Gå till innehåll

Peter's första Saltbalja


AlienOne

Rekommenderade inlägg

Har inte testat just denna men den ser exakt ut som min som sitter på aqua medics nivoumat, och den funkar klockrent än så länge.

Jag sökte på nivå kontakt här på forumet och då skrev man i en tråd att man skulle rispa den med en kniv för att se om den var keramisk eller metall i mittfall så var det metall så jag skippar att använda den....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nitrit på 4 mg/l i uppstart är allt annat än OK men vanligt och det fixar sig själv. Jag hoppas du inte har några djur i.

Nä inte mer än det som följde med i stenen !

såg även att mitt ph brakat ner på 7.83 är kanske en följdeffekt av hög nitrite ?

har doc problem att få min MC 500 att skumma som den ska har läst diverse tipps om den på forumet

men jag får inte till det tycker jag...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Stigiglema

har skaffat lite sniglar samt två mjukkoraller enläder korall och den andra vet jag inte vad heter plus två fiskar enkirurg samt en vit liten sand vändare.

Ska jag startaupp UVn ? eller jag låterbli om jag inte har problem ?

samt min calsium reaktor behövs den för mjukoraller ? eller den behövs först när sps introduceras ?

mitt pH ligger rätt stabilt på 8.08 dagtid och 8.03 natt är det ok ?!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dra igång UVC:t, men vänta med Kalciumreaktorn.

Vad är det för kirurg? De flesta blir stora, men ett tag kan du ha den förstås.

Släng i en drös små eremiter också, de tar hand om skräp etc. Ha gärna i ett par extraskal, annars kan de bråka med snäckorna.

Du behöver ingen anemon - clowner nöjer sig ofta med en korall - rentav din läderkorall kan duga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du en kirurg i så starta UVC. Men ta det lugnt med matningen de första veckorna.

ok har en 20w deltec UVC är det 24/7 som gäller eller par timmar om dygnet dag eller natt ?

hur mycket ungefär ska man manta har pellts och atema eller vad det hette men har svårt att avgöra mängd att slänga i.

/Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...