Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Hemma efter en veckas semester och det första jag gör är att mäta KH :)

Sjunkit från 7,7 till 6,7 på en vecka trots jag ökade doseringen från 800ml till 840ml för att slippa dip. Ingen fara med den lilla dippen men trodde absolut inte det skulle sjunka utan snarare stiga aningens.

Korallerna ser bättre ut än innan semestern, både i display och fraggtank, vilket var riktigt roligt att se efter rutskrapning med rakblad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kung Björn. Man blir mållös av dina Acroporabilder. Vilka färger du har,, kanon helt enkelt.

Kan inte du göra en lite mera djupgående beskrivning hur du håller dina djur??

Ja har en känsla av att vi andra har en hel del att lära av dig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jisses vilka gobitar du bjuder på.

Tack! Du har ju själv en hel del godbitar!!

Kung Björn. Man blir mållös av dina Acroporabilder. Vilka färger du har,, kanon helt enkelt.

Kan inte du göra en lite mera djupgående beskrivning hur du håller dina djur??

Ja har en känsla av att vi andra har en hel del att lära av dig.

Tackar :)

Alltså det är inga konstigheter egentligen... Stabilitet är nog det jag satsar på mest. Låga näringsvärden med hjälp av FM:s Zeolight som jag modifierat lite. Mycket och bra ljus, bra skumning och matar fiskarna 4ggr/dag. Lite bakterier av olika slag kan slinka ned ibland också. Ingen kolkälla än så länge. (Eller är iofs lite i UltraMinS som doseras 1ml varannan dag) Doserar KNO3 för att få mätbar NO3 så PO4 kan hållas låg.

Moses vad fint! Är nummer tre räddat från Ormets balja eller bara en...likandan??? Riktigt fin i alla fall.

Du har rätt...den är från samma moderkoloni som ormets men den här har jag fått från hans bror.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varje gång tänker jag för mig själv, "klicka inte på länken in till bjomats kar" Varje gång klickar jag ändå, och samma tanke dyker alltid upp. Jag ger upp, mina koraller ser ut som ogräs i jämförelse.

Hatten av säger jag.

:wooow:

Höhö ditt nya lär bli minst lika fint om jag känner dig rätt :) Tack ändå Moose!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...