Rameau Postat 28 februari 2021 Dela Postat 28 februari 2021 Stoppar du ner hela telefonen? vad har du för telefon? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 28 februari 2021 Författare Dela Postat 28 februari 2021 1 timme sedan, Rameau skrev: Stoppar du ner hela telefonen? vad har du för telefon? Japp en IPhone XR 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 7 mars 2021 Författare Dela Postat 7 mars 2021 Hittade min sjögurka 5 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kim Rosenqvist Postat 13 mars 2021 Dela Postat 13 mars 2021 Dom där sjögurkorna kan ju vara helt osynliga i månader innan de bestämmer sig för att komma ut i rampljuset igen! 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 17 mars 2021 Författare Dela Postat 17 mars 2021 1609 dagar sedan start Nu verkar det vända får höja Kh igen med doserpump Core 7 my waterparameters: Kh: 7,3 °dKH Calcium: 450 mg/l Magnesium: 1320 mg/l Nitrat: 10,00 mg/l ph: 8,2 Phosphat: 0,080 mg/l Kalium: 400 mg/l Redoxpotential: 252 mV Temperatur: 24,9 °C 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 26 juni 2021 Författare Dela Postat 26 juni 2021 Skickat in triton analys i måndags fick besked igår fredag för icp testhttps://www.triton-lab.de/en/showroom/icp-oes/139467N-dock kommer säker snart med Lite justeringar bara Funderare bara på denna står helt still är min po4 lägre än rekommendationer Skickat från min iPhone med TapatalkKöks akvariet med sump källare - 06_25_2021 (B-lgMmMg).pdf Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kaptenen Postat 28 juni 2021 Dela Postat 28 juni 2021 Ser ut att vara precis där man vill ha det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 29 juni 2021 Författare Dela Postat 29 juni 2021 Å så kom svaret ang N-doc testerna https://www.triton-lab.de/en/showroom/n-doc/3046 får se vad jag kan göra men sänkt ljustiden för refugium som de rekommenderade denna funderar jag över TRITON BioBase Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 22 juli 2021 Författare Dela Postat 22 juli 2021 (ändrat) Film från idag känns lite eftersatt men värdena ok från triton. Fattar ej vara vad de tycker jag ska korrigera har cyano i sand sänk temp till ca 24grader kh 7.6 ph stabilare nu med co2 tvätt till skummare. ökad förbrukning av core 7 Ändrat 22 juli 2021 av wrang 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 24 juli 2021 Författare Dela Postat 24 juli 2021 (ändrat) Dagens tillökning 2st pustarräkor (Lysmata amboinensis) å en gul getfisk (Parupeneus Cydotos) Ändrat 24 juli 2021 av wrang 5 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 29 juli 2021 Författare Dela Postat 29 juli 2021 (ändrat) Funderar om det inte ändå är dino i sanden. försvinner på natten åter på förmiddagen. får väll köp mig ett microskåp för att får reda på skiten …. nån som testat DinoXal eller Fauna Marin dino X? Ändrat 29 juli 2021 av wrang Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kaptenen Postat 1 augusti 2021 Dela Postat 1 augusti 2021 Rekommenderar inte Dinoxal. Hellre få bort det mekaniskt och via att stabilitet. Dock finns det ju olika svåra arter av dinos.. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 2 augusti 2021 Författare Dela Postat 2 augusti 2021 On 2021-08-01 at 17:34, kaptenen skrev: Rekommenderar inte Dinoxal. Hellre få bort det mekaniskt och via att stabilitet. Dock finns det ju olika svåra arter av dinos.. Tack. Mekaniskt menar du då att man suger ut all sand jag har iallafall beställt ett microskåp. tuvärr så får jag se med get fisken om den överlever. Vet att jag frågade vad den äter och fick till svar. - den äter allt! Inga problem. har frågat igen men inget svar. har inte sett den alls äta utan vara bara framme å titta sedan in i ett gömme sen Er den ej tills alls under hela dagen. har testat nu både cyklops, krill. Pellets men nä då inte en smakprov…. å fånga upp de är nog omöjligt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kaptenen Postat 2 augusti 2021 Dela Postat 2 augusti 2021 Nej sanden behöver du inte ta bort. Rör upp hela mattan på sanden och sätt in ett innerfilter med filtervadd som fångar upp mycket. Kasta sedan filtervadden efter någon timme och upprepa så ofta du kan (helst dagligen) tills näringsvärden varit stabila en period (över en månad) och mattan ger med sig. Att köra mycket blöt skumning kan hjälpa också när man gör den proceduren. