Gå till innehåll

freddi36s nya 140L


freddi36

Rekommenderade inlägg

  • Svar 658
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Fedex var här och skulle lämna paketet från aquastyle, men jag låg och sov..:x Ringde till dom i hopp om att kuriren inte hunnit för långt, men får det på måndag istället, lite drygt med att vänta 2-3dagar extra bara ;)

Kan du inte åka till deras lager och hämta själv?

Jag har gjort det vid flertalet tillfällen, aldrig problem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så nu har jag fått paketet, snackade med en kille på fedex kontoret som sa att det troligen var på postterminalen, så åkte dit och snackade med en jättetrevlig kille och det var inga problem att få ut det :)

Detta och en kylfläns var det i paketet :)

Beställde en kabel men fick två,,, jaja :)

Hade även missat att kabeln var male/female och inte female/female som jag behöver. Men pillade bort plasthöljet på ändarna och det ser ut som att det bara är till att klippa av piggarna på male ändarna och på med plasthöljet igen så ska det gå bra då även male ändarna har ett hål :)

dahybuga.jpg

reryva5u.jpgehesede8.jpgydepubu2.jpgge2yze4e.jpge8edu4ag.jpg

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En annan tanke angående att spraymåla kylflänsen.. Hur påverkar färgen avledningsförmågan från LEDstjärna till kylfläns? Man bör kanske göra cirkel formade mallar i kartong och lägga ut där stjärnorna ska sitta innan man sprayar?

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite bilder :)

Först några korallbilder

post-5907-14468931995054_thumb.jpg

Denna ska jag nog fragga ner imorgon då den inte får tillräckligt med vare sig flöde eller lyse i dom nedre delarna. Därför har den tappat polyperna och blivit vit. Den växer dock riktigt fort i topparna

post-5907-14468931995381_thumb.jpg

Sen behöver jag lite hjälp.. Vad tror ni blir bäst?

"10" = 10wchip. 1/3 20000K 2/3 RB

"RB" = Royal blue

"W" = natural white, 5000K

"B" = Blue, 470-480nm

"V" = Hyper dual-core true violet. 420nm

post-5907-14468931995702_thumb.jpg

post-5907-14468931995892_thumb.jpg

Upptäckte att svart eltejp är precis 20mm i bredd, dvs lika bred som en LEDstjärna. Kommer klippa bitar som är 20mm långa också och tejpa där stjärnorna sen ska sitta innan jag sprayar kylflänsen :smiley20:

post-5907-14468931994542_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Edit; det löste sig :)

På 10w chippen står det input voltage 9-12v. Betyder det att dom behöver minst 9v eller att de drar mellan 9-12v? Det hade nämligen varit smidigt att ha alla 10w på samma kanal men min power supply klarar max 48v, men det går ju om de bara behöver 9v styck..

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Ändrat av freddi36
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Slänger upp en bild på hur det jag gjort hittills :)

Kylflänsen grundmålad och 10w chippen lödade med krympslang över, dock inte fästa än. Ska dra sladdarna till dessa iallafall på baksidan av kylflänsen. Troligtvis gör jag samma med 3w chippen. Dessa och Typhonen bör komma i början på nästa vecka. Ska även snygga till målningen runt alla chip för hand sen när alla är på plats :smiley20:

post-5907-14468932076194_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Belysningen jag har nu är panelen från hotellet plus två små som jag har komplemerat med för att klara detta karet. De två små är dock inget att hänga i julgranen och det är överlag ganska rörigt. Denna nya belysningen kommer räcka ganska bra tror jag plus jag får fyra kanaler med automatisk dimmig :) panelen från hotellet ska jag göra mig av med sen och de två små får nog bli reservdelar eller möjligtvis till nåt nano..

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...