Gå till innehåll

Tritons "plug&play" akvarium


phhasek

Rekommenderade inlägg

Triton gick ut i ett nyhetsbrev om sina plug&play akvarium för en tid sen. Jag har även sett två sådana i butiken, ett tomt och ett som var igång. Finns det någon detaljerad information om dessa någonstans? Pris, utrustning, glas, mått, olika storlekar, beställningstid, möjlighet till egna tillval/byten osv?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måttbeställda akvarier

Måttbeställda akvarier & sumpar

Tritonakvarium har egen produktion av "skräddarsydda" akvarier och sumpar enligt dina önskemål av hög kvalitet till mycket förmånliga priser.

Prisförfrågan skickar du till : tritonakvarium@gmail.com

Vi bygger våra akvarier i Svenskt eller Finskt glas av hög kvalitet med låg färgning. och valfri färg på siliconfogarna

leveranstid för närvarande ligger runt 3 veckor, leveranstid kan variera beroende på arbetsbelastning.

Dock har vi för närvarande endast möjlighet att leverera mot avhämtning i vår butik.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tvåa på bollen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Antagligen till den adress som stod vid "skicka förfrågning". Rensar frisk i mailen så jag har inte kvar något under skickat. Det finns ju alltid en möjlighet att det inte gick iväg och i så fall ber jag om ursäkt. Det var iallafal en förfrågan vad det skulle kosta att beställa ett kar likt elos mini när jag var ute efter nåt liknande. Jag var mer detaljerad än så men i stort var det i den stilen. Det jag var ute efter med detta inlägg var om det fanns information om de olika modellerna som erbjuds. Vad jag förstod så är det inte ett eget måttbeställt kar utan ett specifikt utbud med koncept/plug&play med olika storlekar. Har jag fattat fel? Att man har kunnat måttbeställa är ju ingen nyhet och då förstår jag givetvis att man får kontakta butiken för info, medelst mail, telefon eller besök.

Vad är tritons plug&play för något jämfört med den tidigare möjligheten att måttbeställa?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Patrik

Den ursprunliga idén med våra plug&play är att erbjuda en "kompromisslös" nyckelfärdig lösning där konsumenten inte behöver byta merparten av den ingånde tekniken.

Akvariestorlekarna är fixerade pga möbeln - men, vi är naturligtvis är vi flexibla på optiwhite/floatglas och ingående teknik om någon vill ha andra alternativ.

Angående ditt mail, så vet jag inte riktigt vad som hänt, hittade inget i spam heller - men det kan ju ha raderats av misstag.....

Antagligen till den adress som stod vid "skicka förfrågning". Rensar frisk i mailen så jag har inte kvar något under skickat. Det finns ju alltid en möjlighet att det inte gick iväg och i så fall ber jag om ursäkt. Det var iallafal en förfrågan vad det skulle kosta att beställa ett kar likt elos mini när jag var ute efter nåt liknande. Jag var mer detaljerad än så men i stort var det i den stilen. Det jag var ute efter med detta inlägg var om det fanns information om de olika modellerna som erbjuds. Vad jag förstod så är det inte ett eget måttbeställt kar utan ett specifikt utbud med koncept/plug&play med olika storlekar. Har jag fattat fel? Att man har kunnat måttbeställa är ju ingen nyhet och då förstår jag givetvis att man får kontakta butiken för info, medelst mail, telefon eller besök.

Vad är tritons plug&play för något jämfört med den tidigare möjligheten att måttbeställa?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm måste glömt trycka på skicka eller nåt? Då ber jag om ursäkt att jag beskyller er för att inte svara.Vilka storlekar på möbeln finns det? Vore perfekt med några exempelkar och priser på dessa så man har lite att utgå från.

