Gå till innehåll

Matthias_h nya projekt 400liters revkar


Matthias_H

Rekommenderade inlägg

Det här har jag helt missat. God damn va snyggt du har fått det Matthias! Och ditt lido 200 såg väldigt välmående ut också. Nu sneglar man på sitt lido 120 och får ett styng av besvikelse i kroppen. Jag har inte alls lika snyggt. Alger lite överallt och ingen vidare tillväxt på korallerna. Jag tror att det är ljuset och på tok för sporadiska vattenbyten som är orsaken. Men men... Jag ska också uppgradera snart. :)

Hur som helst, snyggt jobbat! Synd att du inte hittade någon som kunde hjälpa dig med borrandet och byggande av en sumplösning. Vi oerfarna kämpar i motvind ibland. ;-)

Tack så mycket börjat faktist bli riktigt nöjd själv :)

jag ska snart köpa doserare så man får vara lite mer bekväm ;)

aa sump hade inte varit helt fel men jag byggde en invändig som jag faktist är riktigt nöjd med än så länge avrinningen funkar kanon osv.

någon gång ska man väl få ett kar med sump i skåpet men är för rädd och oerfaren ännu vill inte ha en massa vatten på golvet:smiley9:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jättesnyggt! Belysningen är ju top notch också.

Nu har jag fyndat ett Akvastabil Mark II men det är bara på 275 liter så med sump så blir det väl ca 330 liters total vattenvolym. Just sumplösningen stjäl lite nattsömn eftersom jag är osäker på om jag kommer att få ihop det på ett bra sätt... Dvs så att det inte läcker, porlar, gurglar osv. Vi får väl se. Mycket trevligt med större volym i alla fall. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jättesnyggt! Belysningen är ju top notch också.

Nu har jag fyndat ett Akvastabil Mark II men det är bara på 275 liter så med sump så blir det väl ca 330 liters total vattenvolym. Just sumplösningen stjäl lite nattsömn eftersom jag är osäker på om jag kommer att få ihop det på ett bra sätt... Dvs så att det inte läcker, porlar, gurglar osv. Vi får väl se. Mycket trevligt med större volym i alla fall. :)

Tack så mycket :-) vad kul det är riktigt fina möbler :-) köpte min jätte billigt på en dansk hemsida med snabb leverans.

du kommer säkert att klura ut och fixa till det :-) nästa bygge blir med sump i skåpet .

är väldigt nöjd i dagsläget med bygget men är på husjakt och då man får ett garage så kommer man nog bygga ett och annat :-)

kul men större volym :-) är väldigt skoj att byta till större :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

post-7630-14468934261949_thumb.jpg

Tänkte att det var dags att lägga upp en bild på hur karet ser ut i dagsläget.

kommer bli endel förändring nu då jag flyttar till hus om 1 vecka så kommer

bli ombyggnad av revet osv.

har även börjat med balling light så doserpump och allt är inhandlat så blir installera den också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...