Gå till innehåll

osram 67 finns inte som 54W T5


hbmannen

Rekommenderade inlägg

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag tycker det är skitsvårt att välja rör till karet. Jag fick lite tips av GustavF i denna tråden https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=9828&page=2 som passar mig. Dock har jag just läst i din tråd att det inte finns osram 67 i T5 54 W. Trodde det skulle vara lätt om man väl bestämde sig om T5 eller MH. Men där fick jag.

Tar gärna emot fler tips i tråden ovan för att inte stjäla Patrics tråd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

skulle du kunna ta fram ett artikel nr på de röret isåfall.. eller exakt va det står på just dina rör..

för va killen sa så finns röret i 28 och 39w T5.. men inte 54w.. däremot så fanns de ett 39w t5 rör som har samma längd som ett 54w rör.. de kan inte va så att du har ett sånt i din armatur??

så skynda dig å skriv av allt som står på ditt rör å skriv in de i denna tråd, då ja så gärna oxo vill ha dom :)

/ HB

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Produkt: Lysrör Lumilux T8 Skywhite

LUMILUX® SKYWHITE har en färgtemperatur på 8000K och kännetecknas av att det ger en stor del av ljuset i våglängderna 410 - 460 nm. Vid dessa våglängder har det visat sig att det mänskliga ögats receptorer påverkas positivt. Med LUMILUX® SKYWHITE har man möjlighet till en riktig dagsljussimulation där så behövs. Färgåtergivningen Ra 85.

Artnr. Artben. Typ Skywhite Förp st Lumen Lm/W 1) Färg K L

E8328585 18W/880 LYSRÖR SKYWHITE 18W/880 25 1200 66 8000 590

E8328586 30W/880 LYSRÖR SKYWHITE 30W/880 25 2150 71 8000 895

E8328587 36W/880 LYSRÖR SKYWHITE 36W/880 25 3000 83 8000 1200

E8328588 58W/880 LYSRÖR SKYWHITE 58W/880 25 4900 84 8000 1500

Mvh kjell

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Patrik som du kanske vet så kör jag denna kombinationen på lysrör, om du har problem att hitta dom så kan du prova i butiken där jag köpte.

Jag har kört denna kombinationen på test i några månader utan att märkt några negativa effekter. Säkert inte de bästa rören som finns (880-rören) men det är en annan diskussion.

Elvisning

Esplanaden 14

17268 SUNDBYBERG

Telefon: 08-983668

De kunde beställa in till mig utan problem. Väldigt trevliga dessutom. Men inte så billiga tror jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

satt i telefon idag me OSRAM.. försökte nämligen få tag på deras rör som heter OSRAM67 och SKYWHITE 880.

men icke. finns bara som 39W i T5 å inte 54W.. surt..

så då blir de till å köpa "riktiga" då :)

Jag köpte ett 54w OSRAM 67 här i Finland för en vecka sedan för att få lite blåare ljus i burken. Verkar som flera av storlirarna här i Finland (till denna kategori räknas inte jag :)) gått över till detta rör och jag tycker det ger ett fint ljus. Någon som har åsikter angående sammansättningen av detta ljus?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Patrik som du kanske vet så kör jag denna kombinationen på lysrör, om du har problem att hitta dom så kan du prova i butiken där jag köpte.

Jag har kört denna kombinationen på test i några månader utan att märkt några negativa effekter. Säkert inte de bästa rören som finns (880-rören) men det är en annan diskussion.

Elvisning

Esplanaden 14

17268 SUNDBYBERG

Telefon: 08-983668

De kunde beställa in till mig utan problem. Väldigt trevliga dessutom. Men inte så billiga tror jag.

jo visst men du kör ju T8.. och och de e ju sånna rör som kjell oxo refererade till.. 880 finns kanske inte som t5..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Detta med Osram 67 är helskumt. Jag beställde två st Osram 67 T5 till min 150 cm armatur för en vecka sedan från min lokala belysningsbutik i Sollentuna. Butiken hittade inte just denna modell i sin katalog, men skickade iväg en beställning ändå. Idag hämtade jag ut dem, och fick 2 st T8 "Osram L 58 W/77 Fluora". Detta är ju värdelöst, jag beställer T5 och fåt T8. Finns inte Osram 67 att beställa?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Detta med Osram 67 är helskumt. Jag beställde två st Osram 67 T5 till min 150 cm armatur för en vecka sedan från min lokala belysningsbutik i Sollentuna. Butiken hittade inte just denna modell i sin katalog, men skickade iväg en beställning ändå. Idag hämtade jag ut dem, och fick 2 st T8 "Osram L 58 W/77 Fluora". Detta är ju värdelöst, jag beställer T5 och fåt T8. Finns inte Osram 67 att beställa?

Jo det skall det göra om man ser på Dez3D länk som jag klippte ut så visa de denna "lapp" så ser man att osram har det

attachment.php?attachmentid=6016&d=1144352475

http://www.osram.se/Bilder/PDF/Allm%c3%a4nbelysning/Lysror.pdf

Sida 4.08

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...