Gå till innehåll

Jebo/Jebao WP-40


litetsmultron

Rekommenderade inlägg

Har beställt en nu

janne68 om du får till en styrning liknande dina led-styrningar (med Helt fri programering) så är ju det här en dräpare av stora mått!

Ja, det är väl något åt det hållet jag funderar på, men har inte hunnit gå in på några detaljer ännu.

MVH Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 528
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Har beställt en nu

janne68 om du får till en styrning liknande dina led-styrningar (med Helt fri programering) så är ju det här en dräpare av stora mått!

Funderade inte du på en Reef-angel förut? Då hade saken varit klar ;)

// Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite nyfiken på hur du menar att den kan styra en av dessa pumpar?

MVH Janne

Det finns en ganska lång tråd om det, och det finns kabel med kontakt som passar pumpen :) Nu har inte jag köpt pumpen ännu, men den står högt på priolistan till karet och jag kommer att styra den med RA.

http://forum.reefangel.com/viewtopic.php?f=2&t=2644

i slutet av tråden så finns ganska ingående "hur" den styr varvtalsregleringen..

/ Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns en ganska lång tråd om det, och det finns kabel med kontakt som passar pumpen :) Nu har inte jag köpt pumpen ännu, men den står högt på priolistan till karet och jag kommer att styra den med RA.

http://forum.reefangel.com/viewtopic.php?f=2&t=2644

i slutet av tråden så finns ganska ingående "hur" den styr varvtalsregleringen..

/ Danne

Tack så mycket. Där fanns ju en del att läsa så slipper man göra all "reverse engineering" själv. :)

Ser ut som om pumpen är riktigt enkel att bygga en egen kontroll för!

MVH Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Går ju alltid ta en stiftkontakt som passar där den skall sitta i kontrollern. Och dra en längre kabel sensorn så man hänger den under belysningen när den släcks så blir det nattläge

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har gjort en snabb test nu och det är inga problem att styra denna pump men en analog signal mellan 0-5Volt. Ganska olinjär vid mina tester (men det var i luften).

Jag skulle dock vilja hitta på rätt kontaktdon till pumpen så man slipper klippa bort det från kontrollern, någon som vet vad det är för kontaktdon?

MVH Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har gjort en snabb test nu och det är inga problem att styra denna pump men en analog signal mellan 0-5Volt. Ganska olinjär vid mina tester (men det var i luften).

Jag skulle dock vilja hitta på rätt kontaktdon till pumpen så man slipper klippa bort det från kontrollern, någon som vet vad det är för kontaktdon?

MVH Janne

Vet ej vad det är för kontakt men den finns att köpa här http://reefangel.com/order.aspx men den var tillfälligt slut och kommer om en vecka.

// Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack!

Den tog de dock ganska bra betalt för, iofs är det ju både DC-kontakten och pump-kontakten och en ingång för analog-signalen så det är ju lite av en helhetslösning.

Frågan är dock om det även sitter ett RC-filter i den, det vill jag helst inte ha.

Ska forska vidare om jag kan hitta märket på kontakten.

MVH Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en ganska "vanlig" "modern" kontakt i Kina just nu ;) så den bör inte vara några problem att få tag på. Men det är väl större partier som gäller säkert :(

Hör med "Rimai" på RA forumet annars, han är grym på att svara och hjälpa alla, inte bara dom som köper hans produkter!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det blir ju intressant att se hur WP25 presterar, dock är jag lite av en freak vad gäller utseende, och en så pass "stor" pump skulle inte gillas i mitt kar ;)

Jag tycker att det är konstigt att ingen asiatisk tillverkare har "plagierat" Vortechen än? (till utseende) Känns som att det skulle finnas ett intresse! (Plus att patentet inte borde hindra dem, det är ju trots all i asien)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det blir ju intressant att se hur WP25 presterar, dock är jag lite av en freak vad gäller utseende, och en så pass "stor" pump skulle inte gillas i mitt kar ;)

Jag tycker att det är konstigt att ingen asiatisk tillverkare har "plagierat" Vortechen än? (till utseende) Känns som att det skulle finnas ett intresse! (Plus att patentet inte borde hindra dem, det är ju trots all i asien)

WP-40 är i samma storlek som Tunze 6105 som den närmast kan liknas med prestationsmässigt.

WP-25 blir då förmodligen samma storlek som 6095 skulle jag tro.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tog upp och rengjorde min idag och när jag satte igång den igen så låter den lika mycket som i början. Så ett litet tipps till er som har en är att låta den va i akvariet. Funderar på om någon luftficka kan vara orsaken? Plockade nämligen inte isär den utan rensade bara "gallret" runt omkring.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trodde jag hade en sådan påväg hem eftersom det inte borde vara något annat, men när paktet damp ner i måndags så var det en 4e WP40.

Kollade med FS och de sa att den WP25 jag beställt skulle skickas i slutet av Maj, men de ignorerade frågan om varför den dök upp en WP40 extra, så det är väl bara att ha den i reserv :)

MVH /Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trodde jag hade en sådan påväg hem eftersom det inte borde vara något annat, men när paktet damp ner i måndags så var det en 4e WP40.

Kollade med FS och de sa att den WP25 jag beställt skulle skickas i slutet av Maj, men de ignorerade frågan om varför den dök upp en WP40 extra, så det är väl bara att ha den i reserv :)

MVH /Janne

Kul med "bonus", det är man inte bortskämd med :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trodde jag hade en sådan påväg hem eftersom det inte borde vara något annat, men när paktet damp ner i måndags så var det en 4e WP40.

Kollade med FS och de sa att den WP25 jag beställt skulle skickas i slutet av Maj, men de ignorerade frågan om varför den dök upp en WP40 extra, så det är väl bara att ha den i reserv :)

MVH /Janne

Hur stor är WP40? Det var någon som jämförde med nån Tunze men jag har bara koll på storleken på 6025 så det sa mig inte så mycket.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...