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 6 augusti 2021 Författare Dela Postat 6 augusti 2021 Tack @kapten kör blöt skummning nu blev 10l på ett dygn med brun/röd sörja behändigt att ta upp allt i en hink bredvid. 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 8 augusti 2021 Författare Dela Postat 8 augusti 2021 On 2021-07-24 at 17:57, wrang skrev: gul getfisk (Parupeneus Cydotos) RIP har inte sett den sedan 1vecka. Besvikelsen är stor. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 10 augusti 2021 Dela Postat 10 augusti 2021 Den kan mycket väl vara nedgrävd i sanden. Tidsomställningen till Sveriges dag/natt kan ta tid för vissa fiskar. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 15 augusti 2021 Författare Dela Postat 15 augusti 2021 (ändrat) Går imot strömmen. 150watt mh över karet snacka om skillnad. Super mega hybrid lampa 150watt mh 2x75 led 4x39 watt T5 Glittret och levandet är tillbaka å ett ljus som jag gillar från förr Svårt att få till bra rätt bilder med 3 fönster som är på vardera sida koran kejsaren gillade det å bytte färg direkt Ändrat 15 augusti 2021 av wrang Mer bilder 5 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 15 augusti 2021 Författare Dela Postat 15 augusti 2021 Kvällsbild utan mh- lampan 3 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 16 augusti 2021 Författare Dela Postat 16 augusti 2021 Kortfilm mh kväll 5 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 1 oktober 2021 Författare Dela Postat 1 oktober 2021 (ändrat) Fick igång min batteri backup idag för test hur länge den håller. 2st 12v 12A kopplas ihop till 24v/12A då min Stream 3 bara går på 10% på 12v så går vi se hur länge den håller innan den stängs av start 09:30 sen så har jag även byggt en recirkulerande co2 skrubber till skummaren för att bibehålla en mer stabil pH under hela dygnet. Ändrat 1 oktober 2021 av wrang 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hampus85 Postat 1 oktober 2021 Dela Postat 1 oktober 2021 2 timmar sedan, wrang skrev: Fick igång min batteri backup idag för test hur länge den håller. 2st 12v 12A kopplas ihop till 24v/12A då min Stream 3 bara går på 10% på 12v så går vi se hur länge den håller innan den stängs av start 09:30 sen så har jag även byggt en recirkulerande co2 skrubber till skummaren för att bibehålla en mer stabil pH under hela dygnet. Följer detta med intresse! Letar också batteribackup och har tunze stream 3. Hur många Ah är batterierna på? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 1 oktober 2021 Författare Dela Postat 1 oktober 2021 51 minuter sedan, Hampus85 skrev: Följer detta med intresse! Letar också batteribackup och har tunze stream 3. Hur många Ah är batterierna på? 12Ampere satt ihop 2st 12V 12Ah CT (AGM) batteri 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hampus85 Postat 1 oktober 2021 Dela Postat 1 oktober 2021 27 minuter sedan, wrang skrev: 12Ampere satt ihop 2st 12V 12Ah CT (AGM) batteri Sorry, jag läste dåligt. Ser fram mot att höra hur länge de håller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
en.fisk Postat 1 oktober 2021 Dela Postat 1 oktober 2021 Ny till både hobbyn och tråden men måste säga att de blir sjukt fint när man göra såna här "hemmabyggen". Passar bättre in i hemma miljön. Får hoppas mitt ser lite bra ut efter 6 år Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.