pallamin Postat 14 februari 2016 Postat 14 februari 2016 Tänkte försöka göra en tråd om mitt kar. Det har varit igång lite drygt 3 år så det är lite sent med en tråd men bättre sent än aldrig.! Akvarie 450 Liter "standardmått" 150 x 50 x60 Längd, Bredd och Höjd. Bakgrund Back To Nature "Slimline" Karet är inte borrat jag kör med överrinningsbox. Sump ca75 Liter 65 x 32 x 35 Teknik Cirkulation: 2st Tunze 6095 och 2st Vortech mp40wes Skummare Red Devil DSL-850 Returpump Eheim 1260 Doserpump ATI doserpump 6 kanaler Belysning: 4st Aqua Illumination hydra 2st t5 54Watt ATI coral + och ATI Blue + 2st t5 80Watt ATI coral + och ATI Blue + Ytterfilter Eheim Classic 2213 som används till Aktivt kol och Forsfatremover. Apex Akvariedator VDM, AWM, PMK, WXM, I/O BreakoutBox Apex ORP probe LabGrade och Apex PH probe LabGrade Doppvärmare 2st Eheim/Jäger 150w Uv Filter Deltec UV-C 20 W (används sparsamt) Ozonisator MORE-ZON 30 (används sparsamt) Fiskar 1st Synchiropus splendidus 1st Zebrasoma flavescens 1st Naso 1st Pseudocheilinus hexataenia 1st Chrysiptera parasema 10st Pseudanthias dispar 3st Zoramia leptacantha 3st Amphiprion ocellaris Lägre djur Stenopus hispidus Lysmata debelius Sniglar Trochus, Tectus och Astrea Koraller Blandat Bild på karet någon vecka efter uppstart Drygt 3 år senare 7 Citera
Rameau Postat 14 februari 2016 Postat 14 februari 2016 Vilket toppenkar du sitter på, kul att du valt att dela med dig! Citera
krille 55 Postat 14 februari 2016 Postat 14 februari 2016 såg detta kar live i går när jag hämtade min fjärilsfisk hos honom. det är sjukt fint. min fru som är ganska ointresserad sa att bara prata ni. jag kollar akvariet för det är så fint. bättre betyg än så kan man knappt få väl Citera
pallamin Postat 14 februari 2016 Författare Postat 14 februari 2016 Tack ska ni ha! Jag har ett 96 Liters kar under karet som jag använde som refugie ett tag men nu är där bara en och annan fragg. Nu har jag tänkt att starta en Remote Deep Sand Bed i det karet. Frågan är hur pass effektivt det är med DPS mot NO3. Citera
ikola Postat 14 februari 2016 Postat 14 februari 2016 Roligt med en ny tråd. Den ska jag följa. In med mer bilder Citera
pallamin Postat 15 februari 2016 Författare Postat 15 februari 2016 Sorterat lite bilder så jag passar på att lägga upp ett gäng. Börjar med några fiskbilder Några Scolymia Min favorit-fungia Några Acan Blastomussa Någon Acropora finns det också! 8 Citera
stigigemla Postat 15 februari 2016 Postat 15 februari 2016 Häftigt med lekande mandarinfiskar. 1 Citera
LN21 Postat 15 februari 2016 Postat 15 februari 2016 Fantastiskt fint akvarium du har. Lekande Mandariner är något av det vackraste man se i ett akvarium. 1 Citera
Johan Postat 15 februari 2016 Postat 15 februari 2016 Shit va snyggt ! Dispar stimmet är ju himmelskt!!! 1 Citera
pallamin Postat 15 februari 2016 Författare Postat 15 februari 2016 Tack! Ja mandarinerna är för gooa när dom leker! Nu har jag dock bara honan kvar.. Bilden är nog ett år. Det roliga är att 3 andra par lekte samtidigt! Pterapogon kauderni Zoramia leptacantha Amphiprion ocellaris Hur gör man för att lägga in en film? Jag har en filmsnutt på mandarinerna när dom leker kom jag på! Citera
irwin_fletch Postat 16 februari 2016 Postat 16 februari 2016 Äntligen =) Supersnygga bilder, men det är ändå ännu bättre live 1 Citera
