odel68 Postat 6 juni 2014 Författare Postat 6 juni 2014 Verkar till att funka nu har provat de flesta inst förstår vad ni menar nu trycker man på read så kommer aktuell inst upp verkar som grundinst visas först:kaffe:tack för tipsen grabbar Med vänlig hälsning Ola Citera
_Manne_ Postat 6 juni 2014 Postat 6 juni 2014 Kul att du verkar nöjd..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
odel68 Postat 6 juni 2014 Författare Postat 6 juni 2014 Är jättenöjd med rampen fattade lite trögt med read och save men nu har jag lärt mig det också såg där var moln/regn inst också kör du med dem Manne mvh Ola. Citera
_Manne_ Postat 6 juni 2014 Postat 6 juni 2014 Inget jag gått in på ännu.. Så nej..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
odel68 Postat 7 juni 2014 Författare Postat 7 juni 2014 Härligt! 60% räcker nog väldigt långt, jag har faktiskt sänkt till 50% från 60% då jag kunde ana att vissa koraller fick för mycket ljus. Då har jag ändå ett 70cm djupt kar.Så jag kör 50% på LED:arna och 5 timmar på T5:orna.Ska du köra Bali eller eget program?Kör du Bali programmet ell vilket kör du? Vad innebär programmet är det så som det låter med soluppg och soltimmar och nedgång som i Bali ell det bara heter så,ell får man annan mix på färgerna Med vänlig hälsning Ola. Citera
JonasW Postat 7 juni 2014 Postat 7 juni 2014 Det är fasta tider för soluppgång och nedgång samt en särskild färgmix som i mitt tycke blir lite väl blå.Jag kör 90min soluppgång och nedgång, 50% på rampen och dragit ned UV samt rött till typ 70%. Citera
odel68 Postat 7 juni 2014 Författare Postat 7 juni 2014 Ok tack många saker att ställa in här mycket nöjd med rampen får jag lov att säga,kör 56% nu på leden 4tim T5 60 min soluppgång/nedg får prova lite i omgångar har fått tips från många hjälpsama personer här:smiley20:mvh Ola Citera
odel68 Postat 8 juni 2014 Författare Postat 8 juni 2014 Har ett par funderingar på att vrida ihop ngt i rostfritt som ben/ställning till Psrampen har best vajer men satt och kollade/funderade på svetsa ell bocka ngt ,är ju svårt att ändra bocken ell svetsen i efterhand tänkte mest på höjden vad tycker ni för höjd skulle vara lagom ?Har sett en del har lågt ner en del högt upp tänkte så man kan komma ner med handen mm tacksam för tips mvh Ola. Citera
_Manne_ Postat 8 juni 2014 Postat 8 juni 2014 Jag har en ide om att använda expasionsbeslag , så du kan skjuta bak rampen ca 15cm så du enkelt kommer i karet då.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
odel68 Postat 8 juni 2014 Författare Postat 8 juni 2014 Smart ide Manne har nog inte så mycket plats bakåt som du därför behöver nog jag uppåt, ska se hur långt bak jag kan skjuta min ramp mvh Ola. Citera
_Manne_ Postat 8 juni 2014 Postat 8 juni 2014 Sätt rampen så den verkligen hänger på mitten o mät sen från "kontakten" dom sticker ut bar till väggen..Det blir ett antal cm som man skulle kunna använda..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
odel68 Postat 8 juni 2014 Författare Postat 8 juni 2014 Precis där rök ca 5 cm med fin böjning på kablarna,blir uppåt för mig mvh Ola. Citera
krille 55 Postat 8 juni 2014 Postat 8 juni 2014 har du möjlighet att svetsa i rostfritt eller alu. annars kan vi hjälpa till i liatorp Citera
odel68 Postat 8 juni 2014 Författare Postat 8 juni 2014 Tackar Krille har många möjligheter i Bromölla,bredvid Bellas ligger en bra firma,sen en kompis till mig som kör Cadillac59 har också möjligheter tror jag tigar blir fina svetsar av det,tack ändå mvh Ola:smiley20: Citera
odel68 Postat 8 juni 2014 Författare Postat 8 juni 2014 Har jobbat hela helgen såg nu vad bubbletip/haddoni flyttat på sig mvh Ola. Citera
krille 55 Postat 8 juni 2014 Postat 8 juni 2014 Ja grabben har tigsvets. bygger rostfria avgassystem och insug och turbokonverteringar i aluminium till grabbarna i motorklubben här Citera
odel68 Postat 9 juni 2014 Författare Postat 9 juni 2014 Låter jättebra skulle det inte gå att få ihop här,så kontaktas Liatorp:smiley20: mvh Ola. Citera
odel68 Postat 10 juni 2014 Författare Postat 10 juni 2014 Ska skjutsa ungarna till dreamhack i Jönköping i helgen undrar om man kan förena nytta med nöje frågan är finns det ngn saltvattens butik i området Med vänlig hälsning Ola. Citera
DaTrucka Postat 10 juni 2014 Postat 10 juni 2014 Går du över växjö så finns ju Oceanakvarium. Sen finns nog inget längre upp åt det hållet, det fanns i någon butik Jönköping förr men tror dom lagt ner salt. Citera
odel68 Postat 11 juni 2014 Författare Postat 11 juni 2014 Fanns en butik i Nättraby också innan men de har lagt ner saltbiten,jo Ocean känner jag till , tackar för visat intr Marko har, det blivit bättre i ditt kar mvh Ola. Citera
odel68 Postat 12 juni 2014 Författare Postat 12 juni 2014 Ledig imorgon fm lika bra utnyttja tiden ska byta ca 75 l vatten tänkte jag ska prova reef octopus salt detta bytet,varit nöjd med mina salter som jag haft innan och har kvar av roligt prova ngt nyttMed vänlig hälsning Ola. Citera
odel68 Postat 15 juni 2014 Författare Postat 15 juni 2014 Tackar Stig för den trevliga pratstunden igår när jag stanna till pvg hem från Jönköping alltid skoj att diskutera med dig många bra tips igår igen,har du ätit Östersjölax idag med ramperna du bygger såg riktigt bra ut Med vänlig hälsning Ola. Citera
odel68 Postat 15 juni 2014 Författare Postat 15 juni 2014 Har kollat värden idag efter vattenbytet det såg helt ok ut vissa koraller trivs rejältvissa mindre bra scohlymian tappar färg ngn som har tips?acan lite hängiga en del av dem ingen bra bildannars tuffar det på härMed vänlig hälsning Ola. Citera
Yodelking Postat 15 juni 2014 Postat 15 juni 2014 Det är inte ovanligt att koraller bleknar om man fläskar på rejält med led... Det gäller att vänja dem sakta... Citera
odel68 Postat 16 juni 2014 Författare Postat 16 juni 2014 Har 56% av styrkan och t:5orna på 3tim om dagen, hade 240 w i mina andra ramper kan vara som du skriver Yodel tänkte på en grej nu denna ramp mkt närmare vattnet också och kanske bättre kräm i den också, sänker lite till när jag kommer hem i em mvh Ola. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.