Gå till innehåll

Gustavs AM Chromis, 125 liter


GustavF

Rekommenderade inlägg

Skickade för ca en vecka sedan min skummarpump till Deltec i Tyskland p.g.a. att den lät som ett tröskverk. Den har alltid varit högljudd men på sista tiden har det blivit mycket värre. Idag kom den tillbaka. Det kan mycket möjligt vara en helt ny pump, men det är åtminstone ny impeller. Skummaren är klart tystare även om den är långtifrån tyst. En stor eloge till Deltec som fixade det snabbt, utan att bråka och helt kostnadsfritt. Det enda jag fick stå för var frakten dit, men även den kan man slippa om man köpt skummaren hos en lokal handlare.

Nu behöver jag bara dämpa luftinsuget också. Någon som har en gammal filmburk över?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 183
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 2 veckor senare...
Hello!

Hur går det med fraggkaret? Du får skicka upp lite bilder snart, ska du inte starta en tråd för fraggkaret?

Bilder kommer. Vill helst få klart bordsskivan först så det ser lite vackrare ut. Skall även inympa fler fraggar från det "stora" akvariet. Tror jag tar det i den här tråden. Det är så fjuttigt att det inte förtjänar en egen tråd ;)

jättefint kar och jättefina bilder!!

Tack så mycket

hur pass "gamla" är dom röda resp lila skivorna ?

Ca 20 månader tror jag. De lila/blåa i höger framkant är dock yngre. Kanske 12 månader.

otroligt va fint det är ^^

Tackar tackar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 månader senare...
  • 10 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...