Gå till innehåll

Saltvattens graffiti


libben

Rekommenderade inlägg

Det är jag som tagit fotot. Den är såvitt jag förstått det hela helt olagligt gjord men ägaren till byggnaden gillade/gillar den och låter därför den vara kvar. Den fylls även på med jämna mellanrum när väder och vind tagit ut sin rätt..

Målningen är lokaliserad; http://i.imgur.com/wDXDOVN.png

Jag kan alltid ta en ordentlig bild (med systemkamera och inte telefonen) om ni vill se den i bättre kvalité. :)

EDIT: Ingen rör den heller, varken sabbar den med tags eller annat. Man skall inte röra något om man inte kan göra det snyggare..

EDIT2: Målningen är lokaliserad i Högdalen som någon tidigare påpekade. Jag skall eventuellt dit om en stund i så fall tar jag med kamera och försöker få till ett schysstare foto.

Ändrat av b0bskij
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I början på Universeumtiden blev vi av med två stora skärmar (de kostade 100 000 + på den tiden) mitt på dagen under full verksamhet. De måste gått in i arbetskläder och bara burit ut dem och ingen reagerade...... sedan blev de larmade. står några och målar på dagtid så tror alla att de måste ha tillstånd - så dumma är ju inga att de gör något brottsligt mitt på ljusa dan.... Ser man dock några mitt i natten med pannlampor då vet man att det är olagligt

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå vi har med blivit av med saker på jobbet, ju fräckare desto lättare att komma undan såklart.

Nädå klart man inte tror det är vandalism om man tittar på det färdiga resultatet. Men någon nyfiken och någon som ringer polisen finns i alla områden nästan ;)

Har ju svårt att tro att det gick fort att göra den, men vad vet jag om graffiti :) De brukar vara ganska effektiva..

Men hursomhelst är den snygg jag kommer endå vara förvånad att man lyckas göra en sån "olagligt" hur snygg den än är.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo. den e helt sjukt snygg i verkligheten, sånt otroligt djup i bilden..

tänk om dom kunde göra sådant i ställe för alla dessa otroligt fula kladdiga tags..

men de är ifs som allt annat..några idioter som hittar en burk och kladdar som förstör för dom som kan sin sak..

tror inte sl hade haft sådan hård nolltolerans om de vart denna klass på målningar i tunnelbanan,inte bara fula namn och kladd

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...