JonasW Postat 27 januari 2015 Postat 27 januari 2015 Neopetrolisthes maculatusNeopetrolisthes ohshimai Citera
Andreas_Lindholm Postat 27 januari 2015 Postat 27 januari 2015 Du har fått till ett riktigt snyggt akvarium. Snyggt!mvh ante Citera
odel68 Postat 31 januari 2015 Författare Postat 31 januari 2015 Är det ngn som kan namnet på den röda korallen haft den ett tag men den vill inte blåsa upp sig tips ngn ?Ingen kanon bild men den på bild 2tror jag kan bli finMvh Ola. .. Citera
bjomat Postat 31 januari 2015 Postat 31 januari 2015 Den första bilden ser ut som någon lobophyllia och den andra som en echinophyllia sp. ”chalice” alieneyeFina koraller Kan den ha för mycket cirkulation eftersom den inte blåser upp sig ordentligt? Citera
odel68 Postat 31 januari 2015 Författare Postat 31 januari 2015 Tack för det Björn glömde skriva namnet på nr 2 ser jag nu tankspridd som man är:smiley24: har flyttat den lite högre upp och till lite lägre flöde hoppas den blåser upp sig Med vänlig hälsning Ola... Citera
Yodelking Postat 31 januari 2015 Postat 31 januari 2015 Jag tycker bild 1 ser ut som en Symphyllia.Typ som denna: http://www.qualitymarine.com/Products/Invertebrates/Aquacultured/Corals,-LPS-Aquacultured/Symphyllia-sp./Brain-Dented-Red Citera
odel68 Postat 6 februari 2015 Författare Postat 6 februari 2015 Snurrar på här nu kör lite mer jod i ballingen nu,anemonerna delar sig bra fått lägga en i sumpen nu Mvh Ola. . Citera
Tribiani Postat 6 februari 2015 Postat 6 februari 2015 Snyggt Ola. Det växer på bra i karet . Det verkar som att dina anemoner trivs Citera
odel68 Postat 8 februari 2015 Författare Postat 8 februari 2015 Skulle blivit vattenbyte idag men hoppar det inte alls i form,så kan det bli i influensa tider Mvh Ola. . Citera
_Manne_ Postat 8 februari 2015 Postat 8 februari 2015 Snygga bilder som alltid.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad Air 2 using Tapatalk Citera
odel68 Postat 8 februari 2015 Författare Postat 8 februari 2015 Tack Manne hoppas allt ok med dig var ett tag sen nu får väl få tummarna loss och träffas snart mvh Ola. . Citera
Strikt Postat 8 februari 2015 Postat 8 februari 2015 Snygg euphyllia och... ja vad är det på bild 1?! Citera
odel68 Postat 8 februari 2015 Författare Postat 8 februari 2015 Tack;) den är köpt som en alien eye chalice Björn bilderna blir kanske inte bra på datan jag har bara mobilen när jag är på guiden euphyllian tog fart när jag limma den på en sten så den kom högre upp mvh Ola. . Citera
odel68 Postat 10 februari 2015 Författare Postat 10 februari 2015 Kanske fel att skriva detta här tyckte det var onödigt att starta en tråd till (moderator flytta det om ni vill) Har ett litet problem ang tester får ett kh värde på 8.9 enl nyinköpt Salifert medan Red Seas visar knappt 7.0 det är också nästan nytt.Man fick lite referens vätska med till Salifert testen är det ngn som vet hur man kollar med den, ngn som har varit med om liknande tips ngn? mvh Ola. Citera
hagbard Postat 10 februari 2015 Postat 10 februari 2015 Det var ju faktiskt lite skillnad..en sak jag blir lite förgrymmad på är när man ska droppa från flaskan på salifert är att en droppe inte alltid blir en droppe..kan det vara något sånt? Citera
odel68 Postat 10 februari 2015 Författare Postat 10 februari 2015 (ändrat) Försöker vara jättenoga med båda två testerna men ska helt klart ha det i åtanke vid nästa test Magnus referens vätskan ngt du testat mvh Ola.ps kom på en sak kan köra hem till ngn som vet sitt värde exakt och testa båda där.. Ändrat 10 februari 2015 av odel68 Citera
hagbard Postat 10 februari 2015 Postat 10 februari 2015 Nej jag har aldrig testat med referensen..ang att du testar med 2 fabrikat,finns det någon anledning till det? Är det inte nog krångligt ändå? hehe Citera
odel68 Postat 10 februari 2015 Författare Postat 10 februari 2015 Jo jag har väntat på den kommentaren men då Kh värdet inte steg trots mycket ökning av Kh dosering i doserpumpen så började jag tvivla därav två tester min vän,har testat vätskan i Salifert testet det blev inte som det stod verkar som Red sea stämmer ändå hmmm Med vänlig hälsning Ola Citera
odel68 Postat 12 februari 2015 Författare Postat 12 februari 2015 Testar en patentare mot den ludna jä....n Tack för tipset Mange Är det någon som testat De Jongs finest salt ell Fm s Seasalt pro ? Mvh Ola. . Citera
hagbard Postat 12 februari 2015 Postat 12 februari 2015 antar att du ska fånga något på bild 1..de andra bilderna är häpnadsväckande snygga.nyfiken på firren bild 4..snyggt jobbat ola! på min ära! Citera
odel68 Postat 12 februari 2015 Författare Postat 12 februari 2015 Tackar o ödmjukast Magnus ska försöka fånga en luden krabba som sabbar här fisken svalde jag namnet alldeles helt på köpt som en mal men det var inte det men en otrolig städare och rolig fisk namnet kommer kanske ngn på för jag gör inte det i kväll mvh Ola. . Citera
stigigemla Postat 12 februari 2015 Postat 12 februari 2015 Då har du köpt din största fisk. Kolla här: http://www.fishbase.org/summary/5986eller här: http://se.reeflex.net/tiere/162_Parupeneus_barberinoides.htm Citera
Felix.W Postat 12 februari 2015 Postat 12 februari 2015 Fint akvarium! Många svajande koraller Getfisken kan ge sig på räkor vad jag läst Citera
odel68 Postat 13 februari 2015 Författare Postat 13 februari 2015 Krabban är svartögd och luden med svarta klor Björn,Jo Stig jag fick reda på storleken ang fisken när jag kom hem och googla.Då får vi hoppas Felix att den inte ger sig på mina räkor fick info att det var en snäll trevlig fisk mvh Ola. . Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.