Edlund Postat 7 december 2013 Författare Dela Postat 7 december 2013 Godmorgon gott folk! Jag har kommit en bra bit med mitt projekt 720 liter. Skall vattenfyllas i helgen MEN det står inte riktigt plant! Det lutar lite bakåt (lite mer i ena hörnet) och kortsida till kortsida. Möbeln är en akvastabil mark 2 och den har inga ben som man kan justera bara en ram som täcker undersidan. Så med andra ord så ligger möbeln kloss an mot parketten/betong golvet. Vad tror ni?! Är möbeln tänkt att det skall funka även fast man har ett lutande golv då det viktiga borde väl va att den inte glappar! Tacksam för feedback !!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 7 december 2013 Dela Postat 7 december 2013 Det är inte riktigt bra om det lutar försök skimsa upp bänken mot golvet med lite msonit eller liknande Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 7 december 2013 Dela Postat 7 december 2013 Jag skulle hälla ett glas vatten i karet och sedan börja chimsa. Om du sågar masonit i remsor som är lika breda som ramen mot golvet brukar de gå att klyva till lämplig tjocklek med en kniv. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_Ewing Postat 7 december 2013 Dela Postat 7 december 2013 Ja fyll inte innan karet står rakt! Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Edlund Postat 13 december 2013 Författare Dela Postat 13 december 2013 Kommit längre än på bilderna. Karet vattenfyllt och allt snurrar på. Munstycket gör ett bra jobb! Scaping och belysnings arbete nu i helgen! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Edlund Postat 13 december 2013 Författare Dela Postat 13 december 2013 Kan tillägga att pumpen är knäpptyst och klarar att driva på retur och skummare! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
boman Postat 13 december 2013 Dela Postat 13 december 2013 Har Red Sea Max som också använder det systemet att returpumpen matar både returen, skummaren i mitt fall även kylaren och även om jag tycker orginalpumpen låter för mycket så när jag byter blir det en stark en som klarar att mata alla dessa. Nu när jag tänker på det så skulle jag kunna ta bort pumpen som är till fosfat filtret, koppla ihop även den med avstängnings ventilen och köra den på samma. Och ja min skummare skummar också inga problem. M.V.H Janne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Edlund Postat 13 december 2013 Författare Dela Postat 13 december 2013 Jag valde att köra zeovitreaktorn separat eftersom jag matar bakteriena genom insuget på pumpen. Uvc:et skall helst inte vara på överhuvudtaget. Enbart när jag skaffar ny fisk men vi får se Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Edlund Postat 25 december 2013 Författare Dela Postat 25 december 2013 Beställt en skummarpump till bubblekingen då zeovitmetoden kommer fungera bäst så Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 25 december 2013 Dela Postat 25 december 2013 Bart köpte du din e-flow ?/Christian Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Edlund Postat 26 december 2013 Författare Dela Postat 26 december 2013 Genom Dogman. 2 veckors leveranstid Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Edlund Postat 7 januari 2014 Författare Dela Postat 7 januari 2014 lLite bilder då jag nästan är klar! Finns en vitbröstad i akvariumet som skall få lite nya fiskvänner nu i veckan! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 7 januari 2014 Dela Postat 7 januari 2014 Ser fint ut. Roligt att du kör zeovitmetoden. Du kommer inte bli missnöjd. Är det barebottom? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Edlund Postat 7 januari 2014 Författare Dela Postat 7 januari 2014 barebottom med lite alger men när resten av besättningen kommer hoppas jag dom rensar rent. hur reagerar dina firrar på reflektonerna från bottenglaset ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 7 januari 2014 Dela Postat 7 januari 2014 inget alls egentligen. Nu har jag dock inte mkt synlig botten men de var lite nervösa första tiden men nu bryr dom sig inte. Man måste ha mkt sniglar bara Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Edlund Postat 7 januari 2014 Författare Dela Postat 7 januari 2014 Ja mina 7 räcker inte. Hur klarade sig din vitbröstade flytten ? Har haft 1 prick på den dom 3-4 första dagarna men nu 12 dagar senare ingen alls. Känns rätt safe men jag väntar nån dag till med dom andra Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 7 januari 2014 Dela Postat 7 januari 2014 Min fick inga prickar alls och inte på nigricansen häller. De gick ändå i ett tillfälligt kar i källaren utan skummare och lite hafsigt... De är väl kärnfriska helt enkelt. Har inte anv uvc på flera år. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Henric Postat 8 januari 2014 Dela Postat 8 januari 2014 Snygg aquascaping! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Edlund Postat 14 januari 2014 Författare Dela Postat 14 januari 2014 Lite nya bilder. Zeovit metoden går bra tror jag! Vissa koraller har blivit mer pastell färgade såsom hyacintus och en blå rackare. Har 0,00 i fosfat och ungefär 1 nitrat. Nåt jag bör oroa mig över ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 15 januari 2014 Dela Postat 15 januari 2014 Kolla hur nollad din fosfat är genom att minska starten och se ifall du får utslag på fosfaten. När du får utslag ökar du lite igen och när du åter mäter 0,00 så skall du ligga rätt i dos. Kolla fosfaten en gång i vecckan för att se att behovet av zeostart inte gått upp.Var även noga med o håll Kh på 7-7,5 ja inte över 8 iaf.Så länge du matar korallerna med aminosyror och mulm så skall du inte behöva oroa dig.Fina fiskar du skaffat dig Hoppas du får det att funka med elddvärgen.Lineatus är en riktigt fin firre med Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Edlund Postat 15 januari 2014 Författare Dela Postat 15 januari 2014 Har kh över 8 men har dragit ner på doseringen av balling. Vill ligga lite över 7 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Edlund Postat 1 februari 2014 Författare Dela Postat 1 februari 2014 Vet inte riktigt hur skall få bilderna större så det får bli mellanstora så länge.Algerna är mer eller mindre helt borta och korallerna verkar trivas bra!Det enda som inte funkat så bra är fiskarna som vill gärna vill bråka hela tiden med dom nya.Så en del trasiga fenor och stress har gett mig vitaprick.Kopplade in en ozon igår och tycks se skillnad på fiskarna redan idag.Vill ju inte använda uv eller ozon för zeoviten men jag vill inte heller att fisken skall dö.Vitlöksmarinerar maten och matar säkert 4-5ggr per dag.Dom kliar sig knappt nånting och simmar runt och pickar på stenarna och rutan så deras aptit och välmående är fortfarande stark.Känns som om jag låter dom vara ifred med allt så kommer det nog ge med sig inom en vecka. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Edlund Postat 4 maj 2014 Författare Dela Postat 4 maj 2014 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 4 maj 2014 Dela Postat 4 maj 2014 fina fiskar!vart tog lineratusen vägen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 4 maj 2014 Dela Postat 4 maj 2014 Den där olivaceusen är riktigt stor. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.