LN21 Postat 22 september 2015 Författare Postat 22 september 2015 Det ska bli kanonkul nu på lördag.Det ska bli trevligt att träffa nya och gamla saltnördar. Nu sitter ja bara och hoppas på att akvariet ska visa sig från sin bästa sida.Tyvärr så vandrar ett par röda BTA omkring och ställer till oreda och dödar av lite här och där, det är just nu 13 Anemoner i akvariet.Å andra sidan så är det ju så ja vill ha det, trots att det blir lite vitt på något ställe:) Citera
LN21 Postat 19 oktober 2015 Författare Postat 19 oktober 2015 Vart lite passiv här ett tag, förtog mej lite med träff o annat. Men här kommer lite korallbilder iallafall:) Citera
Genne Postat 19 oktober 2015 Postat 19 oktober 2015 Fina bilder som vanlig på ett fint kar Larry Citera
Vidofner Postat 19 oktober 2015 Postat 19 oktober 2015 Riktigt läckert! Skickat från min SM-G920F via Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 19 oktober 2015 Postat 19 oktober 2015 Vackert Larry!Med vänlig hälsning, Manne Citera
LN21 Postat 19 oktober 2015 Författare Postat 19 oktober 2015 Tack riktigt nöjd med helkars bilden.Här kommer lite tillväxtbilder på två korallerFörst en från Noxy German blue polyp Acropora.Sen en Acropora Pink Lemonade från Bjomat.Dom stod still en vecka eller två när dom kom i, det är ca tre veckor till en månads tillväxt mellan bilderna Citera
mamadubba Postat 19 oktober 2015 Postat 19 oktober 2015 Superläckert, den FTS'en skulle man ju vilja kunna zooma lite i, får man lägga en önskan om storformat? Citera
mamadubba Postat 20 oktober 2015 Postat 20 oktober 2015 De flesta använder nog flickr, där kan man lägga upp bilderna i fullformat och hantera dem lite smidigare. www.flickr.com Citera
LN21 Postat 1 november 2015 Författare Postat 1 november 2015 En liten kvällsbild, mest LPSer och Anemoner:) Citera
PatrikD Postat 2 november 2015 Postat 2 november 2015 Fina LPS!Stora LPS!!!!Vore kul och ha en anemon. Har du inte haft problem med att de bränner koraller? Citera
LN21 Postat 8 november 2015 Författare Postat 8 november 2015 (ändrat) Tack:) Byggt om lite i karet, flyttat den stora Acropora Variabilis (den lite nedre vänster). Den var bra mycke större och tyngre än ja trodde, den var +50 cm i diameter. Sååååååå ja tappade den i karet. Knäckte naturligt vis några fina stora Staghorn samt den delade endel på sig. Naturligt vis blev det slemkrig i byttan oxå. Det var bara att i med två liter akutkol. Ja blir såååå trött på mig själv ibland. Här kommer iallafal en liten kvällsbild på hur det blev. Ni kan jämföra med den ovan Ändrat 8 november 2015 av LN21 Citera
Noxy Postat 8 november 2015 Postat 8 november 2015 Vackert som vanligt. Kommer och hälsar på snart igen, så fort jag fått ordning på mitt krigs kar 1 Citera
LN21 Postat 9 november 2015 Författare Postat 9 november 2015 Kol är kanon mot mycket, i detta fallet ville ja ha bort nässelgifterna från slemkriget så fort som möjligt.En otrolig skillnad på korallernas beteende idag jämfört med igår. En nackdel med att ha Acropora som trivs är att dom bygger upp ett slemförsvar, som triggas tex när man är så klumpig som ja:) Citera
Rameau Postat 9 november 2015 Postat 9 november 2015 När jag flyttade över mina acro till mitt nya akvarium för en vecka sen slemma de rejält, är det försent nu att motverka med kol? Kan det vara en orsak till att många börjat få RTN? Citera
LN21 Postat 9 november 2015 Författare Postat 9 november 2015 Jepp mycket möjligt, i med Aktivt kol med en gång. Citera
ormet Postat 9 november 2015 Postat 9 november 2015 När jag flyttade över mina acro till mitt nya akvarium för en vecka sen slemma de rejält, är det försent nu att motverka med kol? Kan det vara en orsak till att många börjat få RTN?Jag tror att AEFW kan vara ett problem med att du får STN med. Men kol i lagom mängd är ju sällan fel. Citera
LN21 Postat 14 november 2015 Författare Postat 14 november 2015 Hej!Har pysslat med att flytta fram (till kortsidan) 8 Acropora så det blir mindre trångt borta vid pumparna.Tryck på bilden så blir den större 3 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.