Gå till innehåll

osram 67 finns inte som 54W T5


hbmannen

Rekommenderade inlägg

har fortfarande inte fått tag på dom i T5.. T8:or e inga problem..

visade den lappen för lokala butiken.. han ringde upp osram igen, å säljaren på osram kliade sig i skallen för att han kunde inte ändå se att han kunde få tag på dom.. mystiskt tycker ja eftersom de verkar som folk har dom i sina armaturer..

får väl beställa från finland då..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

när jag letade im stan här fick jag reda på att osram inte tar in 67 t8 till sverige längre.

Fel. Det är bara 30w röret som man inte kan köpa i Svergie. Ring till osram så får du reda på vilka dimensioner och varianter som är tillgängliga

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet är inte att de inte finns. Problemet är att vissa dimensioner inte lagerhålls hos eldistributörerna och måste därför specialbeställas. Inga problem men räkna med att ni behöver en låda om 40 st.

Går ni ihop några stycken och lägger lager för några år kan jag hjälpa er att beställa till bra pris.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Jag har varit hos min lokale återförsäljare av Osram. Efter att ha tryckt på dem ett antal gånger och visat upp osramskatalog har de nyss ringt och sagt att de nu kan ta hem T5 67 rör, 54W. Jag kommer inom kort beställa några stycken och kan beställa till fler om intresse finns. Kommer att åka till dem och göra beställningen på plats för att vara säker på att de tar hem rätt rör.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är lustigt det här med Osram 67. Jag är på jakt efter 80W modellen. Efter att ha visat upp sidan ur katalogen till min lokale försäljare gör de en beställning. Jag blir sedan uppringd efter en vecka av lampaffärens huvudkontor som säger att röret inte finns. Jag får vägleda denne person in till katalogen på Osrams hemsida och visa katalogen. Personen ifråga skulle kolla med Osram igen och återkomma. Detta var för en vecka sedan...

Har någon annan fått tag på 80W modellen i Sverige?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer att kolla upp via min leveratör om ett antal olika rör om de får tag på dem. De rör jag nu vet är efterfrågade är:

T8 30W

39W

80W

Jag kommer antagligen inte hinna få tag i dem i morgon (onsdag) utan frågar dem på torsdag vilket skulle innebära att jag får svar på fredag. Jag kommer beställa mina rör i denna veckan och är det någon mer som vill att jag ska "köpa ut" till dem så går det bra om ni hämtar dem här i Enköping (jobbar i Uppsala så det går bra också).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har någon annan fått tag på 80W modellen i Sverige?

Jag har beställt hem de, men måste ta hem 40 pack åt gången. Det är troligtvis det som är problemet för de flesta, att de inte vill ha en massa rör i lager. Säg att du vill beställa 40 så blir det säkert ett annat svar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

är det någon mer som vill att jag ska "köpa ut" till dem så går det bra om ni hämtar dem här i Enköping (jobbar i Uppsala så det går bra också).

Är det problem att skicka så får jag beställa från tyskland istället

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...