freddi36 Postat 31 januari 2014 Författare Postat 31 januari 2014 Det kan jag ta Tror jag vet var det kan finnas en liten guldgruva där denna ska prövas Ja det tror jag med Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
POPOV Postat 31 januari 2014 Postat 31 januari 2014 Får förklara för grannarna då varför folk står och lyser in =) Citera
freddi36 Postat 1 februari 2014 Författare Postat 1 februari 2014 Måste berätta något otroligt..I mitten av veckan hittade jag min boxarräka utan armar och med bara tre ben kvar, antennerna var också nästan borta.. Jag funderade på om jag skulle avliva den, men eftersom den var aktiv gjorde jag inte det. Vet inte vad som hänt men jag hittade ett öms också, så den kanske fastnat i en maximini..Iallafall, idag så har den en massa små 1-2cm stumpar längs kroppen, dvs nya ben och armar! Helt otroligt då det enbart gått en halv vecka..Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
Manks Postat 1 februari 2014 Postat 1 februari 2014 Så coolt. Kan berätta att man forskar en del på just räkor och liknande vad gäller regeneration för att hitta nyckeln till det och kunna få fram nya kroppsdelar/organ på människor Kul att den verkar klarat sig Citera
freddi36 Postat 1 februari 2014 Författare Postat 1 februari 2014 Den verkar klara sig ganska fint faktiskt. Ska bli spännande att se utvecklingen! Hade varit häftigt om man kunnat göra nåt liknande med människor, på nåt sätt måste det ju fungera hos t.ex räkorna..Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
freddi36 Postat 3 februari 2014 Författare Postat 3 februari 2014 En helbild och en bild på sanddelen Citera
Laggeman Postat 3 februari 2014 Postat 3 februari 2014 Min boxarräka hade endast en "arm" när jag köpte den, men efter första ömsningen så hade den två hela igen. Rätt fantastiskt faktiskt! Citera
freddi36 Postat 3 februari 2014 Författare Postat 3 februari 2014 Ja det är det verkligen! Får se hur denna ser ut efter första ömsningen, de små stumparna växer sakta dag för dag, och jag ser även två nya armar fast i miniformat Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
freddi36 Postat 3 februari 2014 Författare Postat 3 februari 2014 Tog en bild med hjälp av azurelite ficklampan. Man ser de små nya armarna iallafall Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
freddi36 Postat 4 februari 2014 Författare Postat 4 februari 2014 Såg räkan ute på promenad idag, testade sina nya ben tydligen! Den har ömsatt inatt och nu har den fått tillbaka alla ben och små armar. De stora armarna är 3-4gånger så stora som igår, men kanske 1/3 så stora som de ska vara. Så en eller två ömsningar till så är den nog helt återställd Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
freddi36 Postat 7 februari 2014 Författare Postat 7 februari 2014 Ganska surt..hittade räkan död idag. Ingen aning vad som hänt, den var ju på bättringsvägen..Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
freddi36 Postat 9 februari 2014 Författare Postat 9 februari 2014 Skulle till lödde idag och köpa mer nopox och lite annat då min flaska är slut. Eftersom jag övningskör så var det jag som skulle köra dit, men halvvägs på motorvägen säger bilen "pflopp!" och det rycker till i ratten, punktering, hjulet helt platt =s En ganska spännande upplevelse faktiskt, fick ringa bärgare och nu står bilen på verkstan. Fick min nopox ändå till slut iallafall =p Citera
Strikt Postat 9 februari 2014 Postat 9 februari 2014 Skulle till lödde idag och köpa mer nopox och lite annat då min flaska är slut. Eftersom jag övningskör så var det jag som skulle köra dit, men halvvägs på motorvägen säger bilen "pflopp!" och det rycker till i ratten, punktering, hjulet helt platt =s En ganska spännande upplevelse faktiskt, fick ringa bärgare och nu står bilen på verkstan. Fick min nopox ändå till slut iallafall =pSkönt att det fixade sig! Verkar vara nåt med punktering och akvarieinköp: När jag för ett tag sen hade köpt fisk och korall (minusgrader ute) tokpyste det ur däcket när jag klev ur bilen hemma, tog knappt 1 min till heltomt. Var väldigt glad att jag inte stannade längs vägen, då hade nyinköpen blivit djupfrysta... Citera
Manks Postat 9 februari 2014 Postat 9 februari 2014 Och jag har krockat på väg till ett anemonköp en gång. Skönt att det gick bra och du fick tag på din träsprit Citera
freddi36 Postat 9 februari 2014 Författare Postat 9 februari 2014 Ja tur att det inte gick värre, för någon av oss! Var f.ö och hämtade en filfisk igår, en tomentosus. Har några glasroser som jag inte orkar ta bort manuellt. Den har redan tagit ett par stycken men även några små rörmaskar, inget jag gråter över precis Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
freddi36 Postat 10 februari 2014 Författare Postat 10 februari 2014 Filen har varit och smakat på min röda Acan koloni =@ Två polyper är skadade, drygt som fasen och hoppas inte den fortsätter!Den ena polypen kan jag förstå om den misstagit för en glasros då den är på undersidan av kolonin och därför är den väldigt mörk.. Citera
freddi36 Postat 11 februari 2014 Författare Postat 11 februari 2014 Idag var acan kolonin väldigt risig, många polyper som blivit bitna. Jag knäckte loss kolonin och satte den högt upp bakom ett par sps, uppe på överhänget. Har aldrig sett filen där uppe så hoppas den får va ifred. Mig gör det inget om den får stå där istället, sålänge den får va ifred. Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
Majki01 Postat 11 februari 2014 Postat 11 februari 2014 De e en jäkla fisk det . Min erfarenhet e att den ger sig på sps också. Det gjorde den här åtminstone Citera
freddi36 Postat 11 februari 2014 Författare Postat 11 februari 2014 Denna har gått i ett annat kar innan och förra ägaren hade inte haft problem med den, men vet inte om han hade acans.. Jag kan dock mycket väl förstå om den misstar röda acans med sina tentakler ute för en ros Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 11 februari 2014 Postat 11 februari 2014 Ge upp o flytta fisken är mitt tips.. ..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
freddi36 Postat 11 februari 2014 Författare Postat 11 februari 2014 Får kanske bli så..men ska se hur detta går först och sålänge den inte rör nåt annat får den gå kvar till alla roser är borta Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
freddi36 Postat 12 februari 2014 Författare Postat 12 februari 2014 Då var alla roser borta..det gick fort..Får se hur länge firren får stanna..har sett att kejsaren varit på den, så hade kanske varit bäst att flytta den. Känns lite trist då den bara varit i karet mindre än en vecka..Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
freddi36 Postat 14 februari 2014 Författare Postat 14 februari 2014 Hade en ledig dag idag..kan ju bara spenderas på ett vis Har hämtat en acro, som i mina ögon är lik en dåligt utfärgad "pearlberry". Väldigt lik denna bilden http://www.gardsreef.com/images/corals/ora_pearlberry.jpg Ska bli spännande att se vad det blir av den!Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.