Gå till innehåll

Peter's första Saltbalja


AlienOne

Rekommenderade inlägg

Om du tar en halv tärning fryst artemia varje dag och tinar den i litet saltvatten som du häller bort blir det nog bra. Men du bör dela upp det på några omgångar så du ser att allt blir uppätet.

Ett par gånger i veckan kan du byta ut den mot nori eller pellets. Men tänk på att pellets är näringsrikare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du tar en halv tärning fryst artemia varje dag och tinar den i litet saltvatten som du häller bort blir det nog bra. Men du bör dela upp det på några omgångar så du ser att allt blir uppätet.

Ett par gånger i veckan kan du byta ut den mot nori eller pellets. Men tänk på att pellets är näringsrikare.

Man ska väll då stanna av pumparna i karet ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det så ibland att en läderkorall inte slår ut eller vad det heter samt att den är lite mer åt lila på ena sidan ? den verkar varit hur glad somhälst sen jag skaffa den vad jag kan se är alla mina vatten värden ok men därimot såg jag att min kirurg va på den för någon dag sedan ?!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det så ibland att en läderkorall inte slår ut

Det är ett helt normalt beteende, min sarcophyton gör det titt som tätt, dem ömsar skinn eller byter ut vattnet dem har i sig, du kan se efter nån dag att den börjar att slemma ( om man vill kan man öka circulationen på den för att snabba på men det behövs inte) sen börjar polyperna komma fram igen och den blir lika fin som innan.

mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ett helt normalt beteende, min sarcophyton gör det titt som tätt, dem ömsar skinn eller byter ut vattnet dem har i sig, du kan se efter nån dag att den börjar att slemma ( om man vill kan man öka circulationen på den för att snabba på men det behövs inte) sen börjar polyperna komma fram igen och den blir lika fin som innan.

mvh Thomas

hadde för mig att jag läst nått liknande. tackar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Och att tillägga minna invånare ser ut att trivas som attans :) !!!!

Är det svårt eller är det bara jag som inte får till det med minna power heads i billjan finns det några riktmärken på hur man ska ha vatten strömmarna i karet ?

har en storpolypig acapora som antigen ligger horisontalt och fladdrar eller rör sig inte alls ?! skit svårt....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjo alla..

Såg nått roligt igår natt man kanske inte vill ha detta vad vet jag men tyckte det var roligt att se

Full förökning på minna sniglar 3 st som stog på bakdelen rakt upp och spruta ut sitt genetiska material ;) 2 som sprutade ut en jädrans massa ägg så det är väll bara att vännta och se om det blir en snigel invation i karet....

hoppas det är ett täcken på att de trivs i min ballja !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tjena folket

Någon här mer än jag som använder ocean runner pump ?!

Fick problem igår med lekage mellan slang och pump samt att jag kom då på att pipen sitter ju bara i tryckt med en o-ring som greppar och den satt inte hårt lite oroväckande en 3500 pump sprutar på rätt bra om den släpper ?!..

Någon som har liknande funderingar eller folk använder inte Ocean runner pumpar ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...