LN21 Postat 28 oktober 2015 Dela Postat 28 oktober 2015 tipptoppsnyggt Björn. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PatrikD Postat 28 oktober 2015 Dela Postat 28 oktober 2015 Huvudkaret är väl ledbelyst iallafall Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 29 oktober 2015 Författare Dela Postat 29 oktober 2015 Huvudkaret är väl ledbelyst iallafall Japp det har du rätt i. 3st Ecotech Radion Protipptoppsnyggt Björn.Tackar Larryhelbild på fraggsystemet? Kan kanske dyka upp...Jisses vilka koraller. Du borde skriva inlägg på reefcentral i deras led-hatartrådar. Det går ju uppenbarligen att få fantastiska färger och tillväxt med led. Ditt kar får mig också att vilja pröva fauna marin zeolight fullt ut. Använder bara coral balance just nu och är lite rädd för Reef Vitality samt besväret med zeoreaktor.Jag tycker det finns bra varianter på både Led och T5 så jag är opartisk i ärendet Lycka till med Zeolight om du väljer det. Jag vet för lite om din inriktning/kar så vet inte om det är rätt väg. Besvär med Zeoreaktor går ju att lösa med en "autoskakare"PatrikD: Bilderna är från fraggtanken, den är belyst med ATI T5 Helt rätt herr ordförande Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PatrikD Postat 29 oktober 2015 Dela Postat 29 oktober 2015 Intressant att du kan jämföra LED och T5 med samma koraller. Ser du några skillnader som är entydiga? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 30 oktober 2015 Dela Postat 30 oktober 2015 Är fraggsystemet en del av visningskarets? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 30 oktober 2015 Författare Dela Postat 30 oktober 2015 Ja jag har ett fraggkar kopplat till samma system som visningskaret och där står bara acropora. Jag har dessutom ett kar helt frikopplat med egen sump som används som karantän och viss odling av zoanthus och acanthastrea mm. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 31 oktober 2015 Dela Postat 31 oktober 2015 Ja jag har ett fraggkar kopplat till samma system som visningskaret och där står bara acropora. Jag har dessutom ett kar helt frikopplat med egen sump som används som karantän och viss odling av zoanthus och acanthastrea mm.Ok, coolt! Då borde ju en ljusjämförelse vara rätt relevant också, även om såklart fler faktorer än samma vattenvärden kan påverka. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 31 oktober 2015 Författare Dela Postat 31 oktober 2015 Jo jag har några acroporor av samma sort som finns både under t5 och led men ser faktiskt inte någon direkt skillnad ännu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 5 november 2015 Författare Dela Postat 5 november 2015 Lite bilder och faktiskt inte bara acropora ChaliceAlien eyeMontiporaÅ några acros måste jag ändå lägga medPink LemonadeAussie sp.Aussie LoripesJag har problem med en Tridacna Maxima som inte velat visa manteln på någon vecka. Jag spanar efter pyramidsnäckor - även med ficklampa sen kväll och tidig morgon utan att ha sett någon. Jag får nog ta upp den och kika mer noggrant om läget inte förändras snart. Någon som har någon ide om detta? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 5 november 2015 Dela Postat 5 november 2015 Sötvattensdoppa den så fort du kan.15 minuter i vanligt kranvatten, gärna i behållare som får flyta i huvudkaret så temperaturen är likadan. Bubbla gärna med en syresten för att hålla pH uppe. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 8 november 2015 Författare Dela Postat 8 november 2015 RIP tyvärr för tridacnan. Vet inte riktigt vad det var för fel på den. Inga synliga varelser. Jag kommer sätta resterande musslor i min karantän för observation några veckor. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 8 november 2015 Dela Postat 8 november 2015 Trist! Skickat från min SM-G920F via Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 8 november 2015 Författare Dela Postat 8 november 2015 Ja det är ju alltid tråkigt när något dör...men ska bli roligt att hitta en ersättare Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 12 november 2015 Författare Dela Postat 12 november 2015 Första inlägget i min tråd på SG 2.0 Tridacna MaximaPikachuSSC som varit i princip helbrun men nu börjat återhämta sigSSC som sitter monterad precis bredvid den ovan men behållt färgen hela tidenPink LemonadeGonioporaScolymia 6 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 15 november 2015 Författare Dela Postat 15 november 2015 Jag undrar lite om en tridacna crocea som börjat få några ljusa partier på manteln. Det är 8-9 st ljusare partier på bilden nedan. Snyggt mönster tycker jag men ska det vara så?? Är det något som är fel?? Jag förlorade nyligen en tridacna maxima som inte visade manteln på en vecka. Jag tog upp den och inspekterade den väldigt noggrant och hittade inget konstigt i mitt tycke. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 15 november 2015 Dela Postat 15 november 2015 Punktmatar du din goniopora? i så fall, med vad? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 16 november 2015 Författare Dela Postat 16 november 2015 Nope men hela systemet får massor av nykläckt artemia typ var 3e dag. Goniporan älskar det 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 20 november 2015 Författare Dela Postat 20 november 2015 Fredagsmacro Moldy Grapes 6 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 22 november 2015 Författare Dela Postat 22 november 2015 En ssc odlad i Australien som står på väntelistan att flytta upp till visningskaret - den växer på bra och börjar visa hyfsade färger. 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 22 november 2015 Dela Postat 22 november 2015 Fantastisk. Ser fram emot den i samma size som din RP Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 22 november 2015 Författare Dela Postat 22 november 2015 Tack orm! Jaa vore coolt men dröjer nog - hyacinthus växer förmodligen minst dubbelt så fort som microclados. Men men vi får se acropora har överraskat förr Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 22 november 2015 Författare Dela Postat 22 november 2015 Det här tyckte jag var lite coolt! 7 månader på 2 sekunder Bäst blir det om man drar reglaget manuellt 3 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
izfisk Postat 22 november 2015 Dela Postat 22 november 2015 Är bilderna tagna vid olika ljuslägen? eller har den skiftat färg så mycket? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 22 november 2015 Dela Postat 22 november 2015 Fräck sekvens Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 23 november 2015 Författare Dela Postat 23 november 2015 Är bilderna tagna vid olika ljuslägen? eller har den skiftat färg så mycket?Oj svårt svara på - jag har vid varje fototillfälle försökt återskapa verkligheten i alla fall. Är rätt säker på den skiftat lite i färg framförallt den ljusa basen som ibland skimrat lite åt grönt. Fräck sekvens Ja önskar jag tagit fler bilder bara... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.