Gå till innehåll

freddi36s nya 140L


freddi36

Rekommenderade inlägg

  • Svar 658
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Måste berätta något otroligt..

I mitten av veckan hittade jag min boxarräka utan armar och med bara tre ben kvar, antennerna var också nästan borta.. Jag funderade på om jag skulle avliva den, men eftersom den var aktiv gjorde jag inte det. Vet inte vad som hänt men jag hittade ett öms också, så den kanske fastnat i en maximini..

Iallafall, idag så har den en massa små 1-2cm stumpar längs kroppen, dvs nya ben och armar! Helt otroligt då det enbart gått en halv vecka..

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Såg räkan ute på promenad idag, testade sina nya ben tydligen! Den har ömsatt inatt och nu har den fått tillbaka alla ben och små armar. De stora armarna är 3-4gånger så stora som igår, men kanske 1/3 så stora som de ska vara. Så en eller två ömsningar till så är den nog helt återställd :)

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle till lödde idag och köpa mer nopox och lite annat då min flaska är slut. Eftersom jag övningskör så var det jag som skulle köra dit, men halvvägs på motorvägen säger bilen "pflopp!" och det rycker till i ratten, punktering, hjulet helt platt =s En ganska spännande upplevelse faktiskt, fick ringa bärgare och nu står bilen på verkstan. Fick min nopox ändå till slut iallafall =p

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle till lödde idag och köpa mer nopox och lite annat då min flaska är slut. Eftersom jag övningskör så var det jag som skulle köra dit, men halvvägs på motorvägen säger bilen "pflopp!" och det rycker till i ratten, punktering, hjulet helt platt =s En ganska spännande upplevelse faktiskt, fick ringa bärgare och nu står bilen på verkstan. Fick min nopox ändå till slut iallafall =p

Skönt att det fixade sig! Verkar vara nåt med punktering och akvarieinköp: När jag för ett tag sen hade köpt fisk och korall (minusgrader ute) tokpyste det ur däcket när jag klev ur bilen hemma, tog knappt 1 min till heltomt. Var väldigt glad att jag inte stannade längs vägen, då hade nyinköpen blivit djupfrysta...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja tur att det inte gick värre, för någon av oss!

Var f.ö och hämtade en filfisk igår, en tomentosus. Har några glasroser som jag inte orkar ta bort manuellt. Den har redan tagit ett par stycken men även några små rörmaskar, inget jag gråter över precis

7adyjedy.jpg

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Filen har varit och smakat på min röda Acan koloni =@ Två polyper är skadade, drygt som fasen och hoppas inte den fortsätter!

Den ena polypen kan jag förstå om den misstagit för en glasros då den är på undersidan av kolonin och därför är den väldigt mörk..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag var acan kolonin väldigt risig, många polyper som blivit bitna. Jag knäckte loss kolonin och satte den högt upp bakom ett par sps, uppe på överhänget. Har aldrig sett filen där uppe så hoppas den får va ifred. Mig gör det inget om den får stå där istället, sålänge den får va ifred.

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då var alla roser borta..det gick fort..

Får se hur länge firren får stanna..har sett att kejsaren varit på den, så hade kanske varit bäst att flytta den. Känns lite trist då den bara varit i karet mindre än en vecka..

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...