Maglofster Postat 17 oktober 2017 Författare Postat 17 oktober 2017 18 minuter sedan, Niklasberglund sa: Snyggt! Ruskigt snyggt tillochmed hur är det borrat, tycker jag ser ett borrat hål och sen en box? kanske finns tidigare i tråden Tackar Det hålet du ser är returen. Sen har jag två hål i avrinningsboxen. Ska ta lite mer bilder på detaljerna i helgen. 1 Citera
Maglofster Postat 20 oktober 2017 Författare Postat 20 oktober 2017 (ändrat) Försöker få till en ren look så att även min fru ska uppskatta rummet. Å andra sidan så har jag precis hängt upp två av mina cyklar på väggen i samma rum så det kanske går åt skogen ändå. Ändrat 20 oktober 2017 av Maglofster 6 Citera
Niklasberglund Postat 20 oktober 2017 Postat 20 oktober 2017 Viss likhet finns det allt.. Jag hade tidigare också cykel på vägg (räser) nu dock bättre förvaring i källare Vad är det för cyklar?:) och! Sjukt snyggt och cleant! 1 Citera
Maglofster Postat 20 oktober 2017 Författare Postat 20 oktober 2017 3 timmar sedan, Niklasberglund sa: Viss likhet finns det allt.. Jag hade tidigare också cykel på vägg (räser) nu dock bättre förvaring i källare Vad är det för cyklar?:) och! Sjukt snyggt och cleant! Där ser man Cykel OCH sump i källare. Nu är jag avis! Cyklarna är: Specialized Stumpjumper fsr Comp Carbon 6fattie Canyon Ultimate CF SL 8.0 1 Citera
Lasse Postat 21 oktober 2017 Postat 21 oktober 2017 (ändrat) Och ja som bara har ett Hörgards Lillemor på väggen Din beskrivning låter snare som det är en magical indoor hole maker som hänger på väggen MVH Lasse Ändrat 21 oktober 2017 av Lasse 1 Citera
Maglofster Postat 21 oktober 2017 Författare Postat 21 oktober 2017 6 timmar sedan, Lasse sa: Och ja som bara har ett Hörgards Lillemor på väggen Din beskrivning låter snare som det är en magical indoor hole maker som hänger på väggen MVH Lasse Nästan så Citera
Maglofster Postat 21 oktober 2017 Författare Postat 21 oktober 2017 (ändrat) Har börjat montera lite PVC. Sätter knivventilen på utsidan av skåpet, lättare att justera så. De tre hålen längre bort ska användas för avrinning x2 samt en retur. Ändrat 21 oktober 2017 av Maglofster 4 Citera
Rameau Postat 21 oktober 2017 Postat 21 oktober 2017 Berätta gärna mer om knivventilen, inte sett den modellen tidigare. Citera
Maglofster Postat 21 oktober 2017 Författare Postat 21 oktober 2017 1 timme sedan, Rameau sa: Berätta gärna mer om knivventilen, inte sett den modellen tidigare. Fördelen med denna är att man kan ställa in den extremt mycket finare än med en kulventil. För att stänga ventilen så behöver man skruva flera varv. Så det är enkelt att justera in exakt det flödet man vill ha. Just denna modell beställde jag från Tyskland. Eller, hmm undrar om det heter membranventil? I vilket fall som helst är dom tusen gånger bättre än en klassisk kulventil. http://www.meerwasser-bartelt.de/de/PVC-Fittings-Zubehoer/Membranventile.html 1 Citera
Maglofster Postat 21 oktober 2017 Författare Postat 21 oktober 2017 (ändrat) Då var all PVC på plats och limmad. Väldigt ovant med flexibel PVC, men smidigt får jag säga! Ser otroligt stökigt och fult ut i sumpskåpet, men nu väntar jag på att alla limfogar ska torka ordentligt, sen är det operation "snygga till alla kablar" som gäller. Byggde en liten specialare för att gå ner i storlek på returen så det blev lite extra lim på den.. ganska mycket extra faktiskt.. Ändrat 21 oktober 2017 av Maglofster 4 Citera
Niklasberglund Postat 21 oktober 2017 Postat 21 oktober 2017 Snyggt! Alltid kul när det händer grejer 1 Citera
mikoto Postat 21 oktober 2017 Postat 21 oktober 2017 Tunze skummaren! Kul val, det verkar inte vara många här som kör med de. 1 Citera
Maglofster Postat 22 oktober 2017 Författare Postat 22 oktober 2017 16 timmar sedan, mikoto sa: Tunze skummaren! Kul val, det verkar inte vara många här som kör med de. Jag ville ha något tyst och pålitligt som inte tenderar att skumma över då föll valet på denna enkla modell. Hoppas den håller måttet. Citera
Lasse Postat 22 oktober 2017 Postat 22 oktober 2017 Jag skaffade en Coral Box D500 plus - den är så ny att de för närvarande tydligen inte har tillräckligt för att skicka till Europa. Jag lyckades dock få ett exemplar. Ganska nöjd - den ersatte en Deltec som jag iofs var nöjd med - men ville ha en som luftade mer. Vad som är bra i denna är att det sitter en Nivåvakt i skummarkoppen som man kopplar till pumpens kontrollenhet. Blir koppen full så stannar skummaren och det piper - suveränt MVH Lasse 2 Citera
Maglofster Postat 23 oktober 2017 Författare Postat 23 oktober 2017 (ändrat) Har monterat mina lampor och håller på att ställa in styrningen via min Apex lite mer seriöst. Ändrat 23 oktober 2017 av Maglofster 3 Citera
Maglofster Postat 29 oktober 2017 Författare Postat 29 oktober 2017 (ändrat) Såja. Vatten i burken. Salt i vattnet. Hoppskydd provmonterade. En iPad mini får vara display till min Neptune Apex. Ändrat 29 oktober 2017 av Maglofster 3 Citera
Maglofster Postat 29 oktober 2017 Författare Postat 29 oktober 2017 1 timme sedan, Niklasberglund sa: Snyggt! cleant och ordning!:) Tack! Ja, det börjar väl bli ordning på torpet. Har en del småsaker kvar att fixa. Alla prober ska kalibreras och som vanligt behöver Tunzes osmolator några dagar i vattnet innan den funkar 100%. Citera
Maglofster Postat 30 oktober 2017 Författare Postat 30 oktober 2017 (ändrat) Tvingar mig själv att ta det LUGNT och göra saker ordentligt hela vägen. Exempelvis är nu salthalten justerad och klar. Ändrat 30 oktober 2017 av Maglofster 4 Citera
Maglofster Postat 1 november 2017 Författare Postat 1 november 2017 Var en sväng till Triton igår och köpte en 1-kilos levande sten för att ympa in lite bra liv i min konstgjorda sten. Dom hade precis fått in en leverans med färsk sten så det passade ju bra. 2 Citera
Maglofster Postat 4 november 2017 Författare Postat 4 november 2017 (ändrat) Redan första dagen slängde jag i några frysta ishavsräkor för att få lite fart. Startade samtidigt igång med Red Seas reef mature kit. Blev en fin bakterieblomning som nu lagt sig. Men ett tag var det rena rama lützendimman. Ändrat 4 november 2017 av Maglofster 1 Citera
Maglofster Postat 4 november 2017 Författare Postat 4 november 2017 (ändrat) Tagit upp ett hål genom sumpskåpet genom väggen in till garderoben bakom. Har också haft på plats en elektriker som installerat ett vägguttag. Här ska jag snart installera min XXL hemmabyggda algreaktor / refugium. Ändrat 4 november 2017 av Maglofster 5 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.