freddi36 Postat 17 november 2013 Dela Postat 17 november 2013 Har slängt ut alla Lobophytum på gräsmattan. Stora som små. Behöll stenen med knapparna och skivorna och satte ditt lite fina fraggar istället.. Så nu är det bara o vänta på att dom ska bli stora o fina Slänger med lite bilder.[ATTACH=CONFIG]106199[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]106200[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]106201[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]106202[/ATTACH]Ja så kan man ju också göra =p Snygga fraggar! Tri-color är en favorit Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 17 november 2013 Dela Postat 17 november 2013 riktigt häfftigt atlas! jag hoppas på att mitt kar kommer se likadant ut en dag bara i mindre format Med Vänliga Hälsningar, Wigge Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stensson Postat 17 november 2013 Dela Postat 17 november 2013 Försts bilden i november var riktigt läcker. Grymt..Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 17 november 2013 Författare Dela Postat 17 november 2013 Ja så kan man ju också göra =p Snygga fraggar! Tri-color är en favorit Hehe ja det är precis så man tröttnat på dom Håller med om Tricolor. Gillar den skarpt. Den växer dock inte fort..riktigt häfftigt atlas! jag hoppas på att mitt kar kommer se likadant ut en dag bara i mindre format Med Vänliga Hälsningar, Wigge Tackar. Det gör det säkert med efter ett tag. Synd att du lägger ner det så snabbt.Försts bilden i november var riktigt läcker. Grymt..Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2Tackar Poddan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 20 november 2013 Författare Dela Postat 20 november 2013 Har haft min Achilles på grönbete i fraggkaret o ett annat nystartat 222L kar där den fått beta av lite alger. Flyttade den för att den fick lite prickar efter att min vitbröstade försvann som vägrade ge med sej.Den har haft lite prick i snart 2 veckor,men efter lite grönbete i fraggkaret o ett annat kar så är den nu helt fri.. Den ska ner i ett 3.e kar ikväll och gå där i 3 dagar.Den har aldrig varit skygg eller slö dock. Slänger in lite nya bilder på min favoritfisk. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Olle Postat 20 november 2013 Dela Postat 20 november 2013 Dom är verkligen vackra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
dahlgren Postat 20 november 2013 Dela Postat 20 november 2013 Läcker firre det där Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 20 november 2013 Författare Dela Postat 20 november 2013 Dom är verkligen vackra.Läcker firre det därJa det är en fantastiskt vacker o intressant fisk.. Den är liten men har en väldigt kaxig attityd. Ingen som sätter sej på honom haha Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 20 november 2013 Dela Postat 20 november 2013 Att du vågar flytta runt den sådär! "The Atlas way" I guess Förbaskat fin är den Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 21 november 2013 Författare Dela Postat 21 november 2013 Att du vågar flytta runt den sådär! "The Atlas way" I guess Förbaskat fin är den Prickarna vägrade ju ge med sej . Fick ju köra den i lite prickfria kar och samtidigt låta prickarna tappa fästet i mitt 720. Den visar dock inga större problem med att bli flyttad.Jag har ju ett ganska kraftigt Uv i karet. 2x39 W. Det räcker tydligen för att hålla nere pricken så den inte exploderar i karet, men inte så pass att den går tillbaka helt på känsliga fiskar som achillesen.Funderar på att göra karet till ett prickfritt system via tanktransfer. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 21 november 2013 Dela Postat 21 november 2013 Gör det! Jag är klar med min karantän via tank transfer & 10 veckors fiskfritt system. Det var ett enormt arbete men det känns väldigt väldigt skönt nu.Tricoloren är supersnygg, hoppas min färgar fint som din! Tog över en helt brun från ett kraschat system för ett par veckor sen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 21 november 2013 Författare Dela Postat 21 november 2013 Gör det! Jag är klar med min karantän via tank transfer & 10 veckors fiskfritt system. Det var ett enormt arbete men det känns väldigt väldigt skönt nu.Tricoloren är supersnygg, hoppas min färgar fint som din! Tog över en helt brun från ett kraschat system för ett par veckor sen.Funderar starkt på att göra det. Problemet är ju bara att då måste jag ju fånga in alla fiskar för att vara säker. Men det skulle ju vara skönt att ha det gjort.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 21 november 2013 Dela Postat 21 november 2013 Funderar starkt på att göra det. Problemet är ju bara att då måste jag ju fånga in alla fiskar för att vara säker. Men det skulle ju vara skönt att ha det gjort..Vad är det du ska hitta på nu ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 21 november 2013 Författare Dela Postat 21 november 2013 Vad är det du ska hitta på nu ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkBacka tillbaka till #255 . Funderar på att göra systemet prickfritt så att säga via tanktransfer. