Gå till innehåll

Stora projektet!


Edlund

Rekommenderade inlägg

  • 7 månader senare...

Det var längesen jag uppdaterade denna tråd. Har ju hänt en del saker sedan dess. Tex har jag haft svajjiga värden framförallt nitrat efter jag satte igång ozonet. Zeovit och ozon är ingen bra kombo!. Detta var iofs ett tag sedan men det har tagit lång tid för acropororna att återställa sig igen. En del dog för mig rtn och även stn. Hittade även en lite fragg ansatt med AEFW som jag slängde. Detta var i somras och har inte sett nån antydan till några mer bett eller trötta koraller. I somras slängde jag även ut zeoviten slutade med ozon och nu dom 2 senaste månaderna är reaktorn fylld med 5liter siporax. Gjorde rätt många vattenbyten i somras för att få ut det dåliga i vattnet och det har gett resultat!. En annan stor sak är att jag satte i kalkreaktor och stängde av doserpumparna. Tog några veckor att ställa in den men nu funkar den perfekt med stabila värden, 0,00 fosfat enligt Hanna och 0,5 nitrat med salifert. Blev mycket att skriva men det har ju inte skrivits på 7 månader så post-7315-1446893514846_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Var längesen man skrev nåt här.

uppgraderat en hel del saker såsom bättre kalkreaktor, matarpump,belysning och streamers. Fiskbestånd för tillfället är:

Pygoplites diacanthus

Holacanthus ciliaris

Apolemichtys trimaculatus 

Synchiropus splendidus 

Oxymonacanthus longirostris 

Halichoeres chloropterus 

Macropharyngodon bipartitus 

Amphiprion ocellaris Black and Ice

Anthias evansi

Labroides dimidiatus 

 

99% acroporor 

 

 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

IMG_6710.MOV

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

21 timmar sedan, Edlund sa:

Nej inga av mina kejsare rör min koraller :)

Hmm.. vänta bara snart ryker dom;-) Funkar säkert med vissa, men den trodde jag var en av de värre men det kanske kan gå med dom alltså. Vore synd på det korall-berget annars:-)

 

Har du fått din pygoplites att käka pellets föresten?

Ändrat av DanneI
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

24 minuter sedan, DanneI sa:

Hmm.. vänta bara snart ryker dom;-) Funkar säkert med vissa, men den trodde jag var en av de värre men det kanske kan gå med dom alltså. Vore synd på det korall-berget annars:-)

 

Har du fått din pygoplites att käka pellets föresten?

Pygoplitesen har gått där i snart i 6 månader. Den äter pellets som en gris. Än så länge har dom inte rört mina koraller men det kan oxå bero på att jag matar 4ggr per dag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2016-02-27 at 14:04, PatrikD sa:

Helt otroligt fint!! :)

 

Har du några Spathulata och Millepora? Ser så ut...

Helbilder på karet i dagsläget.

 

vattenparametrar:

 

KH 8,5

PH 8,1

Ca 450

Mg 1320

K 390

No3 omätbar 

Po4 0,00 enligt Hanna fosfat test

 

Tillsätter veckovis 

Kalium

Jod

Kolkälla (lågdos)

Korallfoder

 

 

 

IMG_6792.MOV

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...