Rameau Postat 22 september 2018 Författare Postat 22 september 2018 43 minuter sedan, nike83 sa: den sista acron såg spännande ut! vet du vad det är för något? Vet tyvärr inte, så här såg den ut när den var ny, tyvärr bara en pytteliten knopp som klara sig när jag fick RTN utan klargjord anledning, nu växer den sakta men säkert har för mig att den är från en av Aqua Stockholms Aus. sändningar. Den hade inte lika tydliga gula toppar när jag köpte den. 1 Citera
nike83 Postat 22 september 2018 Postat 22 september 2018 18 minuter sedan, Rameau sa: Vet tyvärr inte, så här såg den ut när den var ny, tyvärr bara en pytteliten knopp som klara sig när jag fick RTN utan klargjord anledning, nu växer den sakta men säkert har för mig att den är från en av Aqua Stockholms Aus. sändningar. Den hade inte lika tydliga gula toppar när jag köpte den. då bokar jag fragg av dig om 2 år 1 Citera
Rameau Postat 9 mars 2019 Författare Postat 9 mars 2019 On 2018-09-22 at 14:28, nike83 sa: då bokar jag fragg av dig om 2 år På ca 6 månader har den växt från 1,5cm till ca 6-7 cm, så din uppskattning om 2 år var ganska bra https://flic.kr/p/2e1e8Ph 1 Citera
Rameau Postat 19 mars 2019 Författare Postat 19 mars 2019 Så nu har även jag gått över till Triton Core7 other methods, då tillgången på ATI essentiels i Sthlm var väldigt begränsad..Det är ju lite utbudet som styr, jag var alltså nöjd med ATI men byter till det som finns på hyllan i bukier i närheten, jag vill alltså inte vara beroende av Postnord. Så nu väntar en vecka av konstant mätande för att trimma in doseringen 3 Citera
imre Postat 12 augusti 2019 Postat 12 augusti 2019 On 3/17/2018 at 10:03 PM, Rameau said: Gjorde en schysst avskärmning av refugiumet med skärbrädor för att minimera kalkalger i resten av sumpen. Riktigt nöjd, var lätt att arbeta med skärbrädor rekommenderas. jag undrar hur satte du fast dom skärbrädor i sumpen? Citera
Rameau Postat 14 augusti 2019 Författare Postat 14 augusti 2019 On 2019-08-12 at 08:41, imre sa: jag undrar hur satte du fast dom skärbrädor i sumpen? Jag sågade de så tight att jag kunde pressa/tvinga in de mot de limmade glasbafflarna. Citera
PerS Postat 14 augusti 2019 Postat 14 augusti 2019 1 hour ago, Rameau said: Jag sågade de så tight att jag kunde pressa/tvinga in de mot de limmade glasbafflarna. Det funkar kanske med plasten i skärbrädor, men om någon får för sig att göra likadant med akryl/plexiglas så är det bra att tänka på att det sväller i vatten och med ökande temperatur. Citera
Rameau Postat 8 december 2019 Författare Postat 8 december 2019 Karet har varit i dvala i 1 1/2 år men ser oförskämt bra ut, senaste loggade testerna innan de jag gjorde i förra veckan var i juni 2018!! Kör bara på med core 7 other methods, med ett vattenbyte om 10% per kvartal. Skickade även in ett triton-lab test nu för att se övriga värden. 2 Citera
izfisk Postat 22 december 2019 Postat 22 december 2019 Ser fint ut! Snyggt anthias stim!Du har ju hållit på ett tag vilken är den fisken som varit med dig längst?Med vänlig hälsning,PeterSkickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Rameau Postat 22 december 2019 Författare Postat 22 december 2019 14 minuter sedan, izfisk sa: Ser fint ut! Snyggt anthias stim! Du har ju hållit på ett tag vilken är den fisken som varit med dig längst? Med vänlig hälsning, Peter Skickat från min iPhone med Tapatalk Tack! Köpte mina Anthias igår, hoppas det går bra med dem Jag har ett clownpar som jag haft sen jag började, de följde med det första karet jag köpte och det var 2014, tänker mig att det förmodligen var nått år gamla redan då, så funderat på hur länge de kommer klarar sig, googlar man står det 3-5 år i akvarium och 6-10 år i det vilda. Själv då hur gammal är din äldsta fisk? Citera
Rameau Postat 22 december 2019 Författare Postat 22 december 2019 23 minuter sedan, nike83 sa: snyggt, får du dem att käka? Jag har tyvärr inte varit hemma när maskinen matat, men jag har ökat frekvensen, tänker att mindre mängd men fler tillfällen är en bra taktik. Citera
danne031 Postat 22 december 2019 Postat 22 december 2019 Det finns clowner som blivit både 25 och 30 år i akvarier Citera
Rameau Postat 22 december 2019 Författare Postat 22 december 2019 1 minut sedan, danne031 sa: Det finns clowner som blivit både 25 och 30 år i akvarier Aha där ser man men då finns det goda förutsättningar för att det lever länge till Citera
Rameau Postat 21 januari 2020 Författare Postat 21 januari 2020 Var på en 3 veckor lång semester, 3 av 8 anthias kvar när jag kom hem, deppigt Citera
izfisk Postat 22 januari 2020 Postat 22 januari 2020 Tråkigt vet du vad som hänt?Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
nike83 Postat 22 januari 2020 Postat 22 januari 2020 22 timmar sedan, Rameau sa: Var på en 3 veckor lång semester, 3 av 8 anthias kvar när jag kom hem, deppigt ajdå. tyvärr så är de ju kinkiga att få att börja äta. en 3 veckors semester är kanske inte optimalt då. men inte lätt att de inte börjar käka... de är bara att bryta ihop och komma igen ! Citera
Rameau Postat 17 maj 2020 Författare Postat 17 maj 2020 (ändrat) Min två favoriter just nu, goniopora i blått och i dagsljus denna får nästan som sunset effekt i färgerna Ändrat 17 maj 2020 av Rameau 3 Citera
Rameau Postat 13 augusti 2020 Författare Postat 13 augusti 2020 Lite färska bilder, håller på att försöka flytta och sälja av saker från botten 3 Citera
Rameau Postat 1 november 2020 Författare Postat 1 november 2020 Idag var det dags att flytta akvariet och dess invånare, tyvärr sprack akvariet. Så sitter du på ett liknande 200-400 liters som du kan sälja och bor i stockholmsområdet är jag högst intresserad... suck... ja nu går allt levande temporärt i sump och ro reservoaren. 2 Citera
mikoto Postat 1 november 2020 Postat 1 november 2020 Usch vad tråkigt! Vart det botten som sprack? Citera
Rameau Postat 2 november 2020 Författare Postat 2 november 2020 8 timmar sedan, mikoto said: Usch vad tråkigt! Vart det botten som sprack? Nej det var ett av de nedre hörnen av framskivan, tror att aldrig jag upplevt ett starkare antiklimax Citera
nike83 Postat 2 november 2020 Postat 2 november 2020 oj vad tråkigt! någon i din närhet borde kunna ställa upp och hjälpa med djuren tills du har ett nytt kar på plats eller lagat det gamla. butiker brukar vara hjälpsamma i dessa lägen (var förut iaf). Citera
kaptenen Postat 2 november 2020 Postat 2 november 2020 Riktigt tråkig läsning.. Hoppas du hittar någon som har ett kar över.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.