Tribiani Postat 22 december 2016 Postat 22 december 2016 Snyggt Lasse. Det e fint när det är rörelse i karet. 1 Citera
_Manne_ Postat 22 december 2016 Postat 22 december 2016 Härligt gung i karet.. Med vänlig hälsning, Manne 1 Citera
Lasse Postat 22 december 2016 Författare Postat 22 december 2016 Acroporan du frågade efter @Sillen MVH Lasse 1 Citera
Sillen Postat 22 december 2016 Postat 22 december 2016 Tack @Lasse, jag tycker den gröna färgen gör Acroporan en härligare lyster. Jag hoppas att den återhämtar hela det bruna området. Jag var tidigare inne på att att den skiftade lite i lila och det tycker jag denna bilden också visar. 1 Citera
Lasse Postat 22 december 2016 Författare Postat 22 december 2016 Tack alla. Det börjar arta sig nu. Nu är det bara tillväxten som skall bli bättre MVH Lasse 1 Citera
Lasse Postat 25 december 2016 Författare Postat 25 december 2016 Det börjar att bli lite bättre vad gäller tillväxten. idag fick jag öka bikarbonaten lite. Värden just nu - PO4 - 0,12 ppm; NO3 - ca 3 ppm (går in med lite KNO3 varannan dag), temp 25,2, Ca - ca 420 ppm och alk ca 8 dKH MVH Lasse Citera
Sillen Postat 25 december 2016 Postat 25 december 2016 Euphylierna ser ut att ha fina färger. 1 Citera
Lasse Postat 25 december 2016 Författare Postat 25 december 2016 Ja färgerna på LPS är bra - mycket grönt. MVH Lasse 1 Citera
Lasse Postat 25 december 2016 Författare Postat 25 december 2016 Lite mer bilder från i kväll MVH Lasse 4 Citera
_Manne_ Postat 25 december 2016 Postat 25 december 2016 Jäkligt snygg grön skiva, yuma ? Med vänlig hälsning, Manne 1 Citera
Lasse Postat 25 december 2016 Författare Postat 25 december 2016 1 timme sedan, _Manne_ sa: Jäkligt snygg grön skiva, yuma ? Med vänlig hälsning, Manne 1 timme sedan, ikola sa: Gobiodon Citrinus ? 1 timme sedan, Conjor sa: Ja på alla tre tror jag. MVH Lasse Citera
Lasse Postat 26 december 2016 Författare Postat 26 december 2016 Vad jag vet har de inte lekt - men par - definitivt - man ser dem ofta ihop som du kan se på mina bilder. MVH Lasse Citera
Sillen Postat 26 december 2016 Postat 26 december 2016 Jag gillar när fiskar som är "parfiskar" verkligen uppträder så och det ser dina ut att göra, minns inte namnet nu. Jag har själv haft flera Par i mina kar men bara 2 tydliga par som helt plötsligt började leva swingersliv, de sov till och med bredvid varandra alla fyra. Citera
stigigemla Postat 26 december 2016 Postat 26 december 2016 Detta är en extrem fisk när det gäller aggression inom arten. Jag har som mest haft 5 i samma kar. Där bodde de i en håla tillsammans med en pistolräka. Där var det inte ovanligt att tre låg mer eller mindre ovanpå varann utanför hålan. Jag såg aldrig minsta aggression. Lasses hona bär på rom. Om en av dem är borta några dagar vet man vad som hänt... 2 Citera
Lasse Postat 26 december 2016 Författare Postat 26 december 2016 Det skall finnas en pistol i karet - men har inte sett den. Lisa säger hon hört den.... Får göra ett försök med en ny senare. MVH Lasse Citera
Tomtom Postat 26 december 2016 Postat 26 december 2016 Mycket fint och kul med speciallösningar. Mvh Tommy 1 Citera
Lasse Postat 3 januari 2017 Författare Postat 3 januari 2017 En röd hysterix jag tog hem har utvecklats väldigt konstigt. För det första blir den grön i övre delarna och den skjuter "skott" i stjärnform. Tyvärr sitter den så långt in att det är omöjligt att ta en fokuserad bild på den - jag har säkert tagit 100 dåliga bilder av den. Jag tog hem en annan från samma ställe - om det är samma klon eller inte vet jag inte men det går ju bestämma senare. Jag vill se om den utvecklas på samma sätt. Vad gäller det konstiga växtsättet så skall det bli intressant hur det utvecklas, Nyinsatt Varit i karet en vecka Många nya "skott" Om den överlever kommer jag publicera bilder varje vecka Jag håller just nu på med ett experiment vad gäller stabilt pH i mitt kar. Har skrivit om det på reef2reef. För lat att skriva om på svenska - här är länken till inlägget http://www.reef2reef.com/threads/lasses-dream-build.246188/page-16#post-3422741 MVH Lasse Citera
Ouscazz Postat 3 januari 2017 Postat 3 januari 2017 Jag köpte en stor Hystrix-koloni i våras, den växte långsamt och väldigt konstigt. Se foto. Under den här perioden hade jag stora problem med mitt vatten p.g.a. ett dåligt järn/manganfilter i huset. Kolonin dog långsamt bort men jag har sparat skelettet. Citera
Lasse Postat 3 januari 2017 Författare Postat 3 januari 2017 Så ungefär men väldigt tätt i topparna men också nya skott på "grenarna" MVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.