odel68 Postat 10 november 2014 Författare Postat 10 november 2014 Tackar så mycket du får förlåta oss Larry vi hade ngt som saltisar inte ska ha tidsbrist kommer gärna inom och tittar på ditt nya kar det är grymt snyggt på dina bilder så kan ju tänka mig live .Grattis Krille till en snygg räka där ringde faktiskt till butiken i går och nämnde att jag ångra att jag inte köpte den men den var såld nu så är det hittar man ngt snyggt så klipp det direkt mvh Ola. Citera
krille 55 Postat 10 november 2014 Postat 10 november 2014 kan ju säga att när du kör till gemla så passerar du min ytterdörr så nästa gång får det bli ett pitstop här Citera
odel68 Postat 10 november 2014 Författare Postat 10 november 2014 Bokar ett hos dig och ett hos Larry du skulle ju ha en fragg av mig också Krille kom jag på nu . Krabban verkar trivas ännu så länge Upptäckte mitt Ca var väldigt lågt kan det påverka min Gorgonia?Den vill inte slå ut riktigt mvh Ola. Citera
krille 55 Postat 10 november 2014 Postat 10 november 2014 hos mej bara gömmer dom sej. ser dom knappt aldrig. men här finns ju ingen anemon att krypa runt i. Fraggen hade jag också glömt bort Citera
odel68 Postat 10 november 2014 Författare Postat 10 november 2014 Tack Conny blev faktiskt impad själv över den :smiley9:oj blev lite skryt där.Krille fragg kommer lovat är lovat hoppas dina kommer fram också mvh Ola. Citera
odel68 Postat 11 november 2014 Författare Postat 11 november 2014 Så fått ihop lilla ballingskåpet ikväll blir till att flytta dunkarna i morgon.Det kunde man inte tro att man skulle få en korall så här på kvällen stort tack Micke på Håkanstorps och Jörgen för att ni tänkte på mig fin liten sak med potential tror jag ,kanske ingen bra bild men en bild.Mvh Ola. Citera
odel68 Postat 14 november 2014 Författare Postat 14 november 2014 Så kört balling 20ml om dagen i 5 dagar nu på alla vätskor utom väs 8,0 ml/dag.Ca 350då nu 370,lågt ännu var det när jag började också.Mg 1380då nu 1400 Dkh/Meq 9,0,3,2 nu 8,4,3,0,kalium lite högt ännu 410 idag som sagt mina tester idag försökt vara noga vid mätn. Ph 8,0 temp 26,5 Sh 1024/32 fosfat 0,02.Kör Ca separat Mg separat ska jag höja Ca dosen lite ell vad tycker ni som kan detta ell ska jag höja allt lite till ? Tacksam för tips-bok- karet ser bra ut annars tycker jag, Gorgonian ell båda tjurar ännu tyvärr .Ser lite blått i topparna på acron nu Oj detta blev långt, trevlig helg på er alla Med vänlig hälsning Ola. Citera
Henric Postat 14 november 2014 Postat 14 november 2014 Nu vet du hur mycket ca höjdes på 5 dagar. Om 10 dagar ligger du perfekt och då sänker du doseringen.Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
Andreas_Lindholm Postat 14 november 2014 Postat 14 november 2014 Ola. Vilket otroligt fint akvarium du har! Härlig variation på djuren, snyggt!!!mvh ante Citera
odel68 Postat 15 november 2014 Författare Postat 15 november 2014 Verkar som Gorgonian är på G att slå ut Bild igår och idag Min acans som var lite bränd av euphyllian börjar hämta sig,har två acrop behöver de speciellt foder?Mvh Ola. Citera
JonasW Postat 17 november 2014 Postat 17 november 2014 Acropororna ska klara sig fint med ljus och skiten som blir från matningen av fiskarna. Så länge det finns lite nitrat i vattnet så ska det räcka.Edit: Snygg acan! Citera
odel68 Postat 17 november 2014 Författare Postat 17 november 2014 Tack Jonas svårt att få till rättvisa bilder/färger med min mobil ska testa med denna här,behöver man ngt spec obj till att fota i karet med? Har bara det obj som är med på bilden tar gärna emot tips på ett bra obj till ändamålet.Med vänlig hälsning Ola. Kanske fel forum men tyckte det var onödigt att starta en tråd för detta;). Citera
JonasW Postat 17 november 2014 Postat 17 november 2014 Tycker det ser ut som standard 18-55VR. Helst skulle du kanske ha haft ett hyfsat ljusstarkt macroobjektiv samt stativ? Finns garanterat någon med mer erfarenhet av fotografering av kar som kan hoppa in här. Citera
stigigemla Postat 17 november 2014 Postat 17 november 2014 Stativ och fjärrutlösare är bra om du skall fotografera koraller.Och sedan är ju ett macroobjektiv inte fel. Men de fungerar lite olika så det bör du helst prova på kameran för att se vilket du blir mest vän med. Citera
odel68 Postat 19 november 2014 Författare Postat 19 november 2014 Värden kunde spöka lite i början av ballingmetoden om jag förstått det rätt?Vissa värden sjunkt lite på samma dos dagligen sedan starten men får ha tålamod.Flyttade min euphyllia igår den verkar trivas bättre inne i hörnet nu.Leucocheilusen mer framme nu mvh Ola. Citera
JonasW Postat 19 november 2014 Postat 19 november 2014 Att de sjunker betyder ju bara att du antingen har använt för liten dosering av Balling eller att korallerna växer och behöver mer av Ballingen helt enkelt.? Öka lite och mät om ett dygn igen. Citera
odel68 Postat 19 november 2014 Författare Postat 19 november 2014 Jo Jonas var lite så jag tänkte med spöka att ngt kanske sätter fart nu och växer med denna dos i stället för Balling Light jag hade innan en gång i veckan bara,blir ju jämn dos nu var dag verkar som lammelosan osäker på stavn Krille fragg från början i varje fall den har växt rejält på sistone mvh Ola. Citera
odel68 Postat 21 november 2014 Författare Postat 21 november 2014 Fick en bubbletip överaskning i natt ett litet nyförvärv men attans vad den flyttar sig de är inte så långsamma ändå 3 så där bilder med ngr timmars mellanrum. Maximan ser ut att må bra också mvh Ola. Citera
odel68 Postat 22 november 2014 Författare Postat 22 november 2014 Då jag har lite svårt att fastställa Ca värdet med mitt test pga olika omständigheter undrar jag om denna är bra ell dålig ngn med erfarenhet tänkte ev köpa en sådan här.Mvh Ola. Citera
stigigemla Postat 22 november 2014 Postat 22 november 2014 Kolla här: http://www.reef2reef.com/forums/reef-chemistry-randy-holmes-farley/107364-hanna-calcium-checker-vs-sailfert-calcium-test-kits.htmlÄr det färgomslaget du har svårt att se så prova med en röd lampa intill. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.