stigigemla Postat 28 januari 2008 Dela Postat 28 januari 2008 Om du tar en halv tärning fryst artemia varje dag och tinar den i litet saltvatten som du häller bort blir det nog bra. Men du bör dela upp det på några omgångar så du ser att allt blir uppätet.Ett par gånger i veckan kan du byta ut den mot nori eller pellets. Men tänk på att pellets är näringsrikare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 29 januari 2008 Författare Dela Postat 29 januari 2008 Om du tar en halv tärning fryst artemia varje dag och tinar den i litet saltvatten som du häller bort blir det nog bra. Men du bör dela upp det på några omgångar så du ser att allt blir uppätet.Ett par gånger i veckan kan du byta ut den mot nori eller pellets. Men tänk på att pellets är näringsrikare.Man ska väll då stanna av pumparna i karet ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 29 januari 2008 Dela Postat 29 januari 2008 När du bara har två fiskar i karet är det en god idé att stänga av pumparna.När du sedan har mer djur i karet finns det ingen anledning. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 30 januari 2008 Författare Dela Postat 30 januari 2008 stig är Banggaiyngel svåra att ha ? dom är välldigt vackra.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 30 januari 2008 Dela Postat 30 januari 2008 Banggaier är litet speciella med maten. De äter i stort sett bara fryst och levande.Annars är de totalt fredliga mot andra fiskar, kanske med undantag av några andra kardinalarter.De är ganska aggresiva mot andra Banggaier av samma kön så ett par är att rekommendera. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 31 januari 2008 Författare Dela Postat 31 januari 2008 Är det så ibland att en läderkorall inte slår ut eller vad det heter samt att den är lite mer åt lila på ena sidan ? den verkar varit hur glad somhälst sen jag skaffa den vad jag kan se är alla mina vatten värden ok men därimot såg jag att min kirurg va på den för någon dag sedan ?! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
totto Postat 31 januari 2008 Dela Postat 31 januari 2008 Är det så ibland att en läderkorall inte slår ut Det är ett helt normalt beteende, min sarcophyton gör det titt som tätt, dem ömsar skinn eller byter ut vattnet dem har i sig, du kan se efter nån dag att den börjar att slemma ( om man vill kan man öka circulationen på den för att snabba på men det behövs inte) sen börjar polyperna komma fram igen och den blir lika fin som innan.mvh Thomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trilobite Postat 31 januari 2008 Dela Postat 31 januari 2008 Sarcophyton är tåligare än kackerlackor. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 1 februari 2008 Författare Dela Postat 1 februari 2008 Sarcophyton är tåligare än kackerlackor.hahaha..... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 1 februari 2008 Författare Dela Postat 1 februari 2008 Det är ett helt normalt beteende, min sarcophyton gör det titt som tätt, dem ömsar skinn eller byter ut vattnet dem har i sig, du kan se efter nån dag att den börjar att slemma ( om man vill kan man öka circulationen på den för att snabba på men det behövs inte) sen börjar polyperna komma fram igen och den blir lika fin som innan.mvh Thomashadde för mig att jag läst nått liknande. tackar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 1 februari 2008 Författare Dela Postat 1 februari 2008 efter nogrant studerande så verkar min kirurg ha fått prick ytters lite på fena rygg/stjärt är medecinen bara att braka på med uv'n eller ?har bara kört den ett par timmar om dygnet fram tills nu ! vad mer kan man göra ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 1 februari 2008 Dela Postat 1 februari 2008 Kör du mad UVC dygnet runt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 2 februari 2008 Författare Dela Postat 2 februari 2008 Kör du mad UVC dygnet runt.nä gorde inte det tänke att jag börgar lite lungt men sen igår snurrar den 24/7 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 8 februari 2008 Författare Dela Postat 8 februari 2008 kan någon förklara Sötvatten dipp metoden har sökt på forumet utan lycka Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 8 februari 2008 Författare Dela Postat 8 februari 2008 kan någon förklara Sötvatten dipp metoden har sökt på forumet utan lyckanågon som pallar att svara ?!prova och sök på sötvatten dipp så är det inte mycket som kommer upp ?! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 9 februari 2008 Författare Dela Postat 9 februari 2008 Stighar införskaffat en liten blå acopra eller hur man stavar det är det dags att starta calsiumreaktorn då ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 9 februari 2008 Dela Postat 9 februari 2008 Jag tänker litet annorlunda kanske.Kalkreaktor, Balling och annat är till för att fixa till vattenvärden.Om Kalciumvärdet sjunker är det dags att göra något. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 9 februari 2008 Författare Dela Postat 9 februari 2008 men är det inte stenkorallerna osm konsumerar kalcium ?! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 11 februari 2008 Författare Dela Postat 11 februari 2008 någon som pallar att svara ?!prova och sök på sötvatten dipp så är det inte mycket som kommer upp ?!Det verkar läkt ut av sig själv Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 11 februari 2008 Dela Postat 11 februari 2008 Visst förbrukar stenkoraller kalcium. Men det kan också lösa ut kalcium från stenar och sanden.Så för att veta hur det ligger till kollar man vattenvärdena. Man kan ju inte gärna väga sand,inredning och koraller varje vecka. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 14 februari 2008 Författare Dela Postat 14 februari 2008 Stig jag har nitrat ligger på 5 behöver jag bry mig ? nitrit 0 Fosfat 0 och mitt ph pendlar mellan 7.94 till 8.16 Ca 400 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 14 februari 2008 Författare Dela Postat 14 februari 2008 Och att tillägga minna invånare ser ut att trivas som attans !!!!Är det svårt eller är det bara jag som inte får till det med minna power heads i billjan finns det några riktmärken på hur man ska ha vatten strömmarna i karet ? har en storpolypig acapora som antigen ligger horisontalt och fladdrar eller rör sig inte alls ?! skit svårt.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 18 februari 2008 Författare Dela Postat 18 februari 2008 Tjo alla..Såg nått roligt igår natt man kanske inte vill ha detta vad vet jag men tyckte det var roligt att seFull förökning på minna sniglar 3 st som stog på bakdelen rakt upp och spruta ut sitt genetiska material 2 som sprutade ut en jädrans massa ägg så det är väll bara att vännta och se om det blir en snigel invation i karet....hoppas det är ett täcken på att de trivs i min ballja ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 25 februari 2008 Författare Dela Postat 25 februari 2008 tjena folketNågon här mer än jag som använder ocean runner pump ?!Fick problem igår med lekage mellan slang och pump samt att jag kom då på att pipen sitter ju bara i tryckt med en o-ring som greppar och den satt inte hårt lite oroväckande en 3500 pump sprutar på rätt bra om den släpper ?!..Någon som har liknande funderingar eller folk använder inte Ocean runner pumpar ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 25 februari 2008 Dela Postat 25 februari 2008 Jag hade en OR på closed loop men det kändes lite vanskligt, det blir en intern konstruktion när jag drar igång den igen.Min släppte alldrig men som sgt så sitter den inte så bra...//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.