Gå till innehåll

Patriks andra kar, 80l


phhasek

Rekommenderade inlägg

  • Svar 215
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Har precis beställt 2 stycken rock-mag JR. Ska bli kul att kunna utnyttja baksidan av karet utan att behöva stapla sten.

Jag har tänkt att borra hål på ovansidan för att lättare kunna sticka dit fraggar. Jag skulle gärna vilja ha en xeniaskog på en av dem men det är ju bara att glömma med dvärgkejsaren vad jag har läst.

post-6408-14468931703968_thumb.jpg

Jag vill gärna ha minst en sten ganska högt upp men frågan är hur det blir med vattenbyte och koraller över ytan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också en "svävande" sten som kommer över ytan vid vart vattenbyte. Det sitter stjärnpolyp, en tri-color, en stylophora, hystrix, monti mm på den som alla kommer över ytan. De har inte tagit skada och växer på fint. Sålänge det inte blir längre än 10-15min är det nog ingen fara. I naturen kommer ju många koraller åvan vatten vid tidvatten ebb :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

korall ovanför vattenytan vid bte av vatten är inga problem. Jag har själv en acropora som får smaka luft vid vattenbyte.
Jag har också en "svävande" sten som kommer över ytan vid vart vattenbyte. Det sitter stjärnpolyp, en tri-color, en stylophora, hystrix, monti mm på den som alla kommer över ytan. De har inte tagit skada och växer på fint. Sålänge det inte blir längre än 10-15min är det nog ingen fara. I naturen kommer ju många koraller åvan vatten vid tidvatten ebb :)

Låter som att det inte är några problem, skönt.

Snyggt i karet! Men har du kapat i den svarta akrylskivan? Den ska väl ha en välvd ovandel?

Tack! Det är ett kar som är byggt av en här på svg med blennymått.

Skoj! Kikade på samma, fast en av varje storlek. Men frakten var ju hutlöst dyr om jag minns rätt. Fick en prisuppgift på ~100$ för frakt. Det vägrar jag betala.

Vad fick du ge?

724:- inklusive frakt
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Snyggt skulle jag lätt kunna tänka mig att ha själv och kommer nog att ha det!

Läcker dem någon fosfat eller är det bara stoppa ner och tuta och köra?

Tack, blev rätt nöjd själv! Tråkigt att behöva ha dessa "isblock" i karet tills de byggt på sig kalkalger bara. Jag har skrapat och kommer att skrapa lite dagligen på de befintliga kalkalgerna med förhoppningen att de ska sprida sig snabbare. Jag ska också höja mg från 1320 till 1350.

Enligt tillverkaren bör man bara skölja dem med RO-vatten för att få bort lite av små bitar som lossnat under frakten, annars ska man kunna stoppa i dem på en gång.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tja! Blev snyggt med stenarna på glaset! Snyggt akvarium för övrigt! Med vänlig hälsning, ante
tackar!
Kan nog bli bra när det kommer lite koraller på dem också.

Ja det är det som är tanken :). Funderar på om den högra stenens "hylla" skulle lämpa sig för en anemon. Klarar sig anemoner ovanför vattnet vid vattenbyten?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag reagerade på frakten 130-140 dollar frakt för 3 stenar. så jag mailade dom och fråga och fick som svar.! Att där finns en valmöjlighet till som gör portot till 60 dollar.. Men där e ingen annan valmöjlighet:S så får maila igen och fråga var den skulle finnas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...