosternon ser mager ut hoppas du får igång den ordentligt så får du en fisk som är underbart vacker. Citera
MonicaOB Postat 25 januari 2013 Författare Postat 25 januari 2013 Min vitbröstade kirurg är tunn, jupp, men så var han när han kom hit, tuggar det mesta nu.Pincetten fick flytta idag från stora till lilla karet då min käre man upptäckte att han knaprat i sig ett 50-tal rörmaskar.Han/hon kommer nog att bli till salu skulle jag tro Ska köpa Nori imorgon... kanske blir uppskattat av "betarna" Hur länge kan en bit ligga i utan att det påverkar något i tanken? Citera
loopmannen Postat 25 januari 2013 Postat 25 januari 2013 Skulle det bli ngt kvar så tar jag upp det på kvällen. Brukar inte vara ngt problem att det blir något över Citera
Reuben Postat 25 januari 2013 Postat 25 januari 2013 Min vitbröstade kirurg är tunn, jupp, men så var han när han kom hit, tuggar det mesta nu.Pincetten fick flytta idag från stora till lilla karet då min käre man upptäckte att han knaprat i sig ett 50-tal rörmaskar.Han/hon kommer nog att bli till salu skulle jag tro Ska köpa Nori imorgon... kanske blir uppskattat av "betarna" Hur länge kan en bit ligga i utan att det påverkar något i tanken?jag matar med 1-2 skivor i veckan, tar mina 3 kirurger ~12timmar att få i sig hela Citera
MartinForsström Postat 26 januari 2013 Postat 26 januari 2013 Vad säger andra fiskar om nori?Jag satte nori i en fiskfälla för att fånga en hepatus. Det slutade med att den sluge rackaren stod utanför och väntade på att clownerna skulle släpa ut bladen så han kunde norpa dem. Jag tycker de flesta fiskar brukar vara på noribladen men kirurgerna är ju lite extra tokiga i dem. Citera
Yodelking Postat 26 januari 2013 Postat 26 januari 2013 Det är många som äter av det hos mig.Kirurger, dvärgkejsare, chromis, salarias, clownerna. Men vissa tar bara småbitar som lossnar när de andra sliter i det. Citera
Blåbert Postat 26 januari 2013 Postat 26 januari 2013 Ochdet här med att man inte ska köra med rostad ica-nori? Varför? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.