Gå till innehåll

Någon som vet mer om Seneye


skobeedoo

Rekommenderade inlägg

Om du gör en enkel sökning på forumet så hittar du mer info om den.
Tackar för informationen.

jag ser att flera av medlemmarna har en länk/bild med som jag förmodar information om sitt vatten i akvariet.

var finns detta instrument att köpa eller är det en bild?

Steg ett: Gå upp i sökrutan uppe till höger på sidan.

Steg två: Skriv in ditt sökord, exempelvis "seneye".

Steg tre: Klicka på "Sök".

Sen är det bara att gå igenom resultaten och kika där, då hittar du både inköpsställe och mer information om själva produkten. Du kommer garanterat att hitta all information du söker.

Nu tycker du säkert att jag är dryg och dum o allt sånt, men ärligt talat så står allt på flera sidor och länk till butik som säljer finns också. Garanterat! Lycka till!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du vill skära ner på sökresultaten så kan du klicka på avancerad sökning under sökrutan.

När du tryckt där kan du under "nyckelord" i rullistan välja "sök i rubriker". Då får du upp alla trådar som har ditt sökord i sin rubrik, istället för alla trådar som någonstans innehåller ordet du söker på.

såhär blir det då.

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/search.php?searchid=4427869

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Jag skaffade en Seneye Reef som jag kopplade in häromdagen. Främst var jag ute efter en PAR-mätare som inte kostade skjortan men ändå gav ett hyffsat korrekt värde eftersom jag hade tänkt sätta ihop en LED-ramp till mitt sötvattensakvarium. Eftersom dom hade/har kampanj på den (typ 600 istället för 2000-nånting på zoo.se) så slog jag till. Just nu ligger den dock i saltbaljan där den mäter ljus, Ph, Nh3, temp och ljus.

Jag har ännu inga manuella tester att jämföra med så vet inte hur exakta/korrekta värdena är men eftersom produkten funnits ute ett tag får man väl anta att dom stämmer. Om inte annat så ser man dom relativa förändringarna och det kanske är viktigare?

Däremot blir jag inte riktigt klok på hur dataöverföringen fungerar. Man har ett program på datorn som visar aktuella (senaste) värdena och sen skickar den värdena "till ens egen sida" på seneye.me. Dock verkar programmet på datorn ofta säga att den skickat data vid en viss tid men när jag kollar på min sida så ligger den ofta efter med en eller flera timmar.

Jag bedriver verkligen ingen advancerad akvaristik och behöver inte ha järnkoll på varenda litet spårämne (inte i nuläget iaf) så för mig verkar Seneye:n vara ett smidigt sätt att lära känna mitt akvarium och se vad som i stora drag händer över dygnet och vad som på lång sikt är "normalvärden". Allt detta går ju givetvis att göra med manuella tester och excel-dokument men det här verkar funka för mig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...