Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Jaha och vem hade lov att ta bilder hemma hos mig förra veckan!!!

Hehe, jätteläckert kar måste jag säga! En haj och en Chaetodontoplus conspicillatus i samma kar häftigt! Och sen alla koraller!! grymt

Postat

grymt snyggt måste jag säga.

har en fråga?

är det någon som vet om en sån haj är revsäker, och hur många litters kar krävs det för o få den o trivas.

har velat ha en sån sen jag snorkla med ett par såna i thailand.

det var mäktigt kan jag säga.

Postat
hur många litters kar krävs det för o få den o trivas.

har velat ha en sån sen jag snorkla med ett par såna i thailand.

det var mäktigt kan jag säga.

Det krävs nog många tusen liter för att få en sån haj att trivas.

Hade man varit den lyckliga vinnaren av de 122 miljonerna i helgen så skulla jag börja tänka på att ha ett sånt kar som ovan. Hade suttit fint i ett nytt hus det :smiley17:.

Postat
Svärd, vad är det dära "ådi reef"???

Du måste klippa in en sån här "dykare med skattkista"-syresten för att fullborda verket!

Ådi kallar jag min imperator därav Ådi reef

Postat

Wow!

Kanonfint akvarium, jag blev lite såld på den här fisken, någon som kan berätta för mig vad det är för någon och om man kan ha den i ett mindre akvarium?

post-1559-14468912275771_thumb.jpg

Postat

Oj vilket dröm akvarium! Ser att det är en blacktip reef shark (Carcharhinus melanopterus). I naturen lever de vid rev och blir cirka 1,6 meter långa. Huvudsakliga födan för den hajen är just revfiskar så jag skulle anta att den tar en och annan... Hoppas att tankan är stor, ser inte riktigt på bilden men hajar behöver mer utrymme än vad man tror för att trivas.

*dreglar* Vill mer och mer göra om 35.000 liters poolen till ett gigantiskt revakvarium. :)

Postat
Wow!

Kanonfint akvarium, jag blev lite såld på den här fisken, någon som kan berätta för mig vad det är för någon och om man kan ha den i ett mindre akvarium?

Det är en sohal ( Acanthurus sohal) inte mindre än 750L (hukar mig och väntar en massa kommentarer om att det visst går med mindre burk)..

Postat

Acanthurus sohal, en kirurg som enbart finns i röda havet. Därför är den oftast ganska dyr också.

Snygg, men känslig och aggresiv. Kan inte rekommenderas till nybörjare eller till mindre akvarium.

Postat

Jag har räknat och fått fiskarna till 21 i antal...

Hur många fiskar är påklistrade?

• Skapa Ny...