Maglofster Postat 20 december 2017 Dela Postat 20 december 2017 Nusa penida är grymt bra. Blue Corner är min favoritplats där. Kan vara "lite" strömt dock. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 21 december 2017 Författare Dela Postat 21 december 2017 On 2017-12-21 at 05:05, Maglofster sa: Nusa penida är grymt bra. Blue Corner är min favoritplats där. Kan vara "lite" strömt dock. Tack för tipset men när jag fråga vår guide om den platsen frågade hon om den som gett mig tipset ville döda mig, haha Antagligen har det med säsongen att göra men är extrema strömmar där just nu. Bäst hittills har nog Crystal bay varit. Och idag ska vi tillbaka dit plus att vi ska åka till Manta point vilket är en ”cleaning station” för lite större mantor. Vi förstod att dykningen var grym här så blev kvar lite längre än vi tänkt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 22 december 2017 Dela Postat 22 december 2017 9 timmar sedan, Rameau sa: Tack för tipset men när jag fråga vår guide om den platsen frågade hon om den som gett mig tipset ville döda mig, haha Antagligen har det med säsongen att göra men är extrema strömmar där just nu. Bäst hittills har nog Crystal bay varit. Och idag ska vi tillbaka dit plus att vi ska åka till Manta point vilket är en ”cleaning station” för lite större mantor. Vi förstod att dykningen var grym här så blev kvar lite längre än vi tänkt Hehe, ja det är det svåraste dyket jag gjort. Helt klart. Dom brukar nog inte ta med någon med mindre än rescue cert. Men fantastiskt fint. Ja, Manta point är trevligt, där har jag dykt en hel del. Hoppas ni fick bra med Mantor. Crystal bay är också fint. Ett tips om du vill se lite annorlunda saker är Jetty vid Padang Bai väldigt bra muck diving. Finns även andra väldigt bra dyk runt Padang Bai, i somras hade vi en haj helt för oss själva i säkert 15 minuter där. Gillar man Nudis och andra roliga djur, typ pygmé sjöhästar, Harlequin räkor och sådant är stränderna intill Tulamben riktigt bra. Tulamben i sig är väl lite väl turistigt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 22 december 2017 Författare Dela Postat 22 december 2017 Ja vi är ju ganska så nybörjare hehe. Crystal bay har varit ett av det bättre om man ser till korallers mångfald och hälsa vilket jag gillar mest när jag dyker. Tack för tipsen igen ska kolla upp om de passar vår resplan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 25 december 2017 Författare Dela Postat 25 december 2017 https://youtu.be/o5AUudF20C4 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alessandro Postat 25 december 2017 Dela Postat 25 december 2017 4 timmar sedan, Rameau sa: https://youtu.be/o5AUudF20C4 Ser härligt ut! Norra Gili T. Är bra för snorkling Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 25 december 2017 Författare Dela Postat 25 december 2017 Ja det var där vi var Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 30 december 2017 Författare Dela Postat 30 december 2017 Nu är jag tillbaka efter 18 dagars semester, två mindre acrofraggar döda och KH nere på 5,1. Annars såg allt fint ut, höjde doseringen av KH marginelt hoppas inte på någon kh- spik, men låg ganska lågt när jag åkte. 6,7 om jag minns rätt så det ska nog gå bra. Passar på att tacka för detta år och önskar alla en god fortsättning 4 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 30 december 2017 Dela Postat 30 december 2017 hmm vid 5 börjar det hända "saker", tyvärr.... se till att höjningen inte blir så snabb, så klarar det sig nog resten! jag har varit på 5 ett par gånger utan problem. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 30 december 2017 Författare Dela Postat 30 december 2017 1 timme sedan, nike83 sa: hmm vid 5 börjar det hända "saker", tyvärr.... se till att höjningen inte blir så snabb, så klarar det sig nog resten! jag har varit på 5 ett par gånger utan problem. Hmm ja får hålla tummarna då, höjde bara någon ml per dag för att inte chocka 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 21 januari 2018 Författare Dela Postat 21 januari 2018 6 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 21 januari 2018 Författare Dela Postat 21 januari 2018 Det börjar bli alltmer hårda koraller och färgerna börja komma bra nu, så känns kul. Lånade sambons nya iPhone 8 och knäppte lite kort Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MichaelE Postat 21 januari 2018 Dela Postat 21 januari 2018 Verkligen förbannat snyggt du har fått det! Du råkar inte ha en helkars-bild?Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 21 januari 2018 Författare Dela Postat 21 januari 2018 6 timmar sedan, MichaelE sa: Verkligen förbannat snyggt du har fått det! Du råkar inte ha en helkars-bild? Sent from my iPhone using Tapatalk Ska se om jag kan låna hennes mobil imorgon, hehe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 22 januari 2018 Dela Postat 22 januari 2018 snyggta koraller! mina acans ser lika dana ut som dina... jag funderar på vad man kan göra åt dem så de ser ut som de "ska"...? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 22 januari 2018 Författare Dela Postat 22 januari 2018 16 minuter sedan, nike83 sa: snyggta koraller! mina acans ser lika dana ut som dina... jag funderar på vad man kan göra åt dem så de ser ut som de "ska"...? tack hmm är inte riktigt med på vad du menar, hur "ska" de se ut? 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 22 januari 2018 Dela Postat 22 januari 2018 4 timmar sedan, Rameau sa: tack hmm är inte riktigt med på vad du menar, hur "ska" de se ut? typ så här: http://www.zeewaterforum.info/forums/showthread.php?164708-acanstrea-lordhowensis-ultra-rainbow-en-ultra-rainbow alla mina acans är "köttiga", men de är snyggast när de inte är köttiga och har intensiva färger! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 22 januari 2018 Författare Dela Postat 22 januari 2018 1 timme sedan, nike83 sa: typ så här: http://www.zeewaterforum.info/forums/showthread.php?164708-acanstrea-lordhowensis-ultra-rainbow-en-ultra-rainbow alla mina acans är "köttiga", men de är snyggast när de inte är köttiga och har intensiva färger! Ja "köttigheten" är väl att de trivs så antar att det är så de ska se ut?! Färgkombinationerna du länka till kostar nog bara en jäkla massa mer så det har nog mer med tjockleken på plånboken att göra, hehe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 22 januari 2018 Författare Dela Postat 22 januari 2018 On 2018-01-21 at 15:01, MichaelE sa: Verkligen förbannat snyggt du har fått det! Du råkar inte ha en helkars-bild? Sent from my iPhone using Tapatalk Det är väldigt plottrigt just nu med alla hårda småfraggar, skulle behöva lite större kolonier hehe 7 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
j0nas Postat 22 januari 2018 Dela Postat 22 januari 2018 14 minuter sedan, Rameau sa: Det är väldigt plottrigt just nu med alla hårda småfraggar, skulle behöva lite större kolonier hehe Snyggt! Du är ju på god väg med dina montiporor ☺ Både gren och flak (för visst är de på toppen digitata?) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 22 januari 2018 Författare Dela Postat 22 januari 2018 1 minut sedan, j0nas sa: Snyggt! Du är ju på god väg med dina montiporor ☺ Både gren och flak (för visst är de på toppen digitata?) tack, ja det är en forest fire, har fraggat ner den en del, av någon anledning är det den många vill ha av^^ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
danne031 Postat 22 januari 2018 Dela Postat 22 januari 2018 Jäkligt snyggt du fått till den flakväxande röda! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MichaelE Postat 22 januari 2018 Dela Postat 22 januari 2018 Det är väldigt plottrigt just nu med alla hårda småfraggar, skulle behöva lite större kolonier hehe Riktigt trevligt! Du kommer få det tight när allt har växt till sig Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 30 januari 2018 Författare Dela Postat 30 januari 2018 (ändrat) . Ändrat 30 januari 2018 av Rameau Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 20 februari 2018 Författare Dela Postat 20 februari 2018 7 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.