Önskar även jag mer info om det finns fler storlekar osv. Ge oss allt ni har ;)

Skickade i allafall en förfrågan om ett paket!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Även jag skickade in en förfrågan för det där ser onekligen intressant ut. Väldigt snyggt och det verkar vara bra utrustning och genomtänkt. Dock ser det ut på Gregers svar som att storleken på akvariet begränsas av möbeln vilket antyder att det bara finns en storlek på den. Lite trist för jag vill nog gärna komma upp i 120 cm. Jag inser att skillnaden mellan 100 cm och 120 är liten men ändå. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Även jag skickade in en förfrågan för det där ser onekligen intressant ut. Väldigt snyggt och det verkar vara bra utrustning och genomtänkt. Dock ser det ut på Gregers svar som att storleken på akvariet begränsas av möbeln vilket antyder att det bara finns en storlek på den. Lite trist för jag vill nog gärna komma upp i 120 cm. Jag inser att skillnaden mellan 100 cm och 120 är liten men ändå. :)

Tror du misstolkar Greger.. Finns säkert fler storlekar på möblen och troligtvis i fasta hopp..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om ni andra har bättre lycka än mig. Jag fick ett svar, men skickade fler frågor gällande kar och priser, inget sedan dess.

Har ni för mycket jobb i butiken så lägg ut den infon ni har gällande plug and play här med diverse paket osv så blir mailkonversationerna kanske färre?

Är väldigt intresserad och mycket troligt en potentiell köpare, men när det är så svårt att få tag på er samt få svar på sina frågor så börjar man leta sig vidare tillslut. Tyvärr.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om ni andra har bättre lycka än mig. Jag fick ett svar, men skickade fler frågor gällande kar och priser, inget sedan dess.

Har ni för mycket jobb i butiken så lägg ut den infon ni har gällande plug and play här med diverse paket osv så blir mailkonversationerna kanske färre?

Är väldigt intresserad och mycket troligt en potentiell köpare, men när det är så svårt att få tag på er samt få svar på sina frågor så börjar man leta sig vidare tillslut. Tyvärr.

Jag ska träffa Fredrik i kväll så jag kan prata med honom att du mailat och inte får några svar av honom.

Tråkigt för dom att dom missar en affär på dig.

En undran om du verkligen vill ha karet varför inte ringa och fråga.

Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska träffa Fredrik i kväll så jag kan prata med honom att du mailat och inte får några svar av honom.

Tråkigt för dom att dom missar en affär på dig.

En undran om du verkligen vill ha karet varför inte ringa och fråga.

Patrik

Ett svar har jag lyckats få, men om man ska vänta två veckor mellan svaren så blir det en utdragen process.

Absolut kan jag ringa, men jag misstänker att de kanske inte kan ge mig de svar jag är ute efter över telefon hur som helst. Ett paketpris på bänk, kar, pvc osv är kanske något se behöver samtala om eller åtminstone räkna på. Ev kolla priser med leverantör av kar osv.

Därav mitt val att maila. Vill inte låta supergnällig, tror bara de går miste om kunder när svarstiderna blir så lidande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok.

Jag ska gnälla lite till på honom så kanske du får ett svar.

Tror att det kan bli bättre nu när en kille till börjar jobba på Triton.

Jag tror inte du e gnällig men jag vet att Leffe visade mig en mail historia om någon som skulle ha en osmos,typ 20 mail för en osmos då börjar nog nerverna spöka även för en akvarist.

Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Specarna på plug&play karen finns ju på vår hemsida - allt annat blir ju måttbeställda och måste räknas på - därför tar det ibland lite tid, tyvärr :)

Vet inte om ni andra har bättre lycka än mig. Jag fick ett svar, men skickade fler frågor gällande kar och priser, inget sedan dess.

Har ni för mycket jobb i butiken så lägg ut den infon ni har gällande plug and play här med diverse paket osv så blir mailkonversationerna kanske färre?

Är väldigt intresserad och mycket troligt en potentiell köpare, men när det är så svårt att få tag på er samt få svar på sina frågor så börjar man leta sig vidare tillslut. Tyvärr.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, jag hittade tyvärr inte dom vid en första anblick på hemsidan. Letade säkert bara dåligt. Ska kika igen! :)

Jo, det förstår jag. Därav mitt val att maila istället för att ta det över telefon. Men ibland dröjer svaren väldigt länge, för att någon enstaka gång till och med aldrig dyka upp. Därför jag frågade om jag var ensam eller ej. Om det var normal väntetid på mailen. Ni har kanske mycket annat för er än att svara på mail.

Framstod nog som onödigt gnällig. Men då ska jag kika på hemsidan och ser när ni svarar på förra mailet. Tack för svaret!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Specarna på plug&play karen finns ju på vår hemsida - allt annat blir ju måttbeställda och måste räknas på - därför tar det ibland lite tid, tyvärr :)

Har ni några av "era" kar på hemsidan ?

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...