Gå till innehåll

Mitt 1800 liters revkar.


LN21

Rekommenderade inlägg

  • 5 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Hej!

Jag har varit lite låg ett tag nu. Ja flyttade min +50cm A.Variabilis till en annan plats för att få till lite mera plats för de andra Acrosarna.

 

Den dog och ryckt med sig min stora A. Formosa både blå och brun samt en stort stycke Enzman. 

Skulle gissa att ja slänt ut 10 kilo korallskellet. Det mesta ligger i komposten men lite ligger kvar i gräsmattan och sticker upp här och där.

 

 

 

post-2139-0-75656300-1452081597_thumb.jp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bytte igår 450 liter vatten, nytt kol, rengjort alla pumpar samt rengjort skummaren och hela sumpen. Mao lagt en heldag i karet.

Jisses vad skit jag hade i sumpen. 

 

Kör just nu 18 timmar belysning i refugiet. Milde tid vad det växer macroalger. 

 

Hoppas hoppas hopppas att det vänder nu och karet kan få tillbaka sin lyster.

Ska man se något just på det hela så har ja nu oxå fått lite ny plats för koraller att växa på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2016-01-06 at 13:00, LN21 sade:

Hej!

Jag har varit lite låg ett tag nu. Ja flyttade min +50cm A.Variabilis till en annan plats för att få till lite mera plats för de andra Acrosarna.

 

Den dog och ryckt med sig min stora A. Formosa både blå och brun samt en stort stycke Enzman. 

Skulle gissa att ja slänt ut 10 kilo korallskellet. Det mesta ligger i komposten men lite ligger kvar i gräsmattan och sticker upp här och där.

 

 

 

post-2139-0-75656300-1452081597_thumb.jp

 

Grannarna kan ju tro att du skjutet en älg Larry

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 14 november 2015 at 19:37, LN21 sade:

Hej!

Har pysslat med att flytta fram (till kortsidan) 8 Acropora så det blir mindre trångt borta vid pumparna.

Tryck på bilden så blir den större :)

 

post-2139-0-51349500-1447526179_thumb.jp

post-2139-0-22330400-1447526201_thumb.jp

post-2139-0-23565600-1447526219_thumb.jp

Helt fantastiskt fint, Hur du än gör  blir det  bra Larry.  Alltid lika pännande att läsa denna tråden . Ja skäms lite för att jag inte fått igång ditt gamla kar men nu är det på gång,  skall upp till Stig snart och bunkra lite grejer. 

Vore Spännande med en januari bild på ditt akvarium.

Hälsningar Peter :)

 

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Nu har jag läst igenom din tråd kan bara säga vilken resa och vilket fint kar du har .

Du måste vara riktigt stolt  :bowdown:

Hoppas att även man själv kommer nån gång lika långt som du Larry.

En grej jag snubblade över när jag läste din tråd- det med elen har jag inte tänkt på :klia:

att fördela den på olika  säkringar för säkrare drift .

 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gött, ja känner att ja har kommit ur den tillfälliga svackan som ja hade när min stora +50cm  Acropora Variabils gick bort.

Andra gången denna veckan som ja fått lägga till en dl Ca och en dl Bikarb.

Äntligen har även min nya blåa Gorgonia slutat sura och har börjat visa sina polyper.

 

 

DSC_0003.JPG

DSC_0002.JPG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min Acropora Pink Lemonade (från Bjomat för fyra månader sedan) har verkligen kommit igång.

Den har nu ungefär dubblat sig (faktiskt även fraggat på den till pallamin). Å andra sidan så står min SCC helt still( som kom samtidigt)

 

 

 

 

DSC_0004.JPG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min Pink Lemonde är för nära rutan, ja kan inte focusera på den närmare är så hära.

Nr2 är på A. Variabilis (vänstra) och en A. Nasuta (högra)

Nr3 är min Red Planet

Nr4 Så här kul ser det ut när min Filfisk fick smak på Hystrixen. Det tog inte en 2 minuter för det lilla aset att äta helt polyp rent.

 

 

 

DSC_0006 (2).JPG

DSC_0018 (2).JPG

DSC_0014 (2).JPG

DSC_0012.JPG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...