Gå till innehåll

Jebo/Jebao WP-40


litetsmultron

Rekommenderade inlägg

  • Svar 528
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

hm nu blev det lite svårt.... Har en wp-40 som jag är väldigt nöjd med, tänkte komplettera med en till, men är lite orolig att det blir lite väl bra flås då min burk bara 130 lång(men å andra sidan 70 hög och 70 djup....) Kan inte bestämma mig för om jag ska ta en 40 till eller en lite mindre 25:a....:confused:

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag kört min WP-25 i en vecka och är mycket nöjd med vad den åstadkommer. Kör den omväxlande på vågbildning och reef-crest (slumpvis varierat flöde). Den har ersatt en nano-streamer (tunze) som suttit dold mellan två BTN-moduler. Den är i sin tur flyttad till ett annat ställe i mitt akvarium (innuti en BTN modul). Den kommer också med tiden att ersättas med en WP-25 tror jag. När jag kör på våg så åstadkommer den en ca 1-1,5 cm hög våg i den kant den sitter. Jag har en ovanlig inredning i mitt kar - vilket gör att vågen inte går över hela akvariet - men strömhastigheten har ökat i hela akvariet. För de pengarna (ca 600:- plus moms) är det en väldigt prisvärd pump.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lasse, hur ser det ut med CE märkning på grejorna från Jebao - jag har inte kollat själv, men enligt en fransk kollega till mig, så saknar (flera av deras) produkter CE märkning och får inte tas in i Europa.......!?

Jo, jag vet att det kan sitta en klisterlapp på. men det är ju ofta "tillval" från kina......."nooploblem Sil, we make stickel fol you..." :)

Nu har jag kört min WP-25 i en vecka och är mycket nöjd med vad den åstadkommer. Kör den omväxlande på vågbildning och reef-crest (slumpvis varierat flöde). Den har ersatt en nano-streamer (tunze) som suttit dold mellan två BTN-moduler. Den är i sin tur flyttad till ett annat ställe i mitt akvarium (innuti en BTN modul). Den kommer också med tiden att ersättas med en WP-25 tror jag. När jag kör på våg så åstadkommer den en ca 1-1,5 cm hög våg i den kant den sitter. Jag har en ovanlig inredning i mitt kar - vilket gör att vågen inte går över hela akvariet - men strömhastigheten har ökat i hela akvariet. För de pengarna (ca 600:- plus moms) är det en väldigt prisvärd pump.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lasse, hur ser det ut med CE märkning på grejorna från Jebao - jag har inte kollat själv, men enligt en fransk kollega till mig, så saknar (flera av deras) produkter CE märkning och får inte tas in i Europa.......!?

Jo, jag vet att det kan sitta en klisterlapp på. men det är ju ofta "tillval" från kina......."nooploblem Sil, we make stickel fol you..." :)

Vem tjärnar på att svärta ner produkter man kan köpa direkt från Kina?

De lokala handlarna som har betydligt högre priser.

..just det...Greger är en lokal handlare.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ljudnivån är inget problem för mig, låter mindre än den gamla Tunzen som hade ett besvärande click ibland.

@ Greger. Kravet på CE märkning gäller vad jag vet endast om jag tänker sälja produkten eller ge bort den - för eget bruk finns det inget sådant krav vad jag vet - se här

Ur säkerhetsasspekt så är ju 230 delen viktigast eftersom det är en lågspänningsprodukt och jag har bytt ut adaptern mot en som är godkänd i Sverige

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för infon då gäller det att se upp om de säljs vidare.

Om man importerar elektrisk materiel och använder för eget bruk är det ju så att säga på egen risk. Det får dock inte vara farligt och

man får inte heller sälja eller skänka materielen vidare om den inte är tillverkad och anpassad enligt de regler som gäller den svenska marknaden.

Blir svårt att kränga kina teknik i fortsättningen!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte vad du har för problem, men det är få saker som inte kan göras lite billigare och lite sämre.

Det var en rak fråga ställd till Lasse eftersom han brukar ha koll - för min del betyder att jag som lokal nedsvärtande handlare måste följa de regler och säkerhetsföreskrifter som finns, och varken kan eller vill erbjuda mina kunder dessa om inte "papperen är i ordning"

Dessa regler även de som exporterar till Sverige

Vem tjärnar på att svärta ner produkter man kan köpa direkt från Kina?

De lokala handlarna som har betydligt högre priser.

..just det...Greger är en lokal handlare.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo. jag tänker mer ur importsynpunkt - eget bruk åsidosätter ju en del av regelverket.

Ljudnivån är inget problem för mig, låter mindre än den gamla Tunzen som hade ett besvärande click ibland.

@ Greger. Kravet på CE märkning gäller vad jag vet endast om jag tänker sälja produkten eller ge bort den - för eget bruk finns det inget sådant krav vad jag vet - se här

Ur säkerhetsasspekt så är ju 230 delen viktigast eftersom det är en lågspänningsprodukt och jag har bytt ut adaptern mot en som är godkänd i Sverige

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för infon då gäller det att se upp om de säljs vidare.

Blir svårt att kränga kina teknik i fortsättningen!!

Om varan man importerar är CE MÄRKT så borde det inte vara några problem att sälja vidare..

De gäller väl endast om det inte är CE märkt eller ??? Annars är det rätt svårt att att köpa något utanför EU.

Och eftersom det mesta tillverkas i asien så borde vi inte få använda något alls i sverige.

Ändrat av maxium
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Normalt sett är det ju sällan några problem med Kina-tillverkat från den aspekten, huvudelen av allt som har med LED och drivdon till dessa produceras ju just i Kina.

Att den här frågan kom upp berodde på att jag fick varningsflagg från en utländsk kollega när jag ville köpa styrbara skummar/returpumpar från en viss tillverkare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ahh, det gamla rasist-tricket!

Ja det funkar ju alltid.

Men nu är det så att jag fått exakt den kommentaren från kinesiska tillverkare av icke CE märkta varor, om det automatiskt betyder att alla kineser är förfalskare, kan jag faktiskt inte svara på - men jag tycker ju inte det låter ju inte speciellt troligt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Normalt sett är det ju sällan några problem med Kina-tillverkat från den aspekten, huvudelen av allt som har med LED och drivdon till dessa produceras ju just i Kina.

Att den här frågan kom upp berodde på att jag fick varningsflagg från en utländsk kollega när jag ville köpa styrbara skummar/returpumpar från en viss tillverkare.

Vem är kollegan?? Någon som jobbar hos konkurrenten?

Det bästa är man har lite fakta innan man säger att något är skit.

Ring till tillverkaren och kom med lite info till oss istället för att säga Vissa tillverkare bara säljer farliga prylar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...