Nille83 Postat 5 februari 2015 Postat 5 februari 2015 Eftersom man inte får hänga ut företag så kallar vi dem "tyskt korallföretag"Jag beställde från dem i tisdags och fick min leverans igår, inga problem så långt. Men sen blir det värre. Först och främst kommer in UPS och lämnar mitt paket utan en ung kille som körde runt i en sliten van. När jag tar in paketet så känner jag direkt att det är iskallt i lådan (troligtvis kört runt med det hela dagen, fick leveransen 16.30).Hade beställt två koraller och 10 sniglar. En av korallerna hade lossnat från stenen och låg helt lös i påsen och två sniglar hade dött. Vattnet var verkligen iskallt. Tveksamt om någon av korallerna klarar sig. Jag tog bild och skickade direkt till detta företag, angående reklamation. Är det någon som har erfarenhet vad det blir av dessa reklamationer? Fortfarande inte fått svar 24h senare. Citera
Manks Postat 5 februari 2015 Postat 5 februari 2015 vissa korallföretag måste man betala extra för heatpack. kryssar man inte i det antar jag att de skickar utan. (säger inte att du gjort fel, men verkar ju avrit utan heatpack) Citera
Nille83 Postat 5 februari 2015 Författare Postat 5 februari 2015 Där var tre heatpack med. Två i locket och en i botten. Citera
hansson_1985 Postat 5 februari 2015 Postat 5 februari 2015 Det tyska korallföretaget brukar vara bra på reklamation. Om man gjort allt rätt vill säga. Citera
Nille83 Postat 5 februari 2015 Författare Postat 5 februari 2015 Hur löser dom reklamationen? Pengar tillbaka eller? Citera
irwin_fletch Postat 5 februari 2015 Postat 5 februari 2015 Reklamation gäller endast om du mottagit paketet inom 24 timmar. Mitt UPS ligger lite för långt bort så tog 1,5 dygn. Då blev det inga pengar tillbaka på döda koraller. Citera
Nille83 Postat 5 februari 2015 Författare Postat 5 februari 2015 Reklamation gäller endast om du mottagit paketet inom 24 timmar. Mitt UPS ligger lite för långt bort så tog 1,5 dygn. Då blev det inga pengar tillbaka på döda koraller.Det är lugnt. Shipped 18.30 och fick det 16.30 dagen efter.Men de är inte snabba på att svara. Citera
salta wille Postat 6 februari 2015 Postat 6 februari 2015 Det bästa är att man "tvingar" UPS chaufören att vänta tills man inspekterat godset och låter chaufören skriva på ett papper där det framgår vad som dött. Citera
Nille83 Postat 6 februari 2015 Författare Postat 6 februari 2015 Fortfarande inget svar från dem. 2 dagar senare. Citera
turboadde Postat 6 februari 2015 Postat 6 februari 2015 Skicka igen. Dom får säkert mycket post och lätt att nått faller mellan stolarna. Citera
Nille83 Postat 6 februari 2015 Författare Postat 6 februari 2015 Skicka igen. Dom får säkert mycket post och lätt att nått faller mellan stolarna.Känns konstigt när jag fyllde i en reklamation att den skulle försvinna. De har en egen sida för det. Citera
ormet Postat 6 februari 2015 Postat 6 februari 2015 Är det EC eller WC? Jag har iallafall varit med om min mest katastrofala leverans någonsin från EC. Claude hjälpte mig allt han kunde med leveransen, och det fort, men sen när jag mailat om returer för frakt, DOA & saknade koraller så har han lyst med sin frånvaro.Det är dock inte första gången det dröjer och jag är 100% säker på att Claude löser det hela tillfredställande. Citera
Nille83 Postat 6 februari 2015 Författare Postat 6 februari 2015 WC är det. Första gången man beställer från dem så blir det katastrof. Men jag får vänta snällt och se vad som händer. Jag hoppas jag får pengarna tillbaka för frakten också, annars har jag betalt 700 kr för en frigolitlåda. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.