Gå till innehåll

Nytt år - vad händer detta år?


nike83

Rekommenderade inlägg

Det är nu 2014 och ett helt nytt år är framför oss, med allt var det innebär....

Varje år kommer nya produkter/metoder till våra akvarium. Vissa för att stanna och vissa försvinner lika snabbt som de kom!

Som jag ser det:

2012 = LED-belysningen

2013 = DC-pumparna

Vad tror ni händer 2014?

Vad hoppas ni på?

Ordet gällande framtiden och 2014 är fritt

Gott nytt år:partyparty

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För mig vore den ultimata drömmen att Mindstream och någon doserpump/akvariedator samarbetar och sköter KH, CA, MG. Kunde man få det att fungera med stabila, jämna värden över lång tid. Ja det vore häftigt.

Det hade varit ett rejält kliv mot det lättskötta akvariumet. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

PAR- mätare till överkomliga priser samt tillgänglighet på dessa. Jag tycker att det är jättesvårt att veta hur mycket man ska kräma på med LED-rampen.

Var tusan köper man en Apogee quantum sensor (för användning med multimeter) tex? Om man nu vill lägga lite pengar på det?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror tyvärr att det ni skriver ligger lååååångt fram. Men auto balling -Tummen upp

Ja antagligen. Mindstream har ju stöd för detta, gäller bara att någon tillverkare hänger på. Bäst vore väl om typ Ecotech eller så köpte upp hela klabbet och integrerade i någon egen produkt via sitt trådlösa protokoll. Eller GHL, eller IKS eller så.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja antagligen. Mindstream har ju stöd för detta, gäller bara att någon tillverkare hänger på. Bäst vore väl om typ Ecotech eller så köpte upp hela klabbet och integrerade i någon egen produkt via sitt trådlösa protokoll. Eller GHL, eller IKS eller så.

Om Mindstream verkligen är tillräckligt noggrann och tillförlitlig för detta så ligger DIY-lösningar för auto-balling inte långt bort... De kommersiella lösningarna kommer att följa, men tar som vanligt längre tid...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om Mindstream verkligen är tillräckligt noggrann och tillförlitlig för detta så ligger DIY-lösningar för auto-balling inte långt bort... De kommersiella lösningarna kommer att följa, men tar som vanligt längre tid...

Ja, jag läste att dom jobbade på att släppa all värden i någon slags dataström som användaren själv kunde hämta via deras molnlösning. Då är det ju "enkelt" att göra en Arduinolösning som doserar. Sen var det något citat i stil med "om bara nån tillverkare sätter i vårt chip i sina produkter så" vilket öppnar för kommersiella lösningar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...