Lasse Postat 30 augusti 2014 Postat 30 augusti 2014 Detsamma - hoppas det går bra med nyförvärvetMVH Lasse Citera
LN21 Postat 31 augusti 2014 Författare Postat 31 augusti 2014 Det var ett hål i musslan precis ovanför munnen som störde den när ja satte i den för en vecka sedan.Idag ser hålet mycke mindre ut och musslan börjar se kanon ut. Citera
Dykaren Postat 31 augusti 2014 Postat 31 augusti 2014 Härligt att se Larry! Den var alldeles för fin för att bli kejsarmat. Citera
Andreas N Postat 31 augusti 2014 Postat 31 augusti 2014 Den ser ju verkligen mkt fräschare ut nu Citera
LN21 Postat 31 augusti 2014 Författare Postat 31 augusti 2014 Jepp, alldeles för grann:)Det är ju dessutom bra storlek på den. Citera
LN21 Postat 31 augusti 2014 Författare Postat 31 augusti 2014 @ Andreas, jo den är bra mycke piggare nu.Fisksoppa i Staghorn Citera
hagbard Postat 31 augusti 2014 Postat 31 augusti 2014 skitsnyggt LN..topclass typ..men har funderat på en sak..fast jag har en 12:e del av din volym i lliter..så vem av dig o mig fyller en ica kasse först med koraller? vinner som ett skott..hehe Citera
LN21 Postat 31 augusti 2014 Författare Postat 31 augusti 2014 Hehe Hagbard, ja har nog inte mera koraller än dig :)Men det är plats i mitt akvarium så di små liven kan växa flera år till innan det blir fullt. Citera
hagbard Postat 31 augusti 2014 Postat 31 augusti 2014 Hehe Hagbard, ja har nog inte mera koraller än dig :)Men det är plats i mitt akvarium så di små liven kan växa flera år till innan det blir fullt.en poäng på min ära! köper det! trodde du tävlade med mig!ingen ide vet du hehe! Citera
stigigemla Postat 31 augusti 2014 Postat 31 augusti 2014 Om Larry skulle fylla en kasse med koraller lär han bli utslängd hemifrån. För det är nog ungefär den mängden han har. Citera
LN21 Postat 1 september 2014 Författare Postat 1 september 2014 Det dröjer innan ja är uppe i Mannes tillväxt:)Så att än finns det gott om plats i byttan. Citera
LN21 Postat 1 september 2014 Författare Postat 1 september 2014 Tyvärr så är Anemonerna påväg att mangla min Chalice den är mitt emellan två "onda ting" Citera
Laggeman Postat 1 september 2014 Postat 1 september 2014 Fantastiska bilder på ett makalöst kar Larry! Citera
LN21 Postat 1 september 2014 Författare Postat 1 september 2014 Jag gillar dessa fem Acropora, de liksom hör ihop:)Tyvärr så blir blå färg kokt på något sätt, liksom bortfrätt på korten. Kameran ser betydligt mera blått än ögat. Citera
Laggeman Postat 1 september 2014 Postat 1 september 2014 Prova att dra ner på blåljuset när du fotograferar, det måste jag göra när jag tar mobilbilder, annars blir det helt kaiko... Citera
LN21 Postat 1 september 2014 Författare Postat 1 september 2014 Provar o provar men men då blir inte de "andra" färgerna bra..Om man kikar på Gramman och Anthiasen så är dom helt rätt i färg. Citera
LN21 Postat 1 september 2014 Författare Postat 1 september 2014 Får helt enkelt bjuda hit Alexcarina:) Citera
alexochingencarina Postat 1 september 2014 Postat 1 september 2014 Jag kommer så gärna=) Men jag kan ju säga att jag också har svårt att fota blått. Har en skit snygg blå acropora här hemma som inte alls vill vara snygg på bild. Citera
LN21 Postat 1 september 2014 Författare Postat 1 september 2014 Tack,,, då behöver ja ju inte vara helt knäckt:)kan inte du så vetetusan har man gör...Men du/Ni ska känna er mycket välkomna i vilket fall som helst:) Citera
boman Postat 2 september 2014 Postat 2 september 2014 Riktigt snyggt Larry! Har riktigt bra tillväxt nu men en bit kvar för att få hårdkoraller att slå ut som dina. Kört zeovit ett år nu och tänker kämpa på tills jag får det jag vill ha, d.v.s en blandning av hård och mjukoraller och även dom lite kräsna korallerna. Men får ta en bit i taget. Ditt ser dock ut att vara väldigt välmående.Med vänlig hälsning Boman RSM 650s Citera
LN21 Postat 2 september 2014 Författare Postat 2 september 2014 Tack boman Små steg i taget är en riktigt bra filosofi i ett saltvattenakvarium. Låter som om du är inne på rätt linje boman Citera
LN21 Postat 6 september 2014 Författare Postat 6 september 2014 På två veckor var det lajja hålet läkt på musslan.Har även köpt en ny liten grönsak ida. Citera
Andreas N Postat 6 september 2014 Postat 6 september 2014 Underbart att se Larry. En trachophyllia är alltid ett trevligt tillskott. Citera
alexochingencarina Postat 7 september 2014 Postat 7 september 2014 Kul att musslan läkt. Måste ju tyda på att den trivs bra. Kan ju vara svårt när dom väl tagit skada. Bra jobbat! Citera
LN21 Postat 7 september 2014 Författare Postat 7 september 2014 Ja det är kul att Musslan verkar trivas. Har aldrig haft någon innan så att det är lite nervöst:)@Andreas,, Trachyophyllian är en sådan dära villhakorall som man sällan snubblar över. En illgrön har länge stått på listan, så att nu är en illröd nästa att spana efter:) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.