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 21 november 2013 Författare Dela Postat 21 november 2013 Lite bilder på min stora Mandarin hane.. En annan stor favorit. Kan ligga i titta på honan o hanen när dom glider runt i karet. Fantastiska fiskar med rolig personlighet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 21 november 2013 Dela Postat 21 november 2013 Backa tillbaka till #255 . Funderar på att göra systemet prickfritt så att säga via tanktransfer.Tror du verkligen det kan bli garanterat fritt ?? Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petnym Postat 21 november 2013 Dela Postat 21 november 2013 Tror du verkligen det kan bli garanterat fritt ?? Det finns ju inga luftburna parasiter så varför skulle det inte kunna bli det? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 21 november 2013 Dela Postat 21 november 2013 Det finns ju inga luftburna parasiter så varför skulle det inte kunna bli det?Jag har inte koll på Prick som sådan.. Alltid haft ett uvc att tillgå , så har alltid bara kört igång det om jag haft "problem" med prick.. Värsta utbrottet kanske varit 5-7 prickar på en Doris en gång i tiden.. Har aldrig utsatts för någon allvarlig prick attack någon gång.. Men är det inte så att man måste köra samma visa med Alla nyköp alltid sen efter det ? Om jag fattat rätt så får just achillesen gärna stress prick , är det samma Prick ? Eller ligger det latent hos just fisken ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petnym Postat 21 november 2013 Dela Postat 21 november 2013 Jag har inte koll på Prick som sådan.. Alltid haft ett uvc att tillgå , så har alltid bara kört igång det om jag haft "problem" med prick.. Värsta utbrottet kanske varit 5-7 prickar på en Doris en gång i tiden.. Har aldrig utsatts för någon allvarlig prick attack någon gång.. Men är det inte så att man måste köra samma visa med Alla nyköp alltid sen efter det ? Om jag fattat rätt så får just achillesen gärna stress prick , är det samma Prick ? Eller ligger det latent hos just fisken ?På länken nedan finns bra info om vita prick... Vad jag förstått så kan man ofta ha prick även längre tider i akvariet utan att se så mycket av det... När fiskarna blir stressade så får de en massa prickar och man tror att man "fått prick", fast man i själva verket har haft det i akvariet hela tiden. Om akvariet skall fortsätta vara prickfritt efter trädan så måste man givetvis se till att man inte inför nya parasiter i akvariet med fiskar, fraggar eller utrustning igen. (Verkar rätt knöligt att ha alla nya fraggar i 9 veckor i karantän, om du frågar mig...)http://edis.ifas.ufl.edu/fa164 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 21 november 2013 Dela Postat 21 november 2013 På länken nedan finns bra info om vita prick... Vad jag förstått så kan man ofta ha prick även längre tider i akvariet utan att se så mycket av det... När fiskarna blir stressade så får de en massa prickar och man tror att man "fått prick", fast man i själva verket har haft det i akvariet hela tiden. Om akvariet skall fortsätta vara prickfritt efter trädan så måste man givetvis se till att man inte inför nya parasiter i akvariet med fiskar, fraggar eller utrustning igen. (Verkar rätt knöligt att ha alla nya fraggar i 9 veckor i karantän, om du frågar mig...)http://edis.ifas.ufl.edu/fa164Som jag ser det så känns det nästan omöjligt att vara Garanterat fri från prick , och att det faktiskt är så.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petnym Postat 21 november 2013 Dela Postat 21 november 2013 Som jag ser det så känns det nästan omöjligt att vara Garanterat fri från prick , och att det faktiskt är så.. Behandla alla fiskar (med en fungerande metod) och ha akvariet i träda (utan fiskar) i två månader och man är prickfri... (Tills man stoppar i nya fiskar eller koraller). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 21 november 2013 Författare Dela Postat 21 november 2013 Som jag ser det så känns det nästan omöjligt att vara Garanterat fri från prick , och att det faktiskt är så.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkÄr även jag lite skeptisk mot att det skulle bli 100% prickfritt. Sen så har vi ju införsel av fraggar och annat i karet som det skulle kunna sitta prick på.Men det skulle ju vara kul om det gick att få det så. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petnym Postat 21 november 2013 Dela Postat 21 november 2013 Om man läser artikeln jag länkade till så blir det ganska logiskt att man blir prickfri om man bryter parasiternas cykel... Dom kan liksom inte leva månad efter månad utan värddjur... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 21 november 2013 Dela Postat 21 november 2013 Tror inte man kan bli prickfri tyvärr, men har absolut ingen erfarenhet eller större kunskap i ämnet så är på djupt vatten som det heter , men min magkänsla säger att du kan säkert hålla pricken extremt låg med allt det jobb som det innebär , tror ändå att man ska fokusera på att fisken ska trivas i karet, det är första botemedlet , vettigt med mat osv.. Allt det det där som gör att fisken ska trivas just hemma hos dig utan konstanta krig med andra fiskar i karet..Lite fokus på harmonin i karet.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mats_öland Postat 21 november 2013 Dela Postat 21 november 2013 tror som manne .Lite fokus på harmonin i karet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.