odel68 Postat 22 januari 2015 Dela Postat 22 januari 2015 skitsnygga Björn Grattis mvh Ola. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 22 januari 2015 Dela Postat 22 januari 2015 De här två t.ex[ATTACH=CONFIG]124189[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]124190[/ATTACH]Den första har bland de finaste polyper jag sett Riktigt läckra. Den tricolor eller vad det nu kan tänkas vara som du fick av mig. Har den vuxit något? Den har ju varit i stort sett stillastående i mitt kar i ett halvår. Om inte så säg till ifall den börjar växa. Tror den stod för ljust i mitt kar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tomtom Postat 22 januari 2015 Dela Postat 22 januari 2015 Det var snygga bilder. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wassberg Postat 22 januari 2015 Dela Postat 22 januari 2015 Snygga polyper på den Björn, kul.Blev lite inspirerad att leta musslor efter besöket hos dig ... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 23 januari 2015 Författare Dela Postat 23 januari 2015 TackJa den har verkligen fina polyper - ännu finare i verkligheten Klart du ska ha musslor Erik de kan ju vara helt fantastiska. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 15 februari 2015 Författare Dela Postat 15 februari 2015 Liten update:Karet tickar på skapligt men brottas med sakta stigande po4. Gått från 0,01 till 0,04 på några månader och är en dålig trend tyvärr. Jag testade igår öka på zeostenen från 700g till 900g och hoppas på trendbrott! Finns alltid tillgång på N så det är inte där felet ligger. I övrigt har jag byggt en revpelare som ligger och kureras just nu - tanken är att den ska befolkas av enbart australien sps. Pelaren kommer placeras så den får bra med lyse från två radionarmaturer och kommer stå nära glaset så jag kan se polyper på nära håll Sps:erna finns för övrigt redan i fraggkaren så det är kureringen av stenen som avgör när det är dags. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 16 februari 2015 Författare Dela Postat 16 februari 2015 Tittade igenom lite gamla mappar och vill dela med mig en tillväxtbild på en acropora som jag köpt av ormet för prick ett år sedan:201402201502 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
izfisk Postat 16 februari 2015 Dela Postat 16 februari 2015 Snyggt Björn imponerande!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 17 februari 2015 Författare Dela Postat 17 februari 2015 Tack! Jo det är häftigt - fotar för lite och tittar för lite på gamla bilder Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
epoxy Postat 17 februari 2015 Dela Postat 17 februari 2015 wow vilken tillväxt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 17 februari 2015 Dela Postat 17 februari 2015 La du inte ner nån ny sten för ett tag sen? Kanske den som höjt ditt fosfat? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 17 februari 2015 Författare Dela Postat 17 februari 2015 Jo jag la ner 4 små stenar som typ tennisbollar. Dessutom har jag lagt i lite korallkross och aqua medic sand (som jag iofs hade i osmosvatten och bakterier nån vecka). En anthias har också försvunnit. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 17 februari 2015 Författare Dela Postat 17 februari 2015 Lite lek med slowmotion:http://youtu.be/4C8eVb_BzGE Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 17 februari 2015 Dela Postat 17 februari 2015 Jo jag la ner 4 små stenar som typ tennisbollar. Dessutom har jag lagt i lite korallkross och aqua medic sand (som jag iofs hade i osmosvatten och bakterier nån vecka). En anthias har också försvunnit.Ja det kan väl vara allt av det som bidrar med fosfat då? Om anthiasen ligger död nånstans och inte blir uppäten så borde ju fotfat snabbt öka. Sand brukar ju också bidra med lite extra fosfat Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 17 februari 2015 Dela Postat 17 februari 2015 cool film. kan du inte slomofota lite fisk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 17 februari 2015 Författare Dela Postat 17 februari 2015 Såklart http://youtu.be/PUfhKHF_boMIngen höjdarkvalite men rätt kul ändå (iPhone) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 17 februari 2015 Dela Postat 17 februari 2015 haha superläckert Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 17 februari 2015 Författare Dela Postat 17 februari 2015 Ja det kan väl vara allt av det som bidrar med fosfat då? Om anthiasen ligger död nånstans och inte blir uppäten så borde ju fotfat snabbt öka. Sand brukar ju också bidra med lite extra fosfatJo hoppas det är så Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 19 februari 2015 Författare Dela Postat 19 februari 2015 (ändrat) Lite dagsfärska bilder:richordeamillerosamillegröna.spa.sppink ladypink lemonadea.digitiferaa.spathulata Ändrat 19 februari 2015 av bjomat Flickr Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 19 februari 2015 Dela Postat 19 februari 2015 Mycket mycket snyggt!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 19 februari 2015 Dela Postat 19 februari 2015 supersnyggt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 19 februari 2015 Dela Postat 19 februari 2015 så fint så man nästan blir tårögd Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 19 februari 2015 Dela Postat 19 februari 2015 Du har ett par riktiga juveler där. Wow. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 19 februari 2015 Dela Postat 19 februari 2015 Snygga koraller, jättefint Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 19 februari 2015 Dela Postat 19 februari 2015 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.