bjomat Postat 6 februari 2016 Dela Postat 6 februari 2016 KH?@zapf 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Zapf Postat 7 februari 2016 Författare Dela Postat 7 februari 2016 8,6 men det är missvissande för jag mitt nöt glömde trycka på esc på doseringen som jag ökade i förhand och då doserar den ingenting alls Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 7 februari 2016 Dela Postat 7 februari 2016 Du å doserpumpar... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 8 februari 2016 Dela Postat 8 februari 2016 var försiktig med biopellets. jag tror jag fick en kraftig sänka av näringsvärden när jag körde med det som resulterade i krasch (hann dock rädda många koraller)!. tror när det börjar gå ner, så får man vara vaksam och bromsa (ta ur pellets)! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Zapf Postat 8 februari 2016 Författare Dela Postat 8 februari 2016 Tack för tips! Jag har ju byggt om den till recirkulerande så nu stryper jag bara flödet ifrån den istället . Under en period så lät jag det bara sakta droppa. Nu sliter jag med cyano. Den har kommit och gått och nu är den tillbaka. Tritontest visade på högt fosfat som jag nu försöker åtgärda med remover. Målet är att stabilisera fosfat och nitrat, låta tiden ha sin gång och se om nåt positivt händer. Högre cirkulation skulle behövas. Haft galen otur, 3 av 4 nya Jebao har pajat, två wp40 och en rw20. No more china för min del. Varför mina mina protopalytoa fortfarande ser så vissna ut, fattar jag inte. Från uppstart var dom hur fina som helst men från dag till en annan så kroknade dom och så är det fortfarande (nämns på sid 3). Mina zooanthus mår prima och förökar sig. Inte viktigt men intressant, dom får gärna dö (innan jag dör av dom ). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Zapf Postat 26 februari 2016 Författare Dela Postat 26 februari 2016 Döpt om dom här till Björnkoraller Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 26 februari 2016 Dela Postat 26 februari 2016 Hehe...bra namn De ser ut att må prima! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Zapf Postat 26 februari 2016 Författare Dela Postat 26 februari 2016 Provar en ny leksak. Eye Fi. Ett minneskort med inbyggt WIFI som gör att bilderna hoppar direkt in i mobilen eller paddan. Otroligt smidigt. Dom här är tagna med tjejens lumix. Sent from my iPhone using Tapatalk 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 27 februari 2016 Dela Postat 27 februari 2016 Hur gjorde du för att få in bilderna med tapatak? Eller kör du med att dom laddas upp till tapatalks server? (hosted by) /Christian Skickat från min iPhone 6s med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Zapf Postat 27 februari 2016 Författare Dela Postat 27 februari 2016 Rent praktiskt så hamnar bilderna i mobilen och så väljer jag dom i mobilens bildbiblioteket när jag gör ett inlägg i tapatalk. Dom behöver dock sparas in i bildbiblioteket från Eye Fi appen. Sent from my iPad using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Zapf Postat 27 februari 2016 Författare Dela Postat 27 februari 2016 För att lägga in bilder trycker jag på plustecknet längst ner till vänster i bilden. Sent from my iPad using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 27 februari 2016 Dela Postat 27 februari 2016 Tack jag vet hur man lägger upp men tycker det är riktigt kasst att man ej kan bifoga längre med TP och till saltvattensguiden's utrymme. Har sett så många trådar där bilder är borta för de är hostade på ett annan sida å är sedan borttagen. Ett stort steg tillbaka sedan forumbytet /Christian Skickat från min iPhone 6s med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Yodelking Postat 28 februari 2016 Dela Postat 28 februari 2016 12 timmar sedan, wrang sa: Tack jag vet hur man lägger upp men tycker det är riktigt kasst att man ej kan bifoga längre med TP och till saltvattensguiden's utrymme. Har sett så många trådar där bilder är borta för de är hostade på ett annan sida å är sedan borttagen. Ett stort steg tillbaka sedan forumbytet /Christian Skickat från min iPhone 6s med Tapatalk Detta är ett problem som vi försöker att lösa med hjälp av supporten på Tapatalk. Så förhoppningsvis kommer detta att fungera i framtiden. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Zapf Postat 28 februari 2016 Författare Dela Postat 28 februari 2016 Ok. Ett ämne jag har noll koll på . Sent from my iPad using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Zapf Postat 3 mars 2016 Författare Dela Postat 3 mars 2016 Åh va smidigt det är med Eye Fi. Bilderna trillar direkt in i mobilen. Den här är tagen med min EOS 5D med 100mm/2,8. Mumsigt skärpdjup men svårt att få till det bra. Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 3 mars 2016 Dela Postat 3 mars 2016 Fin bild Pelle!! Kul att systemkameran kommit fram Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Zapf Postat 24 maj 2016 Författare Dela Postat 24 maj 2016 Senaste uppfinningen: En matfångare, som hindrar att all torrföda flyter in i överrinningen. Sent from my iPhone using Tapatalk 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.