Gå till innehåll

Stora projektet!


Edlund

Rekommenderade inlägg

Godmorgon gott folk! Jag har kommit en bra bit med mitt projekt 720 liter. Skall vattenfyllas i helgen MEN det står inte riktigt plant! Det lutar lite bakåt (lite mer i ena hörnet) och kortsida till kortsida. Möbeln är en akvastabil mark 2 och den har inga ben som man kan justera bara en ram som täcker undersidan. Så med andra ord så ligger möbeln kloss an mot parketten/betong golvet. Vad tror ni?! Är möbeln tänkt att det skall funka även fast man har ett lutande golv då det viktiga borde väl va att den inte glappar! Tacksam för feedback !!!! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har Red Sea Max som också använder det systemet att returpumpen matar både returen, skummaren i mitt fall även kylaren och även om jag tycker orginalpumpen låter för mycket så när jag byter blir det en stark en som klarar att mata alla dessa. Nu när jag tänker på det så skulle jag kunna ta bort pumpen som är till fosfat filtret, koppla ihop även den med avstängnings ventilen och köra den på samma. Och ja min skummare skummar också inga problem. M.V.H Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Kolla hur nollad din fosfat är genom att minska starten och se ifall du får utslag på fosfaten. När du får utslag ökar du lite igen och när du åter mäter 0,00 så skall du ligga rätt i dos. Kolla fosfaten en gång i vecckan för att se att behovet av zeostart inte gått upp.Var även noga med o håll Kh på 7-7,5 ja inte över 8 iaf.

Så länge du matar korallerna med aminosyror och mulm så skall du inte behöva oroa dig.

Fina fiskar du skaffat dig Hoppas du får det att funka med elddvärgen.

Lineatus är en riktigt fin firre med :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Vet inte riktigt hur skall få bilderna större så det får bli mellanstora så länge.

Algerna är mer eller mindre helt borta och korallerna verkar trivas bra!

Det enda som inte funkat så bra är fiskarna som vill gärna vill bråka hela tiden med dom nya.

Så en del trasiga fenor och stress har gett mig vitaprick.

Kopplade in en ozon igår och tycks se skillnad på fiskarna redan idag.

Vill ju inte använda uv eller ozon för zeoviten men jag vill inte heller att fisken skall dö.

Vitlöksmarinerar maten och matar säkert 4-5ggr per dag.

Dom kliar sig knappt nånting och simmar runt och pickar på stenarna och rutan så deras aptit och välmående är fortfarande stark.

Känns som om jag låter dom vara ifred med allt så kommer det nog ge med sig inom en vecka.

post-7315-14468932480623_thumb.jpg

post-7315-14468932480304_thumb.jpg

post-7315-14468932480405_thumb.jpg

post-7315-14468932480523_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...