Norberg Postat 26 september 2006 Författare Dela Postat 26 september 2006 Bilder?? Vad tänker du på Anders? Hepp nu såg jag reklam bilderna, hmm det har jag inte tänkt påJa du Lasse jag tycker om Motioporer och letar efter sånna som kan vara spännande att stoppa ner i min burk! Man blir så yr av att titta på gyltorna som skenar runt och då är trevliga montioporer bra att vila ögonen på! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Tommy.Lite andra bilder tillsammans med gyltorna när man klickade på bilderna, har du sett det?Det var inte dom jag mena med "De du" De såg jag överhuvudtaget inte. Måste vara åldern.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Det är lite olika banners som dyker upp varje gång. När jag provade nu var det en "snällare" variant. Vet inte om det kan missupfattas nu, men snygga gyltor och då menar jag fiskarna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Norberg Postat 26 september 2006 Författare Dela Postat 26 september 2006 Jag har ändrat bilderna nu i alla fall så ingen blir generad över de bilder som visas!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Nä generad blev man knappast. Tyckte mest det var kul. Hoppas du inte missförstod mig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Ja är nog mest generad över att jag överhuvudtaget inte såg de bilderna - utan bara glodde på fisk - och då är jag fyrbarnsfar!MVH lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Norberg Postat 26 september 2006 Författare Dela Postat 26 september 2006 Hehe!! ingen fara Anders! Men jag blir nog lite orolig för Lasse i alla fall! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jens karlskrona Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Vatt oxå lite orolig för Lasse ha ha....Saknar Lula som förövrigt bor i min stad verkar det som!!!??? Hm..!!Men dom nya bilderna e´ok oxå. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Nu blir det nog en Paracheilinus cyaneus i morgon om de finns kvar. Enligt Fish Base max 7 cm.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 27 september 2006 Dela Postat 27 september 2006 Ska du inte ha honor också så han får någon att flasha för. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nelson Postat 27 september 2006 Dela Postat 27 september 2006 Hejsan!Vad ligger priserna på sådana här skönheter?Hls Nelson Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 27 september 2006 Dela Postat 27 september 2006 Tyvärr blev det inte några gyltor - den jag funderat på var slut.Priset vet ej direkt men de 3 arter jag tittat på var prissatta mellan 170 - 220 kr.Trippen var inte förgäves - fick mig en bra pratstund med Norberg som plötsligt dök upp - och SickBoy.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MattiasN Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 såg ett gäng i en affär idag, de var dock precis nersläppta i karet som inte var märkt med art eller pris än, finns det någon art som är vanligare än andra i butik här i Sverige? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Norberg Postat 8 oktober 2006 Författare Dela Postat 8 oktober 2006 Jag har funderat lite på det där om vilka som är vanligast i handeln här hos oss i Sverige. Det är tyvärr så att oftast så är det honor som finns till salu i affärerna. De har ju skilda färgteckningar honor och hanar. Honorna är ibland ganska lika varandra mellan arterna också.Men den de allra vanligaste är nog lubbocki och cyanopleura.De som regelbundet dyker upp är:Cirrhilabrus lubbockiC. cyanopleuraC. exquisitusC. rubriventralisC. rubripinnis Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 Vet du varför det är vanligare med honor? Är hanarna känsligare och dör i hanteringen eller är det så enkelt att poppulationen är större hos honor än hanar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Norberg Postat 8 oktober 2006 Författare Dela Postat 8 oktober 2006 De lever ofta i harem, inte så stora men 4-5 eller fler honor runt en hanne! Jag tror också att ungfiskar lever i lite störr grupper som är blandade med honor och hannar, men att de ser likadana ut innan hannen färgar ut.Om man inte specar att man vill köpa hannar så skickar nog grossisten det som finns på lager bara också. Superhannar handplockas ofta och försvinner mycket snabbt från grossisten så sådana ser vi mycket sällan här hos oss. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 Får tolka det som om jag har blivut sugen på något via denna tråden som är svårt att ordna då. Var inne på att få tag på ett par som tydligen ska vara ett harem men att det nästan är omöjligt att få tag på hannen till haremet. Intressant tråd men jag ligger lågt ett tag framöver och tar fram suget i framtiden när det är dags att göra någon form av utveckling. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Norberg Postat 8 oktober 2006 Författare Dela Postat 8 oktober 2006 Inte får du väll tappa modet inte! Det går att mixa många hannar till exempel av lubbocki och dom ser man ofta i affären i många olika färgkombinationer. Man kan ha dem singel, i par eller i grupp! Samt mixa ganska fritt mellan arterna bara man ser till att ha lite olika storlek och färg på hannarna.Sen får det väll inte vara lätt heller, då är det ingen sport! Mitt senaste nyförvärv tog över 2 år för mig att få tag i! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 Då tolkade du mitt svar fel. Jag menade att det inte var dags för det projektet ännu då jag just nu är inne på att uppgradera mitt korallbestånd då jag efter nästa helg har ett bra fiskbestånd även om det finns några saker jag skulle vilja mer med det också. Man ska sätta upp mål men även lägga in rätt mål vid rätt tidpunkt och det är alltid bra att ha framtida mål som nästan gränsar till visioner. Jag vill ha utmaningar men man ska inte rusa för fort heller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Norberg Postat 8 oktober 2006 Författare Dela Postat 8 oktober 2006 Det låter bättre Jonas, jag tolkade dig fel. Ja du har rätt det finn saker i denna hobby som håller sig på visionsnivå, och det är det jag gillar med denna hobby. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 2 februari 2007 Dela Postat 2 februari 2007 gillar den här Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.