Gå till innehåll

hollowman första saltvattensakvarium!!!!


h0llowman

Rekommenderade inlägg

  • Svar 166
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Lånar lite av din tråd.

Varför ska man sakta öka ljusmängden? Är det för det levandes skulle eller någon anledning som har med kemin att göra?

Jag har läst om att det bör ökas långsamt och det har jag gjort men vet inte riktigt varför!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tjena emil !!!

jag gjorde den själv bara 2 st böjda aluminium stag som jag måla sen har jag dragit elen själv

bara att köpa lösa delar typ lysrörshållare och reaktor+glimtändare ,kopplingsdosa och kabel sen är det bara att skruva och dra kabel och koppla efter ett kopplingschema inte svårt är själv inte elektiker

länk till kopplingschema finns på osram hemsida ..

mvh peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Pröva att göra en ny utan småhål. Lukten av räkan känner den garanterat om du stänger av cirkulationen några timmar. Du kan ju lägga fällan nära krabbans normala plats.

hmmm ska man inte ha små hål i buren eller ??? vet inte riktigt vart den ludna krabban håller till riktigt sett han på olika ställen ... joo har cirkulationen på lågvarv på natten (tack tunze multikontroller7095 ) ;)

//// peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

dax att fråga lite till nu !!!

det har kommit tror det är kolonianemoner ur en sten. men den stenen står lite i skugga pga att jag har en stor sten som skymmer lite se bifogad bild ..

jag funderar ska dom ha direktljus som man ser på bildenså har dom som sitter lägst ner växt mer än dom som sitter lite längre upp ...

ska jag flytta om stenen så den får direktljus för att dom ska trivas ???

synd bara att den stenen är stötet stene i hela bygget =(...

lite respons på detta kanske !!!!

mvh peter

post-2315-14468912720432_thumb.jpg

post-2315-14468912720632_thumb.jpg

post-2315-14468912720858_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kolonianemonerna är antagligen Zooanthus som är från litet ljuskrävande till sådana som lever i tidvattenzonen.

Gröna och bruna verkar ofta klara sig med mindre ljus men det finns gröna som lever vid vattenytan också.

De vita är svampdjur som är nyttiga filtrerare som inte behöver ljus men är glad i litet cirkulation.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...