Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Huvudkaret är väl ledbelyst iallafall :smiley9:

Japp det har du rätt i. 3st Ecotech Radion Pro

tipptoppsnyggt Björn.

Tackar Larry

helbild på fraggsystemet? -popcorn-

Kan kanske dyka upp...

Jisses vilka koraller. Du borde skriva inlägg på reefcentral i deras led-hatartrådar. Det går ju uppenbarligen att få fantastiska färger och tillväxt med led. Ditt kar får mig också att vilja pröva fauna marin zeolight fullt ut. Använder bara coral balance just nu och är lite rädd för Reef Vitality samt besväret med zeoreaktor.

Jag tycker det finns bra varianter på både Led och T5 så jag är opartisk i ärendet ;) Lycka till med Zeolight om du väljer det. Jag vet för lite om din inriktning/kar så vet inte om det är rätt väg. Besvär med Zeoreaktor går ju att lösa med en "autoskakare"

PatrikD: Bilderna är från fraggtanken, den är belyst med ATI T5 ;)

Helt rätt herr ordförande :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag har ett fraggkar kopplat till samma system som visningskaret och där står bara acropora. Jag har dessutom ett kar helt frikopplat med egen sump som används som karantän och viss odling av zoanthus och acanthastrea mm.

Ok, coolt! Då borde ju en ljusjämförelse vara rätt relevant också, även om såklart fler faktorer än samma vattenvärden kan påverka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite bilder och faktiskt inte bara acropora ;)

Chalice

22414353999_32d15d2af9_h.jpg

Alien eye

22388193388_4f12da666e_b.jpg

Montipora

22806574525_41b91f2d34_k.jpg

Å några acros måste jag ändå lägga med

Pink Lemonade

22817474401_611c81dd35_k.jpg

Aussie sp.

22387894857_17b3eb4066_b.jpg

Aussie Loripes

22185298773_a4847e51f1_h.jpg

Jag har problem med en Tridacna Maxima som inte velat visa manteln på någon vecka. Jag spanar efter pyramidsnäckor - även med ficklampa sen kväll och tidig morgon utan att ha sett någon. Jag får nog ta upp den och kika mer noggrant om läget inte förändras snart. Någon som har någon ide om detta?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag undrar lite om en tridacna crocea som börjat få några ljusa partier på manteln. Det är 8-9 st ljusare partier på bilden nedan. Snyggt mönster tycker jag men ska det vara så?? Är det något som är fel??

 

23033271545_016a994f5c_b.jpg

 

Jag förlorade nyligen en tridacna maxima som inte visade manteln på en vecka. Jag tog upp den och inspekterade den väldigt noggrant och hittade inget konstigt i mitt tycke.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är bilderna tagna vid olika ljuslägen? eller har den skiftat färg så mycket?

Oj svårt svara på - jag har vid varje fototillfälle försökt återskapa verkligheten i alla fall. Är rätt säker på den skiftat lite i färg framförallt den ljusa basen som ibland skimrat lite åt grönt.

Fräck sekvens :)

Ja :) önskar jag tagit fler bilder bara...
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...