krille 55 Postat 17 februari 2016 Postat 17 februari 2016 Håller med föregående talare. Finns mycke vackert i stugorna som man inte har en aning om. Det va skitsnyggt 1 Citera
pallamin Postat 21 februari 2016 Författare Postat 21 februari 2016 Tack ska ni ha! Igår var kameran framme igen så jag tänkte lägga upp några bilder. Finns några fina Acropora i fraggkaret som jag ska göra plats till i visningskaret framöver. En eremit kom smygandes när kameran var framme. Inte sett den på många månader 4 Citera
LN21 Postat 21 februari 2016 Postat 21 februari 2016 Helt sjukt snyggt. Ja tycker att det finns tre kar här på guiden som är helt maxade. Ditt, Irwin_fletch och Bjomats. Även ditt fraggkar är ju riktigt läcker och fyllt av koraller 2 Citera
M1ke Postat 21 februari 2016 Postat 21 februari 2016 (ändrat) Tycker du det är värt att köra Btn bakgrund? sätter sig korallerna, kalkalger mm bättre än med bara glaset? Jäkligt snyggt kar måste jag säga, typ drömkaret, kan knappt bärga mig tills jag börjar men resa i höst.. Ändrat 21 februari 2016 av M1ke Citera
Ouscazz Postat 21 februari 2016 Postat 21 februari 2016 Väldigt fint, både huvudkar och fraggkar. Fina fotografier också. Citera
bjomat Postat 21 februari 2016 Postat 21 februari 2016 Galet snyggt! Kul tråd som kommer följas Citera
krille 55 Postat 21 februari 2016 Postat 21 februari 2016 Vilken tur att jag va o hälsade på dej. Annars kanske det inte blivit nån tråd? Eller. Lite tjat hjälpte dej på traven i alla fall. Såna här fina kar får man inte hålla för sej själv. Dom ska va inspiration o förebild åt andra Citera
pallamin Postat 21 februari 2016 Författare Postat 21 februari 2016 17 minuter sedan, krille 55 sa: Vilken tur att jag va o hälsade på dej. Annars kanske det inte blivit nån tråd? Eller. Lite tjat hjälpte dej på traven i alla fall. Såna här fina kar får man inte hålla för sej själv. Dom ska va inspiration o förebild åt andra Haha! Det var faktiskt efter mitt första besök hos Larry som jag bestämde mig för att skapa en tråd om mitt kar. Men det tog drygt ett år innan jag kom till skott. Det var ditt besök som fick bägaren att rinna över! Citera
pallamin Postat 21 februari 2016 Författare Postat 21 februari 2016 2 timmar sedan, M1ke sa: Tycker du det är värt att köra Btn bakgrund? sätter sig korallerna, kalkalger mm bättre än med bara glaset? Jäkligt snyggt kar måste jag säga, typ drömkaret, kan knappt bärga mig tills jag börjar men resa i höst.. Ja jag tycker det är värt att sätta in Btn. Man slipper blänk från glaset. Det går som sagt att fästa koraller också. Bara att ha en borr i handen och göra hål i bakgrunden sen brukar jag ta ett smalt plaströr och ha som grund för att fästa koraller. Limmar sedan korallen på plastpinnen. Citera
M1ke Postat 21 februari 2016 Postat 21 februari 2016 2 timmar sedan, pallamin sa: Ja jag tycker det är värt att sätta in Btn. Man slipper blänk från glaset. Det går som sagt att fästa koraller också. Bara att ha en borr i handen och göra hål i bakgrunden sen brukar jag ta ett smalt plaströr och ha som grund för att fästa koraller. Limmar sedan korallen på plastpinnen. Smart smart! tack så mycket för tipset Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.