Gå till innehåll

Nu lägger jag ner


aerie

Rekommenderade inlägg

När jag kom hem stupfull inatt så hör jag bara tjutande från varningssignalerna på streamerna, där anar man ju oråd. Kommer in i rummet och ser hela golvet är genomblött(heltäckningsmatta givetvis). En koppling slitit sig och pumpen nästan tömt det övre akvariet ner i det undre, typ 200L rätt ut på golvet. Allt verkar överlevt men här går gränsen för mig, nu avslutar jag den här hobbyn tills jag kommit ifrån studentrum iaf. Kommer upp en fet säljesannons under dagen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet hur det känns, lyckades tömma ut 500 liter i min lägenhet för drygt ett år sedan, försäkringsbolaget är fortfarande inte klara än med MKB som är min hyresvärd, så man är lite nojig när man åker hemifrån om dagarna. Men det går över ganska snabbt dock. Säg till när annonsen ligger uppe så man kan ta sig en ordentlig titt på det hela.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nej kom igen, inte kan du lägga ner.. fatta hur mycke tid å pengar du lagt i denna hobby, bara för att ett "litet" bakslag uppstot så kan du ju inte lägga av.. du kommer att ångra dig hårt.. ja har vart inne på exakt samma bana för ett par månader sen. men efter alla bra killar på SG sa åt mig att fortsätta så gjorde ja det, å kolla hur bra det blev me mitt nya projekt... I LOVE THIS GAME.. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Usch vad trist. Jag har vart med om att ett 540L kar sprack i botten efter 3 dagar. Inget kul alls men om du hoppar på tåget igen så kommer du nog inte att göra samma misstag med pumpen som orsakade denna katastrof. Man lär så länge man lever som man säger, Inget ont som inte har något gott med sig. Jag hoppas att det löser sig med vattenskadorna och hoppas också att du snart mår bättre än vad du antagligen mår nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag lider med dig å det hjälpet inte mycket då jag själv la ner med alla godaord till en. Det var inte riktigt det man ville höra då trotts att det var tröst från andra. Hoppas verkligen att du ändå stannar kvar på sidan och känner salttarmen rycka igen då du är redo för det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för alla stödjande ord... just nu känner jag mig jättekluven, jag har lagt ner så fruktansvärt mkt tid i den här hobbyn och det känns pissigt att ge upp nu men samtidigt så inser man att det är svårt att satsa så mkt som man vill när man bor så här. Får väl helt enkelt fortsätta att fundera lite på hur man ska göra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest lysröret

dina grejor är värda ganska mycket och din kunskap är ovärdelig.

spara grejorna på vinden eller nåt. du kommer över det. vi kommer att sakna dig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för alla stödjande ord... just nu känner jag mig jättekluven, jag har lagt ner så fruktansvärt mkt tid i den här hobbyn och det känns pissigt att ge upp nu men samtidigt så inser man att det är svårt att satsa så mkt som man vill när man bor så här. Får väl helt enkelt fortsätta att fundera lite på hur man ska göra.

Bra, jag tog en paus efter en liknande katastrof och är igång igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan ta en paus men behålla utrustningen tills man är säker på hur man ska göra och det är lätt att vilja sälja av hela klabbet direkt efter en sådan här tråkig händelse men det behövs lite tid innan man tänker lite mer förnuftigt. In med prylarna i garderoben och glöm allt så kommer du själv känna när det har gått ett tag hur du vill ha det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett litet förslag. Ta kontakt med olika hyresvärdar i Ronneby och se om det kanske finns någon som har ett litet hobbyrum, helst i en källare med golvbrunn och tillgång till el och vatten, som du kan få hyra. I så fall kanske du kan bo kvar men ändå fortsätta med hobbyn.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har beslutat att ta ett litet uppehåll med hobbyn och bara ha kvar ett nano med några av korallerna jag gillar bäst. Blir kanske lite väl fet belysning med 250W över 54L men vad gör man, har ingen lust att köpa en ny lampa bara för det :P

Så det kommer fler säljesannonser, vill bara bli av med det levande först.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...