Gå till innehåll

freddi36s nya 140L


freddi36

Rekommenderade inlägg

  • Svar 658
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hoppas du blir nöjd :)

Första vattenbytet i karet idag, ca 10-12%. Fixade även en smidig VB och ATO lösning. ATOn är dock manuell men jag slipper hålla på med flaskor och dunkar, bara klickar på en strömbrytare ;)

Har en back på 30L i skåpet under karet med RO vatten. Har en pentrypump där i med en slang upp till karet. Har en strömbrytare till pumpen som jag bara klickar på när jag ska fylla. Vid vattenbyte tillsätter jag salt till vattnet i backen och låter en annan liten pump surra runt det några timmar. Vis vattenbytet tar jag ut vatten ur karet, sen klickar jag på strömbrytaren till pentrypumpen och fyller karet enkelt igen. Sen i med nytt RO vatten i backen. Det lilla saltvattnet som blir kvar i backen är försumbart i 30L RO vatten..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jebao wp25 beställd!

Längtar tills jag får den så jag kan dra ut de två ohyggliga innerfilterna jag har i karet nu.

F.ö ser jag den första tillväxten i detta karet nu, mina ljusgröna stjärnpolyper har börjat klättra lite på bakgrunden och min Caulastrea har delat tre av sina munnar och snart polyperna :smiley20:

VÄSen är snart slut och funderar på att testa NO3PO4-X..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skaffade en ny Acropora idag som jag inte vet arten på. Se här: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?55699-Acropora-ID&p=540269#post540269

Har blandat ny VÄS idag också så kör vidare på det..

Och sen var ju oturen framme, tappade mobilen i akvariet :smashcomp Får se om den klarar sig, la den i en rispåse nu. Får väl se imorgon :smiley24:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jo, lärde mig min läxa ;)

Men helt galet! Den fungerar!! -dans

Snyggt.

Gillar faktiskt din "flytande" överhängssten blev snyggt med koraller på.

Jag lyckades kraschlanda grabbens radiostyrda helikopter i akvariet, den fungerade inte efteråt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack!

Ja den blev bra, skapar ett snyggt känsla av djup i verkligheten! Den är faktiskt endast 10cm från frontrutan på snävaste stället. Ska upp lite fler sps där och bl.a Favia fraggen ska flyttas ner.

Asså det är galet att den fortfarande fungerar felfritt! Första jag gjorde var att slita av skalet och ut med batteriet och korten. Sen massor med hushållspapper (som snabbt tar upp fukt) och ut med den i solen. Sen la jag den i en påse med ris över natten bara. :smiley20:

Min kejsare åt en kula reefpaste imorse! Men den har även knaprat i sig några av fransarna på en zooanthus fragg.. Det kan jag leva med, sålänge den inte rör LPS eller SPS!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...