Hultis Postat 17 september 2007 Postat 17 september 2007 jäkligt fint kar du har Jens! rev uppbyggnaden är exemplarisk i min smak
jens karlskrona Postat 28 september 2007 Författare Postat 28 september 2007 Tack tack!Köpte en slags vatten-lupp hos Ted idag.Rätt kul o ta korallbilder med.Snabbt taget hemma hos mig.
BAminoff Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 Älskar den limegröna. Häftigt att kunna ta såna bilder. Korallen sitter ju långt in i karet.MVH BA
jens karlskrona Postat 11 oktober 2007 Författare Postat 11 oktober 2007 Semester-time!!!!Drar iväg strax över 5 veckor på backpacker-"deluxe" resa genom nästan hela sydost-Asien!Kommer att flyga mellan olika öar & länder för att hinna se så mycket som möjligt fast med bas på Malaysia där jag ska hälsa på en vän.Bokade saker är bla åka och bo i regnskogen, cambodja, dykcertifikat på en helt fantastisk ö utanför Malaysia, Åka till Indonesien/Bali/Giliöarna, Sen vidare till Borneo, mountainhiking, cavediving.Sen blir det Thailand en 10 dagar oxå Får la hoppas att allt lunkar på som det ska i akvariumet nu utan trista olyckor.Ni kan ju gå in och kolla vad jag har för mig på resdagboken.se sök resenär: jens karlskrona..Skriver lite där till vänner & familj och lägger upp bilder.Ha en go höst allesammans // Jens
Bioted Marine Postat 11 oktober 2007 Postat 11 oktober 2007 Ha det underbart och njut ordentligt.Va lätt de e o ta fina bilder med luppen förresten. Använder du din mycket ?
Ricke Postat 11 oktober 2007 Postat 11 oktober 2007 Hoppas du får en trevlig semester och att karet står sej så man får se de fina korallerna/fisken när det vankas saltträff
adddo Postat 11 oktober 2007 Postat 11 oktober 2007 Woo ha det så underbart nu då! Ta MASSOR av bilder
jens karlskrona Postat 19 november 2007 Författare Postat 19 november 2007 Då kom verkligen i form av snöblandat regn, jobb och algiga rutor i kapp en till slut!!Hemma igen efter 5 veckors drömsemester i sydostasien, lite smått & gott om detta kommer upp i dykforumet så fort tid finnes.Mitt akvarium har efter hjälp av min familj och experttillsyn av Baminoff här på SG klarat sig fint.Har inte stoppat fingrarna i det och rengjort något så bilderna är traditionsenligt lite tja, risiga.NYHET är att jag tänkt ta tag i mitt fotograferande och kanske tom överaska en o annan akvarist med en bra bild eller två i framtiden när jag har lärt mig min nya kamera jag köpt på semestern!En Olympus E 510 med två objektiv att lattja loss med.Ett par bilder på hur det såg ut efter 5 veckor.Har lite jobb framför mig att rengöra teknik, alger kolla värden mm mm.Men ett kärt återseende.
MattiasN Postat 19 november 2007 Postat 19 november 2007 välkommen hem! Ser fram emot fler bilder, både från karet och "the real thing"!
BAminoff Postat 19 november 2007 Postat 19 november 2007 Det är verkligen skönt att du är hemma.Fick lite ångest sista torsdagen när jag fick för mig att fiskarna var lite slöa.Välkommen hem.MVH BA
jens karlskrona Postat 3 januari 2008 Författare Postat 3 januari 2008 Liten uppdatering av denna tråden.Inge vidare nytt utan det rullar på, varit lite slarvig med värden så färgerna är inge kul men på väg tillbaka.Känner att man börjar få tid & lust efter julstöket igen.
Hultis Postat 3 januari 2008 Postat 3 januari 2008 nice! gillar verkligen din uppbyggnad av stenen! det ser inte så människo gjort ut om man säger så hehe och xenia pelaren är läcker och vildvuxen.
jens karlskrona Postat 9 januari 2008 Författare Postat 9 januari 2008 Prövar lite inställningar med min kamera, fast det blir inge kul i kvällsbelysning.Gillar det ljuset bäst, fast omöjligt att fota i känns det som.Någon som har några heta tips?
stigigemla Postat 9 januari 2008 Postat 9 januari 2008 Försök att vitbalansera kameran mot en papp- eller frigolitskiva i akvarieljuset.Sedan går det ju att behandla bilderna i fotoshop eller gratisprogrammet GIMP.
Shark Of Sweden Postat 10 januari 2008 Postat 10 januari 2008 Montipora Confusa är en himla fin korall tycker jag! Använder du ZeoVit system?Tack tack!Köpte en slags vatten-lupp hos Ted idag.Rätt kul o ta korallbilder med.Snabbt taget hemma hos mig.
jens karlskrona Postat 10 januari 2008 Författare Postat 10 januari 2008 Montipora Confusa är en himla fin korall tycker jag! Använder du ZeoVit system?M Confusa är en favorit helt klart!Använder inte Zeovit, har haft för dåligt med tid och för många andra järn i elden för att sätta mig in i det, men tanken finns där!Hur går det med ditt?
jens karlskrona Postat 10 januari 2008 Författare Postat 10 januari 2008 Försök att vitbalansera kameran mot en papp- eller frigolitskiva i akvarieljuset.Sedan går det ju att behandla bilderna i fotoshop eller gratisprogrammet GIMP.Tack Stig!Ska sätta mig ner och lusläsa manualen och pröva lite olika inställningar.
jens karlskrona Postat 18 februari 2008 Författare Postat 18 februari 2008 Har tänkt lägga ut lite bilder och berätta om min sydostasien tour, hinner dock inte skriva något idag.Återkommer.Jag var iallafall runt mycket i Malaysia, borneo, Tiomanisland, indonesien, Kambodja, Bali, Giliisland, Turtleisland, Thailand och ett gäng med öar, städer, byar mm i dom olika länderna.Bodde ute i regnskogar, såg vilda Elefanter, urangutanger och massa djur.Undervattenslivet var otroligt.En mörk bild som man knappt ser vad det är så lägger en enorma havssköldpadda ägg.Har väl ca 6-700 bilder men lägger ut några stycken.
jens karlskrona Postat 24 april 2008 Författare Postat 24 april 2008 Liten update!Haft både fram & motgångar sen jag skrev här sist.Råkade skada min ena anemon då jag höll på i burken rejält, den drog sig tillbaka och sen vet jag inte om den släppt ifrån sig något gift, men jag förlorade 6-700 gram acroporor =(Anemonen verkar inte ha dött utan är på väg tillbaka och även andra koraller som har sett ut som skräp ett par veckor.Har bytt vatten och kört kol. Ska koppla in ozoniator oxå!Saltvandsforum DK • Portal Våra danska saltisar har publicerat ett litet reportage om akvariet och det är ju kalas =)Trevligt gäng över sundet!
Rekommenderade inlägg