Gå till innehåll

osram 67 finns inte som 54W T5


hbmannen

Rekommenderade inlägg

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

satt i telefon idag me OSRAM.. försökte nämligen få tag på deras rör som heter OSRAM67 och SKYWHITE 880.

men icke. finns bara som 39W i T5 å inte 54W.. surt..

så då blir de till å köpa "riktiga" då :)

finns visst ! jag köper det av en handlare här hos mig till mina "T5 54w" har även 24w och 39w . funkar kanon bra i mitt kar i allafall. brukar inte ge mer än max 100kr röret

/Robert

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest lysröret

men hallå!!!!

alla elaffärer som handlar genom selga mfl tar hem dessa på beställning i löspack, dvs med pappfodral kring röret.

bara att gå in och säga hur många man ska ha.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry!

30 och 39 Wmåste man beställa minst 25 för att de ska kunna ta hem. Men jag blev rekomenderad att ta det via större leverantör så fanns det säkert möjlighet med andra dimensioner.

80W skulle jag få svar på i morgon då de missade att kontrollera den varianten!.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Finns det någon vänlig själ som vet var man kan beställa dessa rör för ett bra pris?

Har letat som en tok utan att hitta. Har frågat hos 2st elaffärer och det är verkligen jättesvårt för dem att ta hem rören.

Det ena stället kan få hem tidigast i nästa månad och de kostar 180:- st

Vill helst ha dem nu eftersom jag fått min nya ramp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ringde Meka som är min närmsta osramleverantör, de sa att osram skulle få in rören i slutet på nästa vecka.

De finns i 80w ochså enligt tabellen som finns i början på denna tråd. Jag använde mig av produktnumret när jag beställde.

175:- per rör (54w), inte speciellt billigt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 4 år senare...

Jag är väl medveten om att jag näst inpå väcker de döda med att dra upp den här tråden igen, med det sagt så behöver ingen påpeka det!.

Är det någon som kör med Osram 67 längre ?, och finns det att få tag i ?, min lampaffär i stan hade dom inte inne, och var osäker om dom kunde beställa hem det, och då gäller det 54w/t5.

Finns det något annat rör i deras arsenal som lämpar sig kelvinmässigt för saltvatten, dvs över 10k

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bara det att Osram i sin produktfakta talar om rör i T5 HE serien. (14, 21, 28 samt 35 watt)

Längre ner finns dock de rätta produkterna i HO serien och där finns 67 54 watt med. Fortfarande ett av de bättre rören i det blå spektrat.

MVH Lasse

Härligt, vet du om det finns nått vitt ljus av de rören som kan finnas hos en vanlig lampbutik ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...