Gå till innehåll

Ni som beställt från rapidled..


patrikk

Rekommenderade inlägg

Här hemma var det dhl någon gång o vanliga posten någon gång..

På tvåan ja och nej.. Från gång till gång..

Med vänlig hälsning, Manne

någon relation mellan UPS och USPS när det gäller om du fick betala tull/moms? jag har hört att det finns en viss skillnad

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

någon relation mellan UPS och USPS när det gäller om du fick betala tull/moms? jag har hört att det finns en viss skillnad

Nej.. Tyvärr inte, fått betala både via dhl och posten.. Så ingen självklar lösning på dina funderingar.. Och sluppit på båda..

Min åsikt, bara beställ det du ska ha o hoppas på det bästa, rapidled har jag bara positivt o skriva om. Mycket trevliga att ha o göra med.

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1) DHL första gången (ca 1.5 år sedan) och UPS andra gången (ca 4 mån sedan).

2) Betalade båda gångerna, men andra gången stämde inte värdet alls på paketet vilket gjorde att jag fick betala mycket mindre än vad jag borde.

mvh Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej.. Tyvärr inte, fått betala både via dhl och posten.. Så ingen självklar lösning på dina funderingar.. Och sluppit på båda..

Min åsikt, bara beställ det du ska ha o hoppas på det bästa, rapidled har jag bara positivt o skriva om. Mycket trevliga att ha o göra med.

Med vänlig hälsning, Manne

jag hade beställt flera dagar innan jag ställde frågan men eftersom det jag beställde var restat så fanns det tid.

Jag håller med om att de är supertrevliga deras instant chat är grymt bra och väldigt hjälpsamma.

Min inbildning är att om man åker på moms eller ej beror på transport leverantör samt storleken på paketet. desto mindre packet desto större sannolikhet är det att det slinker igenom.

Även om jag inte har några som helt belägg för det jag tror på förutom det med USPS ( från andra forum inom olika områden). tyvärr så hjälper inte min teori mig eftersom jag inte kommer att få något litet paket ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man ska inte glömma att tull och moms är lagstadgade avgifter som skall betalas, oavsett om du får en faktura eller ej...

Njaaa... Om jag inte minns fel så är led tullfritt... Det var det i alla fall för ett år sedan när jag beställde.

Då hade den tullkod "8541 40 10 00"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Njaaa... Om jag inte minns fel så är led tullfritt... Det var det i alla fall för ett år sedan när jag beställde.

Då hade den tullkod "8541 40 10 00"

Månne tullfritt, men momsfritt lär det inte vara ;)

Hur som, det var bara en liten parentes i debatten. (och ett försök att inte uppvigla till lagtrots, för då stängs tråden)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Fick precis betala 342:- i importavgift på posten för ett RSM130 kit.

Såg nu att de skrev 150$ som värde, alltså något lägre än det riktiga. Vet inte om de alltid gör det eller pga att jag skrev det som kommentar till dom.

Det som stör mig mest är att Posten tar 100 pix i avgift oavsett tullavgift. :/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick 877kr i tull och moms +100kr i postens avgifter.

Måste säga att raidled har varit exemplariska i kundbemötande och support. Det enda dåliga med min beställning var tiden som mitt paket låt i tullen samt posten skit dåliga tracking. Enligt posten själv så kan man inte lita påser som står när man spårar ett paket det verkar som de har vissa tid intervall som det baseras på och inte på faktisk data.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag beställde från RapidLed fick jag en faktura på tull/moms.

Paketet levererades med någon av DHL/UPS/USPS till Sverige, där posten tog över. (har jag för mig, var ett år sedan ca)

Har lärt mig att DHL ALLTID deklarerar när man fraktar med dem från USA. (I alla fall alla de gånger jag gjort det, dvs många)

UPS har alltid varit "snälla" mot mig, ingen tull/moms via dem än, men det kan ju andras.

USPS, har inte fått saker levererade av dem lika ofta, men de gånger jag fått, har det varierat... Tror jag betalat moms/tull 1/3 gånger.

Trots detta använder jag oftast DHL :P Vet inte varför, men sakerna går (av min erfarenhet) igenom tullen mycket snabbare, vilket jag tycker är bra.

Tycker man alltid skall räkna med att få betala tull/moms, då blir det ju en positiv överraskning om man inte behöver ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...