freddi36 Postat 17 augusti 2013 Författare Dela Postat 17 augusti 2013 Lär vara ett måndagsex annars. Men jag har bara hört gott om fish-streets support. De löser det säkert.Tror det var nåt som kommit emellan då den går som vanligt nu i alla "modes" och har gjort så hela dagen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 17 augusti 2013 Författare Dela Postat 17 augusti 2013 Såhär såg skummaren ut idag! Hällde i 2ml nopox igår kväll (etiketten säger 2ml/100L. Mitt kar är 144L netto) och gjorde rent skummaren precis därefter. Detta är alltså en natts skummning efter en dos! Fick aldrig såhär mycket skum med VÄS (körde 1,8ml/dygn). Nitratet låg på 5ppm som vanligt igår, ska bli spännande att se vad det ligger på om några dagar. Ska mäta idag också men räknar inte med någon skillnad Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 17 augusti 2013 Författare Dela Postat 17 augusti 2013 Problemet löst. Inne i pumpan var en riktigt tjock och seg bakteriefilm. Rensade pumpen och nu går den bra igen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_Ewing Postat 18 augusti 2013 Dela Postat 18 augusti 2013 Tror att NOPOx är en ganska potent kolkälla då den innehåller metanol som är ett väldigt energirikt bränsle i vanliga fall. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 18 augusti 2013 Författare Dela Postat 18 augusti 2013 Det verkar så! Mätte nitrat idag och det ligger nu mitt emellan 2,5 och 5ppm enligt saliferts skala. Innan har det konstant legat på 5ppm, så det har redan börjat sjunka tror jag Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ZaltZebbe Postat 18 augusti 2013 Dela Postat 18 augusti 2013 Jag doserar nopoX 1ml om dagen men det skummar fasiken inte mer... Skickat från min Galaxy Note II via Tapatalk 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 18 augusti 2013 Författare Dela Postat 18 augusti 2013 Vad har du i nitrat då? Om det är högt och du vill få ner det, testa att öka dosen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ZaltZebbe Postat 18 augusti 2013 Dela Postat 18 augusti 2013 Det är inte högt, ligger på typ 0. Det är väl kanske därför det inte skummar så mycket :-P Skickat från min Galaxy Note II via Tapatalk 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 18 augusti 2013 Författare Dela Postat 18 augusti 2013 Ja men då så Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 19 augusti 2013 Författare Dela Postat 19 augusti 2013 Var ju fasiken att BTAn skulle ut på vandring nu igen. Om den nu tvunget skulle göra det kunde den väl gjort det förra veckan när man var hemma! Lite smått orolig nu var jag kommer hitta den när jag kommer hem, idag hade den dock inte skadat nåt eller kommit till skada själv. Får se var jag hittar den imorgon.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 21 augusti 2013 Författare Dela Postat 21 augusti 2013 Vattenbyte + putsat rutorna gjort, städade även skummarkoppen. Luktade inte hallon precis! Såg också att min BTA suttit och bränt min deepwater Acro vid basen, är det bara att klippa loss den och ta bort det döda? Flyttade även ner ett par LPS djupare i karet när jag ändå var däri, mer plats för SPS högre upp En brun tråkig fragg jag köpte för 3-4 veckor sen har färgat ut fint nu, grön bas, lila toppar och gröna polyper. Gissar att det är nån typ av tri-color Acro. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 21 augusti 2013 Dela Postat 21 augusti 2013 Trevligt!Du vet att du har två LPS'er här att hämta också va? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 21 augusti 2013 Författare Dela Postat 21 augusti 2013 Japp det vet jag, du får säga till om du vill ha bort dom innan den 31e, annars tar jag dom då Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 21 augusti 2013 Dela Postat 21 augusti 2013 Jag kan ta dom ifall du ångrat dig Japp det vet jag, du får säga till om du vill ha bort dom innan den 31e, annars tar jag dom då Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 21 augusti 2013 Dela Postat 21 augusti 2013 Jag kan ta dom ifall du ångrat dig Kan lägga mig som tvåa på den bollen.. Blev visst av med euphyllian som jag skulle hämta..Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 21 augusti 2013 Författare Dela Postat 21 augusti 2013 Jag kan ta dom ifall du ångrat dig Kan lägga mig som tvåa på den bollen.. Blev visst av med euphyllian som jag skulle hämta..Sent from my iPad 2 using TapatalkHaha, inte en chans grabbar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 21 augusti 2013 Dela Postat 21 augusti 2013 trodde du redan hade hämtat den Kan lägga mig som tvåa på den bollen.. Blev visst av med euphyllian som jag skulle hämta..Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 21 augusti 2013 Dela Postat 21 augusti 2013 trodde du redan hade hämtat den Laggeman säger att den gick hädan.. Så jag vill inte se den i ditt kar....Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 21 augusti 2013 Dela Postat 21 augusti 2013 Haha, inte en chans grabbar Jag har gott om plats ... Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 21 augusti 2013 Dela Postat 21 augusti 2013 haha nä den är inte här, den såg rätt risig ut i söndags när jag var därLaggeman säger att den gick hädan.. Så jag vill inte se den i ditt kar....Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 21 augusti 2013 Författare Dela Postat 21 augusti 2013 Tråkigt med euphyllian..Jag har gott om plats ... Sent from my iPad 2 using TapatalkHar jag med, ett litet tag till iallafall =p Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 21 augusti 2013 Dela Postat 21 augusti 2013 kom igen nu.jag brukar säga till barnen att det är så mycket roligare om man delar med sig!Haha, inte en chans grabbar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 21 augusti 2013 Dela Postat 21 augusti 2013 Tycker Freddi verkar ha en dålig attityd , eller vad säger du jimpa ?Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 21 augusti 2013 Författare Dela Postat 21 augusti 2013 Dessa små stackarna ska inte delas nå mer Men kan kanske dela med mig av nåt annat, men då får ni vänta tills jag får banderoll över avataren Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 21 augusti 2013 Dela Postat 21 augusti 2013 Tycker Freddi verkar ha en dålig attityd , eller vad säger du jimpa ?Sent from my iPad 2 using Tapatalk Ja men vi får väl vänta tills det växt till sig sen kommer vi med dremel haha Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.