Gå till innehåll

Sju månader sedan start - här är lite nykomlingar


MonicaOB

Rekommenderade inlägg

Hej,

Är som du säger, nori = Japansk matlagning.

de flesta matbutikerna i storstäderna har det, annars brukar man kunna köpa hos sin lokala salthandlare.

Jag brukar binda fast det på en levande sten, annars finns klämmor som man fäster på glaset.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nori köps billigt i lokala butiker ex LIDL superbilligt. Måste dock säga att mina kirurger föredrar Ocean Nutrition Marine Algae speciellt den röda. http://www.pwss.se/product.php?productid=12893&cat=539&page=1

Håller med om att din A. Leucosternon ser mager ut hoppas du får igång den ordentligt så får du en fisk som är underbart vacker.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min vitbröstade kirurg är tunn, jupp, men så var han när han kom hit, tuggar det mesta nu.

Pincetten fick flytta idag från stora till lilla karet då min käre man upptäckte att han knaprat i sig ett 50-tal rörmaskar.

Han/hon kommer nog att bli till salu skulle jag tro :(

Ska köpa Nori imorgon... kanske blir uppskattat av "betarna" :)

Hur länge kan en bit ligga i utan att det påverkar något i tanken?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min vitbröstade kirurg är tunn, jupp, men så var han när han kom hit, tuggar det mesta nu.

Pincetten fick flytta idag från stora till lilla karet då min käre man upptäckte att han knaprat i sig ett 50-tal rörmaskar.

Han/hon kommer nog att bli till salu skulle jag tro :(

Ska köpa Nori imorgon... kanske blir uppskattat av "betarna" :)

Hur länge kan en bit ligga i utan att det påverkar något i tanken?

jag matar med 1-2 skivor i veckan, tar mina 3 kirurger ~12timmar att få i sig hela :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad säger andra fiskar om nori?

Jag satte nori i en fiskfälla för att fånga en hepatus. Det slutade med att den sluge rackaren stod utanför och väntade på att clownerna skulle släpa ut bladen så han kunde norpa dem. Jag tycker de flesta fiskar brukar vara på noribladen men kirurgerna är ju lite extra tokiga i dem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...